Σκοπός του παρόντος προεδρικού διατάγματος είναι η προσαρμογή της διαδικασίας αναγνώρισης σε αλλοδαπούς και ανιθαγενείς του καθεστώτος του πρόσφυγα ή δικαιούχου επικουρικής προστασίας που εφαρμόζεται σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 2005/85/ΕΚ του Συμβουλίου «σχετικά με τις ελάχιστες προδιαγραφές για τις διαδικασίες με τις οποίες τα κράτη μέλη χορηγούν και ανακαλούν το καθεστώς του πρόσφυγα» (L 326/13.12.2005) στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 3907/2011.
Άρθρο 01
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 01
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02: (Άρθρα 2 και 4 Οδηγίας) Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03: (Άρθρο 3 Οδηγίας) Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 03: (Άρθρο 3 Οδηγίας) Πεδίο εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04: (Άρθρο 6 Οδηγίας) Πρόσβαση στη διαδικασία
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 05: (Άρθρο 7 Οδηγίας) Δικαίωμα παραμονής αιτούντων − Εξαιρέσεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06: (Άρθρο 8 Οδηγίας) Προϋποθέσεις για την εξέταση της αίτησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 07: (Άρθρο 9 Οδηγίας) Αιτιολόγηση και επίδοση αποφάσεων και άλλων διαδικαστικών εγγράφων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08: (Άρθρο 10 Οδηγίας) Εγγυήσεις για τους αιτούντες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09: (Άρθρο 11 Οδηγίας) Υποχρεώσεις των αιτούντων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10: (Άρθρα 15 και 16 Οδηγίας) Εκπροσώπηση και συνδρομή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11: (Άρθρο 17 Οδηγίας) Αιτήσεις ασυνόδευτων ανήλικων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12: (Άρθρο 18 Οδηγίας) Κράτηση των αιτούντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13: (Άρθρα 19 και 20 Οδηγίας) Παραίτηση από την αίτηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14: (Άρθρο 21 Οδηγίας) Ο ρόλος της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες.Άρθρο 14: (Άρθρο 21 Οδηγίας) Ο ρόλος της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15: (Άρθρο 22 Οδηγίας) Τήρηση εμπιστευτικότηταςΆρθρο 15: (Άρθρο 22 Οδηγίας) Τήρηση εμπιστευτικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16: (Άρθρο 23 Οδηγίας) Διαδικασία εξέτασηςΆρθρο 16: (Άρθρο 23 Οδηγίας) Διαδικασία εξέτασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17: (Άρθρα 12, 13 και 14 Οδηγίας) Προσωπική συνέντευξηΆρθρο 17: (Άρθρα 12, 13 και 14 Οδηγίας) Προσωπική συνέντευξη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: (Άρθρο 25 Οδηγίας) Απαράδεκτες αιτήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: (Άρθρο 26 Οδηγίας) Πρώτη χώρα ασύλουΆρθρο 19: (Άρθρο 26 Οδηγίας) Πρώτη χώρα ασύλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20: (Άρθρο 27 Οδηγίας) Ασφαλείς τρίτες χώρεςΆρθρο 20: (Άρθρο 27 Οδηγίας) Ασφαλείς τρίτες χώρες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21: (Άρθρα 30 και 31 Οδηγίας) Ασφαλείς χώρες καταγωγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: (Άρθρο 28 Οδηγίας) Αβάσιμες αιτήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23: (Άρθρα 32 και 34 παρ. 1 Οδηγίας) Μεταγενέστερες αιτήσειςΆρθρο 23: (Άρθρα 32 και 34 παρ. 1 Οδηγίας) Μεταγενέστερες αιτήσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24: (Άρθρο 35 Οδηγίας) Διαδικασίες στα σύνορα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25: Δικαίωμα άσκησης προσφυγήςΆρθρο 25: Δικαίωμα άσκησης προσφυγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26: Διαδικασία εξέτασης των προσφυγών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27: (Άρθρα 37 και 38 Οδηγίας) Ανάκληση του καθεστώτος διεθνούς προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: (Άρθρο 39 Οδηγίας) Ένδικα μέσαΆρθρο 28: (Άρθρο 39 Οδηγίας) Ένδικα μέσα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29: (Άρθρο 41 Οδηγίας) Υποχρέωση εχεμύθειαςΆρθρο 29: (Άρθρο 41 Οδηγίας) Υποχρέωση εχεμύθειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30: (Άρθρο 42 Οδηγίας) Υποβολή ΕκθέσεωνΆρθρο 30: (Άρθρο 42 Οδηγίας) Υποβολή Εκθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 31: Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Έναρξη ισχύοςΆρθρο 32: Έναρξη ισχύος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33: Καταργούμενες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Μαΐου 2012, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Ιουνίου 2012, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
15 Σχόλια 68 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες θα υποβάλει τις επόμενες ημέρες αναλυτικά σχόλια ανά άρθρο επί του σχεδίου του ΠΔ που τίθεται υπό διαβούλευση. Θα θέλαμε εδώ να επισημάνουμε τρια από τα πολλά σημεία στα οποία ασκούμε κριτική και προτείνουμε την αλλαγή τους
Α. την κατάργηση του ανθρωπιστικού καθεστώτος- ζητούμε την επαναφορά του
Β. τις διατάξεις για κράτηση αιτούντων άσυλο
γ. την εξέταση εκ του φακέλου κατα την εξέταση των προσφυγών.
Διαβάζοντας το σχέδιο νόμου μου γενάται το ακόλουθο ερώτημα: Πώς η παρούσα υπηρεσιακή κυβέρνηση, με αρμοδιότητα την διενέργεια εκλογών, προωθεί ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο για το συνολικό μέλλον της χώρας μας Ελλάδας, μάλιστα απ’ότι φαίνεται μόνον με υπογραφή του προέδρου της δημοκρατίας, όταν μάλιστα αυτό (το νομοσχέδιο) φαίνεται να υποθάλπει την δυνατότητα, οι λαθρομετανάστες να διεκδικούν τον χαρακτηρισμό του πρόσφυγα(;) Το θέμα αυτό θα έπρεπε να έχει ευρεία διάδοση, να συζητηθεί στην βουλή από εκλεγμένους εκπροσώπους του λαού, και κατόπιν να ψηφισθεί. Η διαδικασία που ακολουθείται φαίνεται εσπευσμένη, και αυτό δεν είναι καλό.
Αξιότιμοι κύριοι
Για ένα τόσο κρίσιμο και ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑ, είναι ΠΡΟΣΒΟΛΗ και ΑΝΕΝΤΙΜΟ προς τα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές, να παίρνει το βάρος ένας υπηρεσιακός υπουργός, του οποίου η πρόσληψη είναι ορισμένου χρόνου και έργου.
Δεν μέμφομαι τον υπουργό και κανέναν ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ.
Μέμφομαι τους πολιτικούς, οι οποίοι «έριξαν» την καυτή πατάτα σε κυβέρνηση με Υπηρεσιακή θητεία μηνός.
Για το θέμα της διαβούλευσης, ας ξεκινήσει ενημέρωση από όλα τα κόμματα και τα ΜΜΕ και ας καταλήξει σε υποβολή προτάσεων στους Έλληνες, προ των εκλογών.
Ας ενημερωθούν οι Έλληνες πολίτες για την Οδηγία 2005/85/ΕΚ, για το ν. 3907/2011 για το τι ακριβώς σημαίνει η εφαρμογή τους και σίγουρα το αποτέλεσμα θα είναι το πλέον επιθυμητό!
Τέλος αγαπητέ κε υπουργέ εφόσον το προς υπογραφή ΠΔ ενσωματώνει Οδηγία ΕΕ, πρέπει να αποδώσει τις διατάξεις που περιέχονται σε αυτήν, με απλό και αποτελεσματικό τρόπο.
