Άρθρο 10

Η παρ.  3 του άρθρου 28 του ν.2168/1993, αντικαθίσταται ως εξής :

«3. Στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ιδρύεται υπηρεσία συλλογής και ανταλλαγής πληροφοριών για την εφαρμογή του παρόντος νόμου. Στην ως άνω Υπηρεσία τηρείται μηχανογραφημένο αρχείο, στο οποίο καταγράφονται και διατηρούνται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον είκοσι (20) ετών ο τύπος, η μάρκα, το μοντέλο, το διαμέτρημα, ο αριθμός σειράς κάθε πυροβόλου όπλου που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου, καθώς και το ονοματεπώνυμο και η διεύθυνση του προμηθευτή και του αγοραστή ή του κατόχου του όπλου. Κάθε αστυνομική, στρατιωτική, τελωνειακή, λιμενική, δασική ή άλλη αρμόδια δημόσια αρχή που κατάσχει πυροβόλα όπλα κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 16, υποχρεούται να ενημερώνει την Υπηρεσία του παρόντος άρθρου, η οποία καταχωρεί τα δεδομένα στο παραπάνω αρχείο».

  • 11 Οκτωβρίου 2010, 09:23 | Θανάσης Αγγελογιαννάκης

    Σύμφωνα με την λογική της ΚΣΕ (βλέπε θέση ΚΣΕ σε προηγούμενο σχόλιο), αν κάποιος δεν έχει άδεια κυνηγίου αλλά κατέχει όπλο κυνηγίου θα ονομάζεται οπλοφόρος και θα χρειάζεται άδεια οπλοκατοχής. Αν όμως αγοράσει μια άδεια θήρας (χρησιμοποιώ τον όρο ‘αγοράσει’ αφού ουσιαστικά οι δήθεν εξετάσεις που περνά κάποιος για να αποκτήσει άδεια κυνηγίου, είναι της πλάκας…) , τότε αυτομάτως θα γίνεται ένας υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος ….κυνηγός και όχι πια οπλοφόρος.
    Αν κάποιος αποφασίσει να διακόψει το κυνήγι για μερικά χρόνια (για διάφορους προσωπικούς λόγους ) θα πρέπει να πουλήσει ή να μεταβιβάσει το όπλο, ή……απλώς να προμηθευτεί μια άδεια Θήρας (σχεδόν 140 €) , ασχέτως αν κυνηγά ή όχι.
    Κύριοι της ΚΣΕ ξυπνήστε!
    Ασχοληθείτε επιτέλους με την Ε Κ Π Α Ι Δ Ε Υ Σ Η των κυνηγών, διότι εκεί βρίσκεται το πρόβλημα σας.
     

  • 8 Οκτωβρίου 2010, 15:18 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΠΑΤΟΥΛΑΣ

    Ορθοτατα η Κυνηγετικη Συνομοσπονδια ζητα οτι ζητα αλλα να συμπεριλαβουμε αν θεωρησουμε ως κυνηγετικα ολα τα λειοκανα τουφεκια οτι θα επιτρεπεται η αγορα και χρηση τους και σε σκοπευτες με ταυτοτητα της οικοιας ομοσπονδιας γιατι ως γνωστον τα λειοκανα χρησιμοποιουνται κατα κορον και σε πολλα αγωνισματα της σκοποβολης.

  • ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
    ΜΕΛΟΣ: F.A.C.E.& C.I.C.
     
    ΕΔΡΑ: ΦΩΚΙΩΝΟΣ 8 & ΕΡΜΟΥ
     
    ΑΘΗΝΑ-Τ.Κ. 105 63
     
    Τηλ.: 210-32.31.271 – Fax.: 210-32.22.755
     
                  ΑΘΗΝΑ     8-10-2010
     
     Θέμα: «Σχέδιο Νόμου για την τροποποίηση διατάξεων  του ν.2168/1993 για τα όπλα και εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2008/51/ΕΚ.».
      
    Ενόψει της τροποποίησης του ισχύοντος νόμου για τα όπλα θεωρούμε αναγκαίο να τονίσουμε ιδιαίτερα, ότι ο νέος νόμος πρέπει να ρυθμίζει θέματα τα οποία κατά το παρελθόν δημιούργησαν σχετικά προβλήματα και τα οποία έχουν σχέση, με την κατοχή και τη χρήση κυνηγετικών όπλων.
      
