Άρθρο 4 Κίνητρα προσέλευσης πολιτών ως Εθελοντές Πυροσβέστες
- Το ποσοστό των εκάστοτε κενών οργανικών θέσεων που υποχρεωτικά πληρούνται από Εθελοντές Πυροσβέστες ορίζεται σε 25%. Οι Εθελοντές Πυροσβέστες που έχουν τουλάχιστον τριετή (3ετη) συνολική ευδόκιμη Εθελοντική Υπηρεσία και έχουν τα απαιτούμενα προσόντα, προτιμώνται κατά τους διαγωνισμούς, για κατάταξη στο Πυροσβεστικό Σώμα, έναντι των άλλων υποψηφίων που έχουν τα ίδια προσόντα για την κάλυψη του ανωτέρω ποσοστού. Σε περίπτωση μη κάλυψης του προβλεπόμενου ποσοστού από Εθελοντές Πυροσβέστες, οι θέσεις καλύπτονται από τους υπόλοιπους υποψηφίους.
- Στους Εθελοντές Πυροσβέστες παρέχεται το δικαίωμα εισόδου σε πρατήρια και λέσχες των Σωμάτων Ασφαλείας .
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
- Άρθρο 4 Κίνητρα προσέλευσης πολιτών ως Εθελοντές Πυροσβέστες
ΣΩΣΤΟ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ Π.Σ. ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΣΤΟ Π.Σ. , ΣΤΑ 32-34 ΕΤΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΛΥΚΕΙΟΥ ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ Α.Ε.Ι. Τ.Ε.Ι.. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΘΑ ΣΥΜΦΟΝΙΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΟ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ.
Προτείνω αύξηση του ποσοστού των εθελοντών που θα καλύψουν τις κενές οργανικές θέσεις σε μελλοντικούς διαγωνισμούς πρόσληψης δοκίμων πυροσβεστών από 25 σε 50%. Πρέπει η Πολιτεία δια του Πυροσβεστικού Σώματος να φανεί γενναιόδωρη με αυτό το κίνητρο.
Στην π.1 να συμπληρωθεί πρόταση που να αναφέρει : Όσοι εμπίπτουν στην ανωτέρω περίπτωση δεν απαιτείται να είναι εθελοντές εν ενεργεία κατά τη διενέργεια των διαγωνισμών.
Η π. 2, να ανδιατυπωθεί ως : Στους Εθελοντές Πυροσβέστες παρέχεται το δικαίωμα εισόδου σε πρατήρια και λέσχες των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και των Ενόπλων Δυνάμεων.
Να επαναφερθεί ως π.3 η πρόβλεψη του άρθρου 8 του Ν.1951/91 για το δικαίωμα εισόδου δωρεάν σε αίθουσες δημοσίων θεαμάτων και στους αθλητικούς χώρους ως :
π.3 Στους Εθελοντές Πυροσβέστες παρέχεται το δικαίωμα εισόδου δωρεάν σε αίθουσες δημοσίων θεαμάτων και στους αθλητικούς χὠρους της περιοχής ευθύνης του Επαγγελματικού ή του Εθελοντικού Πυροσβεστικού Σταθμού που υπηρετούν υπό τον όρο ότι δεν θα υπερβαίνουν τα δύο(2) άτομα.
Το άρθρο αυτό θα πρέπει να το δει κανείς σε συνάρτηση με το άρθρο 11 του ΣΝ («ηθικές και υλικές αμοιβές). Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να υπάρχουν οποιαδήποτε επαγγελματικό και χρηματικκά κίνητρα, πέρα από την ασφάλιση και την περίθαλψη. Αυτά δεν καταστρατηγούν το Αρθρο 1, που αναφέρει ότι το έργο των ΕΠ ειναι τιμητικό και άμισθο; Ενδέχεται να γίνει κάποια παραχώρηση για τους εθελοντές που δεν έχουν απασχόληση (ως προς τα επαγγελματικά κίνητρα εννοώ). Πάντως, τα οποιαδήποτε κίνητρα θα πρέπει να γενικευτούν και σε εθελοντές πυροσβέστες άλλων οργανώσεων εφοσον φυσικά έχουν πιστοποιηθεί από την Πυροσβεστική Ακαδημία και υπό τους όρους που έχω διατυπώσει σε προηγούμενα σχόλιά μου.
