1. Συνιστάται Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, με έδρα τον Πειραιά, ως ανώτατη επιτελική Υπηρεσία, με την οποία ο Αρχηγός ασκεί τη διοίκηση του Σώματος. Επίσης, το Αρχηγείο επικουρεί τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη στην άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
2. Το Αρχηγείο αποτελεί την προϊσταμένη αρχή των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών που συγκροτούν το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή και το έργο του συνίσταται στη μέριμνα για την εκπλήρωση της αποστολής του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, στο πλαίσιο της πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Προς το σκοπό αυτό προγραμματίζει, κατευθύνει, παρακολουθεί και ελέγχει τη δράση των Υπηρεσιών του και εξασφαλίζει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
Το Αρχηγείο στον Πειραιά? Πού? Μαζί με το ΥΘΥΝΑΛ?? Αφού οι δεσμοί αίματος διακόπτονται και υπάγεται στο ΥΠΠ. Εκτός και αν το κτίριο της Βασιλειάδη γίνει Αρχηγείο και μεταφερθούν όλες οι Υπηρεσίες εκεί (Επιτελικές & Επιχειρησιακές). Μάλλον το αλλάζουμε μέχρι να το ξανα αλλάξουμε.
Αρχηγείο Ελληνικής Ακτοφυλακής (σχέτο)
Το νέο Αρχηγείο του νέου σώματος θα πρέπει να εδρεύει σε διαφορετικό κτίριο από το Υ.Θ.Υ.Ν.Α.Λ. για να μην μπερδεύονται και συγχύζονται οι αρμοδιότητες του.
Μεγαλώνετε το όνομα, και μικραίνετε τις προσδοκίες
1. Το νέο σώμα θα στεγάζετε στον Πειραιά, δηλαδή μαζί με το ΥΕΝ.
Σημαίνει ότι μέχρι τώρα ήταν ανεξέλεγκτο και του βάζετε μπαμπούλα??
2. Η λιμενικό σώμα θα είναι (λάθος) η ακτοφυλακή.
Μέχρι τώρα διαβάζαμε Λιμενικό σώμα – Hellenic coast guard όπου τίποτε από τα δύο δεν ίσχυε και στην πράξη αλλά και σαν ορθή μετάφραση.
Με μια πρόχειρη ματιά διάβασα για Λιμενικό σώμα – Ελληνική ακτοφυλακή
Το θέμα δεν είναι να αλλάξετε το όνομα αλλά την λειτουργία του.
3. Σωστά η αστυνομική δραστηριότητα του σώματος πρέπει να διαχωρισθεί από ένα παραγωγικό υπουργείο, χωρίς να θίγονται οι υπόλοιπες δραστηριότητες τουλάχιστον επί του παρόντος.
4. Στα αστυνομικά καθήκοντα του σώματος δεν μπορεί να είναι η αστυνόμευση σχεδόν ολόκληρων νησιών που είναι χτισμένα στην παραλία, ούτε να φορτώνουν τα βαπόρια. Π.χ Υπάρχει συμβάν στην παραλιακή της Χίου άσχετο με θάλασσα, και σχεδόν όλη η βάρδια είναι παρούσα, υπάρχει έτερο συμβάν στην θάλασσα και το αφήνουν να περιμένει, μέχρι να τελειώσουν από τους τσακωμούς στις καφετέριες, έρχεται βαπόρι της γραμμής και οι λιμενικοί με την σφυρίκτρα στο στόμα οδηγούν τα πρόβατα προς η εκτός πλοίου. Υπάρχουν άλλοι για τέτοιες εργασίες.
5. Οι υπηρεσίες που ασχολούνται με τα πλοία ( λιμεναρχεία)πρέπει να οργανώσουν και απλουστεύσουν τις διαδικασίες, και όχι να περιμένουμε από τις Ευρωπαικές υπηρεσίες. Φορτηγό πλοίο εσωτερικού σε μία ημέρα μπορεί να προσεγγίσει σε 3 λιμάνια η όρμους η απλά βράχους. Και στα 3 αυτά σημεία πρέπει ελεγχθούν όλα τα πιστοποιητικά κλπ. Δηλαδή τι μπορεί ν’ αλλάξει σε 24 ώρες?. Οργανώστε τα λιμεναρχεία μεταξύ τους, ώστε να γίνεται η ροή πληροφοριών που εσείς θέλετε.