    Α. Παρουσιάζοντας τις συγκεκριμένες μας προτάσεις του κεφαλαίου Β του παρόντος σας γνωρίζουμε τους λόγους που μας οδηγούν στις προτάσεις αυτές:
      
    1)   Για την αγορά κυνηγετικού όπλου αλλά και την έκδοση και ανανέωση Άδειας Κατοχής Κυνηγετικού Όπλου πρέπει ο ενδιαφερόμενος να έχει Κυνηγετική άδεια εν ισχύ ή να έχει λήξει όχι περισσότερο από τρία χρόνια από την ημερομηνία
    υποβολής αίτησης για την χορήγηση ΑΚΚΟ ή την αγορά του.
    Ο λόγος της πρότασης αυτής είναι προφανής. Το κυνηγετικό όπλο πρέπει να χορηγείται αποκλειστικά και μόνο για κυνήγι και όχι για λόγους προσωπικής ασφάλειας. Επομένως, όποιος δεν επιθυμεί άδεια θήρας (που έχει θέση οπλοφορίας και οπλοχρησίας) τότε να ζητά ειδική άδεια οπλοφορίας.
     
    2)  Η χορήγηση της βεβαίωσης ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης άδειας κατοχής κυνηγετικού όπλου να ακολουθεί την ίδια διαδικασία και να απαιτεί τα ίδια δικαιολογητικά όπως και για την έκδοση της Άδειας Κατοχής Κυνηγετικού Όπλου και η διάρκεια ισχύος της και οι προϋποθέσεις ανανέωσης να ακολουθούν αυτές ακριβώς της ΑΚΚΟ.
      
    3)   Η άδεια θήρας να αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό και προϋπόθεση για την απόκτηση   κυνηγετικού   όπλου   επειδή   επέχει   θέση   άδειας   οπλοφορίας   και οπλοχρησίας πρέπει να χορηγείται στον  αιτούντα προσωπικά ή  μέσω τρίτου εφοδιασμένου με ειδικό ατομικό συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο. Εξαιρούνται της υποχρέωσης αυτής μόνο οι αναγνωρισμένοι από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Κυνηγετικοί Σύλλογοι οι οποίοι λόγω του αυξημένου ελέγχου που ασκεί σε αυτούς το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής  μπορούν να καταθέτουν αίτηση έκδοσης άδειας θήρας για λογαριασμό των μελών τους.
     
    4)   Για την άδεια θήρας, η οποία αποτελεί προϋπόθεση έκδοσης ΑΚΚΟ ή χορήγησης της βεβαίωσης ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης άδειας κατοχής κυνηγετικού όπλου είναι απαραίτητο ο ενδιαφερόμενος να προσκομίζει ιατρική βεβαίωση από ψυχίατρο ή ειδικό παθολόγο οπότε στην περίπτωση αυτή χρειάζεται η προσκόμιση στον παθολόγο του βιβλιαρίου υγείας για την διαπίστωση τυχόν ψυχικής νόσου ή χρήσης ψυχοτρόπων φαρμάκων.
     
    5)   Σε περίπτωση λήξης της ΑΚΚΟ ο ενδιαφερόμενος μπορεί, πέραν ποινών που προβλέπονται στο παρόντα νόμο, να ζητήσει έκδοση άδειας κατοχής του όπλου
    εφόσον καταβάλει πρόστιμο ύψους τουλάχιστον 200 €.
     
    6)   Η χρήση ραβδωτού όπλου για το κυνήγι είναι αναγκαίο να επιτραπεί για λόγους διαχείρισης των οπληφόρων θηραμάτων αλλά και λόγω προσαρμογής μας προς τα ισχύοντα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ειδικές βέβαια προϋποθέσεις που
    έχουμε ήδη περιγράψει στο παραπάνω έγγραφο μας.
     
    Β. Ειδικότερα προτείνουμε τα εξής:
     
    7)   Και στις δύο περιπτώσεις α – β της παρ. 6 του άρθρου 2 του ν.2168/1993 να προστεθεί η φράση «εφ’ όσον είναι κάτοχοι άδειας θήρας ως κατωτέρω ορίζεται τόσο για τα  λειόκαννα όσο και για τα ραβδωτά».
     
    8)   Στην περίπτωση β’ της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ν.2168/1993 προστίθεται η φράση «… .και είναι κάτοχοι κυνηγετικής αδείας».
     
    9)   Στην περίπτωση δ’ του ιδίου άρθρου 6 του ν.2168/1993 αντί του διαζευκτικού (ή) προστίθεται ο συμπλεκτικός σύνδεσμος «και».
     