Νίκος Πετρόπουλος
Κοινωνιολόγος
Στην παράγραφο 1 να διαγραφή το σημείο από ΅Σε περίπτωση μη κάλυψης του προβλεπομένου ποσοστού από Εθελοντές Πυροσβέστες οι θέσεις καλύπτονται από τους υπόλοιπους υποψήφιους΅
Στην παράγραφο 2 να προστεθεί ΅Να υπάρχει το δικαίωμα μειωμένου εισητηρίου στις συγκυνωνίες΅
Οι ενδιαφερόμενοι περί εθελοντικών θεμάτων στο ΠΣ μπορούν στον παρακάτω σύνδεσμο να βρουν εργασία μου σχετικά με τα κίνητρα των εθελοντών πυροσβεστών καθώς και πρακτικές για τη μακρόχρονη παραμονή τους στην Υπηρεσία. http://estia.hua.gr:8080/dspace/handle/123456789/781
Τα κίνητρα μπορούν να προσδιοριστούν με συνέντευξη του υποψήφιου εθελοντή. Μετά ακολουθείται μια πορεία προσπάθειας ικανοποίησης αυτών των κινήτρων μέσα από
α) Εκπαίδευση
β) Ηθικές αμοιβές
γ) Καθήκοντα παρόμοια με αυτά των επαγγελματιών συνεδέλφων τους και πρόσπάθεια εναρμόνισης των καθηκόντων με τα ιδιαίτερα κίνητρα του καθενός.
δ)Ενδυνάμωση της αίσθησης ότι ανήκουν στο Σώμα και ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι του.
ε) Σωστό εξοπλισμό εθελοντών
στ) Μικρές οικονομικές εξυπηρετήσεις όπως η μετακίνηση τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς δωρεάν (μια και η ενασχόληση τους εθελοντικά με το έργο της πυρόσβεσης τους υποβάλει σε κάποια έξοδα).
Σε κάθε περίπτωση η πολιτεία πρέπει να αρχίσει να βλέπει σοβαρά την σχεδιασμένη και οργανωμένη αντικατάσταση των διάσπαρτων ανα την επικράτεια μικρών κλιμακίων επαγγελματιών πυροσβεστών από κλιμάκια στις αντίστοιχες περιοχές εθελοντών Πυροσβεστικού Σώματος με τη δομή που προβλέπεται στην ήδη υπάρχουσα νομοθεσία. Έτσι εξοικονομείται πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό σε υπηρεσίες με βαρύτερο φόρτο εργασίας και συνεπώς περισσότερες ανάγκες.
Ειναι δυσκολο να μιλησει κανεις για κινητρα,σε εποχες δυσκολες οπως οι σημερινες που ζουμε.Στο εξωτερικο και ειδικα στην Αμερικη που γνωριζω,τα κινητρα ειναι ελαχιστα,στρεφονται δε περισσοτερο γυρω απο την εκπτωση που εχουν οι εθελοντες σε καποια καταστηματα της πολης που ζουνε,και καποια φοροαπαλλαγη.Στη χωρα μας θυμαμαι οταν εγινε γνωστη η φοροαπαλλαγη που ισχυε με τον 1951/91 γεμισαν οι σταθμοι πενηνταρηδεςπου ερχοντουσαν για μια ωρα στο σταθμο και εφευγαν,με μονο σκοπο ,την φοροαπαλλαγη.Ας μεινουμε λοιπον στα κινητρα που λεει ο παρον νομος,και μην μπλεξουμε με οικονομικα.Οσον αφορα την εισαγωγη εθελοντων στο πυροσβεστικο σωμα ο νομοθετης σωστα σκεπτομενος τονιζει το γεγονος οτι καποιος που εχει εμπειρια τριων χρονων,και εχει προσφερει εθελοντικα,ειναι ετοιμος επαγγελματιας σε μελλοντικο διαγωνισμο,αρκει να υπαρχει απολυτη διαφανεια στις βεβαιωσεις των διοικητων για την ευδοκιμη υπηρεσια.Νομιζω οτι ο καθε νεος Ελληνας και Ελληνιδα μπορουν να δουνε και αυτη την παραμετρο εαν αγαπουν την δραστηριοτητα του ΠΣ.