Συνεπώς κε υπουργέ τι διαβούλευση ζητάτε; και για ποιό λόγο;
Δυστυχώς η διαρκής έλλειψη πολιτικής βούλησης,αποτυπώνεται σ’ένα σημαντικό και χρόνιο θέμα για τη χώρα,στο μεταναστευτικό.Ελπίζω,αυτή να είναι τελευταία και επιτυχημένη προσπάθεια συμμόρφωσης προς σχετικές Οδηγίες,καθώς το Κοινό Ευρωπαικό Σύστημα Ασύλου,φτάνει στην ολοκλήρωσή του μέσα στο 2012.Εκτός πολιτικής,υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν όρεξη και θέλουν να συνεισφέρουν σε αυτό το χώρο.
Παρά την πίεση της οικονομικής κατάστασης αλλά και της ανόδου φασιστικών ιδεών,δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε ανθρώπους που σε πολλές περιπτώσεις,έχουν πολύ άσχημα βιώματα.Ας είμαστε λοιπόν,άνθρωποι..
ΤΟ ΈΤΟΣ 2012 ΤΙΘΕΤΑΙ ΘΕΜΑ ΠΡΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΟΥ Η ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΕ ΟΠΟΙΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ. ΤΗΝ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΣΤΙΓΜΗ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΡΕΨΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΟΜΙΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΖΕΙΝ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΈΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΟΝΟΜΑ . ΠΑΝΕ ΝΟΜΙΜΑ . ΓΙΑΤΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΑ ΣΤΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΣΕ ΞΕΝΟΥΣ ; ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΪΝΗ ΠΟΡΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΡΩΝΕ ΤΟ ΨΩΜΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝ ΤΟ ΕΙΧΑΜΕ ΑΣ ΤΟ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΣΤΑΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΠΛΕΟΝ. ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ ΑΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ.
Tίθεται εν προκειμένω σε Δημόσια διαβούλευση ένα κείμενο το οποίο, αν είχε γίνει σωστά, δεν θα ήταν, από τη φύση του, δεκτικό σε μεγάλες αλλαγές και άρα ούτε υποκείμενο σε ουσιαστική διαβούλευση: εφόσον ενσωματώνει Οδηγία ΕΕ, πρέπει να αποδώσει τις διατάξεις που περιέχονται σε αυτήν, με απλό και αποτελεσματικό τρόπο.
Με το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με θέμα: Καθιέρωση ενιαίας διαδικασίας αναγνώρισης σε αλλοδαπούς και ανιθαγενείς του καθεστώτος του πρόσφυγα ή δικαιούχου επικουρικής προστασίας σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 2005/85/ΕΚ του Συμβουλίου «σχετικά με τις ελάχιστες προδιαγραφές για τις διαδικασίες με τις οποίες τα κράτη μέλη χορηγούν και ανακαλούν το καθεστώς του πρόσφυγα» (L 326/13.12.2005), είναι η 4η φορά, ΝΑΙ, Η 4η, που η Ελλάδα αποπειράται να ενσωματώσει την ίδια Οδηγία (2005/85/ΕΚ του Συμβουλίου ΕΕ) σχετικά με τις ελάχιστες αυτές προδιαγραφές.
Για την προϊστορία, αναφέρουμε ότι για 1η φορά η Ελλάδα ενσωμάτωσε αρχικά με το π.δ. 90/2008, που τροποποιήθηκε με το π.δ. 81/09, το οποίο καταργήθηκε, δίνοντας τη θέση του στο π.δ. 114/10. Η χώρα μας υποχρεούνταν να είχε ενσωματώσει στο εθνικό της Δίκαιο, ορθά, απλά και αποτελεσματικά, την παραπάνω Οδηγία, το αργότερο μέχρι την 1η Δεκεμβρίου 2007 (!!!). Αντ’ αυτού, ακόμα καταβάλει ηρωικές προσπάθειες ενσωμάτωσης της Οδηγίας!