    10)Η παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.2168/1993 αντικαθίσταται ως εξής:
     
    «Τα κυνηγετικά όπλα κατέχονται και χρησιμοποιούνται μόνο από κατόχους άδειας θήρας».Εάν από κληρονομικό δικαίωμα ή από δωρεά έγινε τρίτος κύριος του κυνηγετικού όπλου, οφείλει εντός οκταμήνου να εφοδιαστεί με άδεια θήρας. Εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν θέλει ή δεν μπορεί να εφοδιαστεί με άδειας θήρας και εν συνεχεία με δελτίο κατοχής, οφείλει είτε να μεταβιβάσει το όπλο σε τρίτο κάτοχο άδειας ή να εκδοθεί άδεια κατοχής όπλου που αποτελεί συλλεκτικό ή οικογενειακό κειμήλιο, απαγορευμένης της χρήσης του για οποιοδήποτε αιτία. Η μεταφορά κυνηγετικού όπλου στην ύπαιθρο μετά την λήξη της κυνηγετικής περιόδου απαγορεύεται. Οι παραβάτες τιμωρούνται σύμφωνα…»
     
    11) Η παράγραφος 10 άρθρου 10 του ν.2168/1993 αντικαθίσταται ως εξής:
     
    α)«Η άδεια θήρας εκδίδεται από τις δασικές αρχές και αποτελεί προϋπόθεση έκδοσης άδειας κατοχής κυνηγετικού όπλου. Για την χορήγηση άδειας κατοχής ραβδωτού κυνηγετικού όπλου ή συνδυασμού ραβδωτού και λειόκαννου, απαιτείται, πέραν των άλλων δικαιολογητικών, ο αιτών να έχει εφοδιαστεί κατά τα προηγούμενα της αίτησης πέντε (5) συνεχή έτη, με νόμιμη άδεια θήρας. Ανακληθείσα, για οποιοδήποτε λόγο, άδειας θήρας, δε συνυπολογίζεται.
     
    β) Η άδεια θήρας για λόγους ασφαλείας χορηγείται στον αιτούντα προσωπικά ή σε τρίτον εφοδιασμένο με ειδικό συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο. Το ίδιο ισχύει και για την κατάθεση της αίτησης. Των υποχρεώσεων της παραγράφου αυτής εξαιρούνται τα μέλη των αναγνωρισμένων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Κυνηγετικών Συλλόγων, λόγω του αυξημένου ελέγχου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής επί των συνεργαζόμενων Κυνηγετικών Συλλόγων.
     
    γ)Η οπλοφορία με κυνηγετικά όπλα απαγορεύεται εκτός των περιπτώσεων της χρήσης για άσκηση θήρας ή σκοποβολής και της μετάβασης και επιστροφής στους χώρους αυτούς. Στις περιπτώσεις αυτές κατά την διέλευση από κατοικημένες περιοχές τα όπλα πρέπει να φέρονται κενά και εντός θήκης».
     
    12)Η περίπτωση β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν.2168/1993 τροποποιείται ως ακολούθως: «Κυνηγετικά όπλα είναι τα επωμιζόμενα μονόκαννα, δίκαννα, επαναληπτικά και ημιαυτόματα που έχουν το εσωτερικό της κάννης λείο ή ραβδωτό ή συνδυασμός αυτών, μήκος κάννης….»
     
    13)Στο τέλος της ανωτέρω περίπτωσης β’ προστίθεται το κατωτέρω εδάφιο:
     
    «Τα ραβδωτά κυνηγετικά όπλα μπορούν να έχουν διαμέτρημα από 5 έως 11 χιλιοστά. Εξαιρούνται τα όπλα που μπορούν να δεχθούν φυσίγγια των τύπων 7,62 Χ 51 και 5,6 Χ 45.«Τα φυσίγγια των κυνηγετικών όπλων πρέπει να είναι κεντροφλεγή».
     
    14)Στο εδάφιο α της παρ 1 του άρθρου 2. στο εδάφιο ε’ της παρ.2 του άρθρου 2, στο εδάφιο 10Α  της παρ.5 του άρθρου 2, στο εδάφιο 3Α της παρ.1 του άρθρου 4, στα εδάφια α,β και δ της παρ. 1 του άρθρου 5, στα εδάφιο α και β της παρ. 3 του άρθρου 5, στα εδάφια β, ε, στ, και ζ της παρ. 1 του άρθρου 9 αντικαθίσταται η λέξη «μερών» με τη  φράση «ουσιωδών συστατικών μερών».
     