Eίναι ένα νομοσχέδιο πολύ καλύτερο απο το 1951/91 ,που δείχνει ότι
το κράτος αρχίζει και παίρνει σοβαρά τον θεσμό του Εθελοντή πυροσβέστη ,΄ενα θεσμό που στα πολοιτισμένα κράτη ισχύει για 100 και πλέον χρόνια . Πρέπει στον πολίτη που υπηρετεί εθελοντικά στο Πυροσβεστικό Σώμα να αναγνωρίζεται η προσφορά του απο το κράτος ιδιαίτερα αυτές τις δύσκολες μέρες που ζούμε , 2000 άνθρωποι πανελλαδικά φορώντας την στολή του Π.Σ. μάχονται όλο τον χρόνο με τις φωτιές και τις καταστροφές , για το κοινό συμφέρον ,ιδιαίτερα σε μία εποχή που τα πάντα είναι χρήμα . Μην ξεχνάμε επίσης ‘οτι ο εθελοντής πυροσβέστης είναι ο μόνος εθελοντής που υποχρεουται σε υπηρεσίες και αυτό πρεπει να αναγνωρισθεί με κάθε τρόπο .
Πιστεύω ότι στην παράγραφο 2 που αφορά τα πρατήρια των Σωμάτων Αςφαλείας να προστεθεί και »των Ενόπλων Δυνάμεων΄» .
Ακόμη ,να ισχύσουν οι φοροαπαλλαγές ,και οι δωρεάν μεταφορές με τα Μ.Μ.Μ.
Θεωρώ ότι το άρθρο αυτό είναι εντελώς αντίθετο με το πνεύμα και την ουσία του εθελοντισμού. Πολλά άτομα θα γίνονται εθελοντές έχοντας στο μυαλό τους ότι θα μοριοδοτούνται για την κατάταξή τους στο πυροσβεστικό σώμα. ‘Ετσι χάνεται η σημασία που έχει το να είσαι εθελοντής. Θέλει ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία γιατί πάλι το θέμα του εθελοντισμού θα παρεκτραπεί.
ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ Π.Σ. ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΣΤΟ Π.Σ. , ΣΤΟ 34 ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΛΥΚΕΙΟΥ ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ Α.Ε.Ι. Τ.Ε.Ι.. ΣΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΕΠΟΧΙΚΟΥΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Α.Ε.Ι.. Τ.Ε.Ι. , ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠΟΧΙΚΟΥΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΗΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΜΟΝΗΜΟ ΠΡΩΣΟΠΙΚΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΠΡΙΝ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝ.ΑΥΤΟΣ ΑΝΕΦΕΡΕ ΠΩΣ ΤΟ 12% ΤΟΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΛΗΠΤΩΤΑΝ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΤΟ ΔΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ.
Εθελοντισμός = Κοινωνική προσφορά χωρίς ανταμοιβές.
-Σκοπός του θεσμού του Εθελοντή Πυροσβέστη είναι η ενίσχυση της υπάρχουσας πυροπροστασίας με την εθελουσία συμμετοχή των πολιτών και η αντιμετώπιση των αναγκών πυροπροστασίας στην Επικράτεια. Προορισμός και αποστολή του εθελοντή πυροσβέστη είναι η ασφάλεια και προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών και του Κράτους, του φυσικού περιβάλλοντος και ιδίως του δασικού πλούτου της Χώρας, από τους κινδύνους των πυρκαγιών, θεομηνιών και άλλων καταστροφών. Η ανωτέρω αποστολή ασκείται στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του Πυροσβεστικού Σώματος.
-Το έργο του Εθελοντή Πυροσβέστη είναι τιμητικό και άμισθο.
-Ο όρος «Εθελοντής Πυροσβέστης» χαρακτηρίζει κατ’ αποκλειστικότητα πολίτες που παρέχουν εθελοντικά υπηρεσίες στο Πυροσβεστικό Σώμα.
θα προτιμούσα εθελοντισμό με όλη την σημασία της λέξης.
Παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου
Εισαγωγή :
Στον Νόμο 3013 που διέπει την Πολιτική Προστασία το 2007 προστέθηκε το παρακάτω άρθρο :
Στο άρθρο 14 προστέθηκε η παράγραφος 6 με το άρθρο 27 του Ν.3536/2007, ΦΕΚ Α 42/23.2.2007 .
6. Στις Εθελοντικές οργανώσεις και στους εξειδικευμένους εθελοντές του παρόντος περιλαμβάνονται και όσοι δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο της αποστολής του Πυροσβεστικού Σώματος, με εξαίρεση εκείνους που υπάγονται στη ρύθμιση του νόμου 1951/1991 .
Ο προς διαβούλευση νόμος
είναι η αναβάθμιση και συνέχεια του νόμου 1951/1991 .
Άρθρο 4
Παράγραφος 1 και 2.
