Στο άρθρο 9 του ν. 2776/1999 (A’ 291) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στο τρίτο εδάφιο της παρ. 1 οι λέξεις «Καταστημάτων Κράτησης» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Σωφρονιστικών Καταστημάτων», β) προστίθενται παρ. 2Α και 2Β, γ) στην παρ. 3 αντικαθίστανται οι λέξεις «Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» από τις λέξεις «Προστασίας του Πολίτη» και το άρθρο 9 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 9
Κεντρική Επιτροπή Μεταγωγών (Κ.Ε.Μ.)
1. Στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη συστήνεται Κεντρική Επιτροπή Μεταγωγών (Κ.Ε.Μ.). Η Επιτροπή αυτή συγκροτείται με κοινή απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και του Υπουργού Δικαιοσύνης, είναι τριμελής και αποτελείται από τον Γενικό Γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ως Πρόεδρο, τον επόπτη του συγκροτήματος Φυλακών Κορυδαλλού Αντεισαγγελέα Εφετών ή τον αναπληρωτή του και τον πρόεδρο του Κεντρικού Επιστημονικού Συμβουλίου Φυλακών (Κ.Ε.Σ.Φ.) ή τον νόμιμο αναπληρωτή του ή άλλο μέλος του, που ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, ως μέλη.
Τον Γενικό Γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής, αν κωλύεται ή απουσιάζει, αναπληρώνει ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Διαχείρισης Σωφρονιστικών Καταστημάτων και Διαχείρισης Κρίσεων και, στην περίπτωση αυτήν, προεδρεύει ο εισαγγελικός λειτουργός.
2. Η Κ.Ε.Μ. παραγγέλλει τις μεταγωγές κρατουμένων και ρυθμίζει κάθε θέμα σχετικό με αυτές, εκτός από τις μεταγωγές που γίνονται προς διευκόλυνση του έργου της ανάκρισης ή προκειμένου να εμφανιστεί ο μεταγόμενος σε δικαστήριο ή σε δημόσια αρχή.
Ο διευθυντής του καταστήματος μπορεί να προτείνει τη μεταγωγή, εκθέτοντας τους λόγους που τη δικαιολογούν. Όταν η μεταγωγή προτείνεται από το διευθυντή του καταστήματος, απαιτείται γνώμη του Συμβουλίου της Φυλακής, υπό την προεδρία του αρμόδιου δικαστικού λειτουργού, χωρίς τη συμμετοχή σε αυτό του διευθυντή.
2Α. Η Κ.Ε.Μ. δύναται να εξετάζει κατά προτεραιότητα αιτήματα μεταγωγής κρατουμένων, ιδίως όταν συντρέχουν σοβαροί οικογενειακοί λόγοι, σοβαροί λόγοι υγείας κρατουμένων, λόγοι εύρυθμης λειτουργίας των Σωφρονιστικών Kαταστημάτων ή λόγοι σχετικοί με εκτέλεση ευρωπαϊκών ή άλλων ενταλμάτων σύλληψης, τα οποία ανάγονται στον υπερπληθυσμό των Σωφρονιστικών Καταστημάτων. Σε περίπτωση απόρριψης του αιτήματος κρατουμένου από την Κ.Ε.Μ., δεν δύναται να υποβληθεί νέο αίτημα μεταγωγής πριν την παρέλευση τριμήνου, εκτός αιτήματος μεταγωγής για τα Αγροτικά Σωφρονιστικά Καταστήματα και την Κεντρική Αποθήκη Υλικών Φυλακών (Κ.Α.Υ.Φ.) του άρθρου 19, εφόσον συντρέχουν, εντός του τριμήνου, οι προϋποθέσεις, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
2Β. Η Κ.Ε.Μ., κατά τη διάρκεια της συνεδρίασής της και σε ειδικές περιπτώσεις, δύναται να επικοινωνήσει με τον κρατούμενο, με χρήση μέσων τηλεματικής ώστε να δοθούν από τον ίδιο, εφόσον το επιθυμεί, σχετικές διευκρινίσεις ή για να εκφράσει τις απόψεις του.
3. Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη μπορεί να παραγγέλλει ή να απαγορεύει τη μεταγωγή κρατουμένου για λόγους που συνδέονται με την ασφάλεια της χώρας ή τη δημόσια τάξη. Σε περίπτωση κατεπείγοντος ή όταν απειλείται διασάλευση της τάξης και της ασφάλειας του Καταστήματος, η μεταγωγή ή η μη μεταγωγή διατάσσεται από τον Γενικό Γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, το ζήτημα εισάγεται το ταχύτερο δυνατόν στην Κεντρική Επιτροπή Μεταγωγών που αποφασίζει σχετικά.
4. Σε περίπτωση απόρριψης αιτήματος μεταγωγής κρατουμένου για ουσιαστικούς λόγους για δεύτερη συνεχόμενη φορά, μπορεί αυτός να προσφύγει κατά της απόφασης της Κ.Ε.Μ. στο Δικαστήριο Εκτέλεσης Ποινών, το οποίο συνεδριάζει ως Συμβούλιο, εντός δέκα ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν της απορριπτικής απόφασης.».
Άρθρο 10
Η παράγραφο 4 είναι άνευ ουσίας ζητάμε να απαλειφθεί