     Σημειώνουμε ότι τις προτάσεις αυτές τις έχουμε  εξηγήσει στους αρμόδιους του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και έχουμε αποκομίσει την αίσθηση ευνοϊκής αποδοχής από μέρους των.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
     ΝΙΚ. ΠΑΠΑΔΟΔΗΜΑΣ
     
    Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΙΩΑΝ. ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

  • 6 Οκτωβρίου 2010, 21:49 | Karamitros Georgios

    Προς τον διαχειριστή
     
    Μια διόρθωση : Θα σας αναφέρω το παράδειγμα του Καναδά παρόμοια προσπάθεια ηλεκτρονικής καταχώρησης των νομίμων όπλων στοίχισε 2 δισεκατομμύρια καναδικά δολάρια ενώ είχε πρόχειρα υπολογιστεί στα 2 εκατομμύρια καναδικά δολάρια από τους ιθύνοντες .

  • 6 Οκτωβρίου 2010, 20:50 | Karamitros Georgios

    Η δημιουργία του μηχανογραφημένου αρχείο όπως το προβλέπει Οδηγία 2008/51/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Δηλαδή της Κυρίας Καλλενμπαχ )θα στοιχίσει εκατομμύρια Ευρώ τον Έλληνα πολίτη, χρήμα το οποίο έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει και θα ήταν καλύτερα να επενδυθεί στην εκπαίδευση των Αστυνομικών και στον μοντερνισμό του υλικού που χρησιμοποιούν .
    Η Ελλάδα δυστυχώς αγαπητοί μου δεν βρίσκεται στο κέντρο της Ευρώπης αλλά στην Βαλκανική και διαφέρουν οι γείτονες της και οι κίνδυνοι που εκπορεύονται από αυτούς . Η θεωρείτε πως η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αμυνθεί των συνόρων της πατρίδας μας .Θυμηθείτε μόνο τη στάση που πήρε με την Κρίση στα Ίμια και ποια ήταν η στάση της που πήρε υπέρ της Ισπανίας όταν Μαροκινοί στρατιώτες κατάλαβαν τη νήσο Περεγιλ .
    Είναι εντελώς αλλόκοτο να καταχωρήσετε να τα όπλα των κρατικών υπηρεσιών.

    Θα σας αναφέρω το παράδειγμα του Καναδά παρόμοια προσπάθεια ηλεκτρονικής καταχώρησης των νομίμων όπλων στοίχισε δισεκατομμύρια καναδικά δολάρια ενώ είχε πρόχειρα υπολογιστεί στα 2 εκατομμύρια καναδικά δολάρια.

    Καραμήτρος Γεώργιος Σκοπευτής Συλλέκτης και Ειδήμονας όπλων

    ΥΓ: Γιατί δεν αντιγράφετε το Γερμανικό Νόμο περί όπλων θα αντικαταστούσε το υπάρχον γελοίο κατασκεύασμα.

  • 6 Οκτωβρίου 2010, 17:52 | Ιωάννης Νικολουδάκης

    Συμφωνώ με το σχόλιο του κ. Καραμήτρου. Τα στοιχεία της οπλοκατοχής απο ιδιώτες είναι άκρως απόρρητα. Ειναι θέμα προσωπικής και εθνικής ασφάλειας.

  • 5 Οκτωβρίου 2010, 22:20 | Karamitros Georgios

    Πως θα διατηρήσετε την ασφάλεια των δεδομένων του νομίμου οπλοκατόχου με το μηχανογραφημένο αρχείο ;
    Με ένα κεντρικό μηχανογραφημένο αρχείο όπως το προβλέπετε μπορούν επίδοξοι εγκληματίες με την βοήθεια χακερ να γνωρίζουν τα στοιχειά ανθρώπων που κατέχουν όπλα νόμιμα και να εισβάλουν στις οικίες των για απόκτηση των όπλων αυτών .Πως θα προστατέψετε αυτούς τους πολίτες σας ;
    Το μηχανογραφημένο αρχείο δεν είναι προς συμφέρον της χώρας ειδικά για τα μελλοντικά έτη διότι ένας εισβολέας κατακτητής θα έχει την δυνατότητα να γνωρίζει ακριβώς που θα πάει και για την περισυλλογή των εναπομεινάντων όπλων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε κάποια αντίσταση.
    Το σπάσιμο του μηχανογραφημένο αρχείου θα το επιχειρήσει πριν κάνει την εισβολή γι’αυτό να είστε σίγουροι.