Η παράγραφοι αυτοί, περιέχουν αντισυνταγματική διάκριση, μεταξύ των εθελοντών πυροσβεστών που ανήκουν στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και των εθελοντών πυροσβεστών του Πυροσβεστικού Σώματος και αποκλείει τους εθελοντές πυροσβέστες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας από προνόμια που παρέχονται σε μερίδα των πολιτών επιλεκτικά, παρά το γεγονός της ομοειδούς υπηρεσίες που παρέχουν .
Πρόταση : Η παράγραφος αυτή να έχει ισχύ γενικά για τους εθελοντές που παρέχουν τις υπηρεσίες αυτές ανεξάρτητα του φορέα που τις παρέχουν.
Το Ε.Σ.Ε.Π.Α. Θα προσβάλει το άρθρο, στο συμβούλιο επικρατείας ως αντισυνταγματικό και θα κοινοποιήσει τη σχετική προσβολή, σε οργανισμούς για τα δικαιώματα του ανθρώπου. κ.τ.λ.
Η παρ. 2 θεωρώ ότι ευτελίζει τον θεσμό. Καλύτερα δωρεάν μεταφορά με τα Μ.Μ.Μ., καλύτερα δωρεάν είσοδο σε θεάματα αθλητικά ή πολιτιστικά όπου μπορεί να προσφέρει με τις γνώσεις του σε περίπτωση ατυχήματος, παρά …φτηνότερο μπακάλικο.
Προτείνω αύξηση ορίου ηλικίας μέχρι 32-34,και δικαίωμα πρόσβασης στη σχολή ανθυποπυραγών μέσω κατατακτήριων εξετάσεων .Μειωμένες τιμές εισιτηρίων κτελ , μετρό , ηλεκτρικός κ.α σύμφωνα με αυτά που ισχύουν για τους μόνιμους πυροσβέστες .
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΕΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΟΧΙΚΟΥΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ?ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΗΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΚΗΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΤΟ ΤΗΡΟΥΝ ΤΟ 25% ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΜΕΧΡΗ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΤΟ ΤΗΡΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ.
Πολύς σωστά όλα τα σχόλια των προηγουμένων. Με σειρά σημαντικότητος προτάσσω:
1) Τα κίνητρα των φορολογικών ελαφρύνσεων. Είναι πολύ σημαντικό το να υπάρξουν, διότι για μεν τους εθελοντές θα είναι ένα εξαιρετικό κίνητρο, για δε την πολιτεία θα αποτελεί ένα αντίδωρο στο άμισθο έργο του εθελοντή, ο οποίος σημειωτέον ξοδεύει αρκετά χρήματα για να υποστηρίξει την προσπάθειά του.
2) Την νοσηλεία των Ε.Π. στα στρατιωτικά νοσοκομεία.
3) Τις μειωμένες τιμές εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως αυτά ισχύουν και για τους μονίμους.
4) στην παρ. 2 να συμπεριληφθούν τα πρατήρια κ οι λεσχες των Ενοπλων Δυναμεων.
Στην παράγραφο 1. προτείνω να αυξηθούν τα έτη εθελοντικής υπηρεσίας (να γίνουν τουλάχιστον πέντε) προκειμένου να μοριοδοτούνται οι Εθελοντές Πυροσβέστες ή να καταργηθεί ολοκληρωτικά το συγκεκριμένο κίνητρο. Κίνητρα για επαγγελματική αποκατάσταση δυστυχώς μόνο κακό έχουν κάνει στο θεσμό του Εθελοντή Πυροσβέστη και κατά την άποψη μου δεν είναι έτοιμη, ή, αν θέλετε αρκετά ώριμη η Ελληνική κοινωνία για να δει ένα τέτοιο κίνητρο με ανιδιοτέλεια.
Ένα καλό κίνητρο θα ήταν η παροχή μειωμένων τιμών στις αστικές & υπεραστικές συγκοινωνίες.
Επίσης προτείνεται στην παρ. 2 να προστεθεί η φράση «και των Ενόπλων Δυνάμεων»
Εξυπακούεται ότι η παράγραφος που πρότεινα με προηγούμενη δημοσίευσή μου, οφείλει να αναπροσαρμοστεί ως προς το ποσόν των 100.000 δραχμών που αναγράφεται. σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα. Ως πρόταση κατατίθεται το ποσόν των 10.000 ευρώ.