Σας θυμίζω ότι θαλαμηγοί που οργώνουν τα λιμάνια έχουν τουλάχιστον 15 ημέρες περιθώριο μέχρι να επισκεφθούν λιμεναχείο.
Ένα θέμα υπάρχει αυτό της φόρτωσης εκφόρτωσης. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να καλυφθεί το κράτος σε αυτή την περίπτωση.
6. Η Εκπαίδευση των υπαλλήλων είναι πρώτιστη υποχρέωση. Κυττάξτε τι ζητάνε από τους ακόμα και προτοεισερχόμενους υπαλλήλους στην αγορά και πράξετε αναλόγως. Δεν γίνεται να μην μπορεί να γράψει μια απλή απόδειξη παραλαβής, και να την υπαγορεύει ο πολίτης. Δεν είναι δυνατόν να μαθαίνουν στου κασίδι το κεφάλι.
Στείλτε τους σε σχολεία οργανώστε σεμινάρια, για τα πλωτά πάρτε ναυτικούς, η κάντε τους ολίγον ναυτικούς…, και στις γραπτές εξετάσεις που δίνουν, μην τους τα δίνετε έτοιμα. Απλά τους κάνετε χειρότερους και μάλιστα παρά την θέληση πολλών, και το χειρότερο κατηγορούν το κράτος για το χάλι τους.
7. Η αστυνόμευση λιμενικών χώρων ανήκει στον οργανισμό λιμένος, διότι έτσι μόνον η διοίκηση του λιμανιού θα μπορέσει να προγραμματίσει με σωστά πρότυπα. Έχετε δει σε πολλά Ευρωπαϊκά λιμάνια ένστολους να κάνουν την δουλειά ιδιώτη??
8. Κάντε βάση για παραγωγική σκέψη και κρίση. Διδάξετε τους αξιοκρατία και σεβασμό. Ποιος? Είναι ένα θέμα
9. Σχολές Εμπορικού ναυτικού, είναι ευκαιρία να επανακτήσουν την αίγλη τους, και την παραγωγή ικανών αξιωματικών ακόμα και κατώτερων πληρωμάτων.
10. Είναι γεγονός ότι η μακρόχρονη παραμονή στην ίδια υπηρεσία και στον ίδιο τόπο, δημιουργούν χαρακτήρες αλλότριους, αλλά και δημοσίους υπαλλήλους με την κακή έννοια που επικρατεί σήμερα.
Επειδή τα ανωτέρω πιθανόν να μην ηχούν ιδιαίτερα στον νομοθέτη, καλό είναι να κάνετε και μια βόλτα για να τα δείτε ιδίοις όμμασι.
Ο εθελοτυφλισμός βλάπτει σοβαρά την λειτουργία του.
Και στο τέλος μια μικρή πικρή ιστορία.
Η ασφάλεια του ΚΛΠ, καλεί Πλοίαρχο διότι υπάρχει καταγγελία για υπεξαίρεση θαλαμηγού,Συνοδεία τριών ευτυχώς χωρίς χειροπέδες, μεταφέρεται στο λιμενικό τμήμα, όπου ρωτούν τον Πλοίαρχο να τους πει, που βρίσκεται η θαλαμηγός. Ο πλοίαρχος χαμογελά και τους λέει να την βρείτε, διότι βρίσκεται στο ίδιο σημείο που ήταν 2 μήνες. Αυτοί συνεχίζουν τα ίδια, λες και έπιασαν χαζό λαβράκι. Μέχρι το βράδυ, δηλαδή για περισσότερες από 8 ώρες ήσαν απασχολημένοι πάνω από 5 άτομα, για ένα απλό πράγμα. Ένα τηλέφωνο στα λιμενικά τμήματα και θα έβρισκαν που είναι η υπεξαιρεθείσα… θαλαμηγός.
Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι θα κάνετε κάτι πιο λειτουργικό,διότι αρχίσατε λάθος κατά γενική ομολογία, επιτρέψτε μου, όμως λόγω χαρακτήρος να ευελπιστώ.
Με τιμή
7.
«εξασφαλίζει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους»: Δηλαδή, αν μια Λιμενική Αρχή δεν έχει το αναγκαίο προσωπικό ή μέσα και εξοπλισμό η ευθύνη θα είναι απκλειστικά και μόνο στο Αρχηγείο. Είναι σωστό και ρεαλιστικό αυτό?