Γιάννης Μαρίνος
Δικηγόρος
Πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Σορωνής, Δήμου Ρόδου
Στο άρθρο 4 του σχεδίου Νόμου, προτείνω να προστεθεί η παρακάτω παράγραφος:
«Στους εθελοντές πυροσβέστες που συμπληρώνουν έξι (6) μήνες υπηρεσία το έτος, παρέχει ετησίως έκπτωση σε ποσοστό είκοσι στα εκατό (20%) επί φόρου εισοδήματος και μέχρι ποσού αναλογούντος φόρου εκατό χιλιάδων (100.000) δραχμών. Το ποσό μπορεί ν’ αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Η συμπλήρωση της ανωτέρω υπηρεσίας βεβαιώνεται από τους Εθελοντικούς Πυροσβεστικούς Σταθμούς που υπηρετούν οι ενδιαφερόμενοι ή από τον Επαγγελματικό Πυροσβεστικό Σταθμό στην περιοχή του οποίου ασκούν τα καθήκοντα τους.»
Η παράγραφος αυτή υπήρχε στο αντίστοιχο άρθρο 8 του Ν. 1951/1991 και καταργήθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 43 του Ν. 2065/1992 » Διαμόρφωση της άμεσης φορολογίας και άλλες διατάξεις» ( ΦΕΚ 113, τεύχος Α).
Αποτελεί σημαντικότατο κίνητρο και στις σημερινές δύσκολες εποχές, θα παίξει καθοριστικό ρόλο για τη συμμετοχή περισσοτέρων εθελοντών.
Γιάννης Μαρίνος
Δικηγόρος
Πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Σορωνής, Δήμου Ρόδου
Θα ηθελα να υπαρχη μια διαταξη που να λεει οτι ατομα που εχουνε υπηρετησει σε αντστοιχες μοναδες πυροσβεστικου εθελοντισμου η πυρασφαλειας η πολιτοφυλακης (πολιτοφυλακη οπως ειναι στις Σκανδιναυικες χωρες) σε χωρες της ΕΕ η ΕΟιΣ θα επρεπε να απαλασσονται απο την εκπαιδευση μια και θα εχουνε ηδη κανει κατι τετοιο.
2. Να υπαρχη δυνατοτητα εθελοντισμου για ατομα μου μενουνε στην Ελλαδα για παραδειγμα μονο τους καλοκαιρινους μηνες
3. Οσο για πολλες διαταξεις εχω βεβαια αντιρηση στο οτι διαβλεπω μια προσπαθεια για επαγγελματικη αποκατασταση μεσω του εθελοντισμου…
Στα αντίστοιχα πρότυπα του εξωτερικού θα πρέπει να χορηγείται ένα συμβολικό ποσό για τα έξοδα κίνησης και διατροφής των εθελοντών πυροσβεστών
1.Αύξηση του ορίου ηλικίας για τους εθελοντές πυροσβέστες στις προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων μονίμων πυροσβεστών στα 32-34 γιατί αυτήν την στιγμή το 90% των εθελοντών είναι πάνω από 30 χρονών
2.Μειωμένες τιμές εισιτηρίων κτελ , μετρό , ηλεκτρικός κ.α σύμφωνα με αυτά που ισχύουν για τους μόνιμους πυροσβέστες .
στην παραγραφο 2 θα μπορουσαν να συμπεριληφθουν τα πρατηρια κ οι λεσχες των Ενοπλων Δυναμεων.
Προτείνεται η προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4 ως εξής: Οι Εθελοντές Πυροσβέστες και τα μέλη των οικογενειών τους μέχρι Α΄ βαθμού νοσηλεύονται στα στρατιωτικά νοσοκομεία όπως προβλέπεται και για τους μόνιμους πυροσβεστικούς υπαλλήλους.»
Στην παρ. 1 προτείνεται η αναδιατύπωσή της παραγράφου ως εξής:
«Οι εθελοντές πυροσβέστες που έχουν τριετή συνεχή ευδόκιμη εθελοντική υπηρεσία και έχουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα προτιμώνται κατά τους διαγωνισμούς, για κατάταξη στο Πυροσβεστικό Σώμα, έναντι των άλλων υποψηφίων που έχουν τα ίδια προσόντα. Το ποσοστό των εκάστοτε κενών οργανικών θέσεων που υποχρεωτικά πληρούνται από Εθελοντές Πυροσβέστες ορίζεται σε 25% αυτών. Επιπλέον το ανώτατο όριο ηλικίας των εθελοντών πυροσβέστων-υποψηφίων που ορίζεται στον εκάστοτε διαγωνισμό προσαυξάνεται κατά τρία (3) έτη.»
στην παρ. 2 να προστεθεί η φράση «και των Ενόπλων Δυνάμεων»