Άραγε, τα αρμόδια θεσμικά όργανα της Ε.Ε. είναι ενήμερα ότι η Ελλάδα επί τεσσεράμισι χρόνια δηλώνει ότι έχει ενσωματώσει ορθά κι αποτελεσματικά ένα κείμενο που ακόμα δεν έχει ενσωματώσει; Η μόνη ουσιαστική διαβούλευση πάνω στο κείμενο αυτό, έχει να κάνει με την αντιπαραβολή του κειμένου του σχεδίου π.δ. με την Οδηγία που επιχειρεί να ενσωματώσει στο εθνικό Δίκαιο. Οι δε πολίτες, όταν καλούνται σε διαβούλευση για ενσωμάτωση Οδηγιών και Ενωσιακών κειμένων, θα πρέπει, κατά την κρίση μας, να ενημερώνονται για τα περιθώρια των παρεμβάσεών τους, ώστε να μην καταθέτουν χρόνο και κόπο αδίκως..
Οι Πλειάδες εργάζονται πάνω στην ορθή μεταφορά, έστω και τόσο καθυστερημένα, των διατάξεων της Οδηγίας και θα επανέλθουν, με προτεινόμενο κείμενο του σχεδίου π.δ., έχοντας λάβει γνώση και της Πράξεως Επεξεργασίας του ΣτΕ.
Ας σημειωθεί, όμως, ότι θα ήταν ενδιαφέρον να ληφθεί υπόψη και να συνενσωματωθεί η σχετική με τις υπό ενσωμάτωση ρυθμίσεις Οδηγία 2011/95 του Συμβουλίου και Κοινοβουλίου, της οποίας η προθεσμία ενσωμάτωσης εκπνέει σε έναν περίπου χρόνο. Θέτουμε δε το εύλογο ερώτημα: Γιατί να πρέπει να ενεργούμε πάντα εκπρόθεσμα;
Σήμερα η παράνομη μετανάστευση είναι από τα σοβαρότερα προβλήματα της Χώρας και είναι βασική αιτία πολλών ακόμη προβλημάτων… Η αναγνώριση ως πρόσφυγα κάποιου, μπορει να λειτουργήσει ως το μέσο περαιτέρω μεγένθυνσης της «αποθήκης ψυχών» που κατάντησε η Ελλάδα.
Έιναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να τίθεται σε δημόσια διαβούλευση με αυτόν τον τρόπο.
Θα έπρεπε τουλάχιστον για αυτό το τόσο σοβαρό για την κοινωνία θέμα, να ενημερωθεί πληρέστερα ο κόσμος, με περιλήψεις και λόγια ξεκάθαρα κι όχι να κρύβεται πίσω από «διαβούλευση» σε διαδικτυακό επίπεδο, ζητώντας την γνώμη συγκεκριμένης μερίδας του πληθυσμού.
Αφορά όλους μας και πρέπει όλοι μας να έχουμε την δυνατότητα γνώμης.
Ας ξεκινήσει με ενημέρωση σε όλα τα μέσα και ας καταλήξει σε υποβολή προτάσεων με επιπλεόν του διαδικτύου τρόπους…
Ας ενημερωθούν οι πολίτες για την Οδηγία 2005/85/ΕΚ, για το ν. 3907/2011 για το τι ακριβώς σημαίνει η εφαρμογή τους και σίγουρα το αποτέλεσμα θα είναι το πλεόν επιθυμητο!
Ειναι πιστευω απαραιτητο να προστεθει στο σχεδιο αυτο η εξης λεπτομερεια: οτι δηλαδη οποιος εισερχεται παρανομως στην επικρατεια και θελει να επικαλεστει το δικαιωμα της αιτησης ασυλου.. να εχει την υποχρεωση εντος ευλογου χρονικου διαστηματος να προσερχεται αυτοβουλως στην αρμοδια αρχη και να καταθετει την αιτηση για ασυλο.
Δεν αναφερομαι σε αυτους που συλλαμβανονται κατα την προσπαθεια εισοδου τους στην χωρα… αλλα σε αυτους που ενω βρισκονται στην επικρατεια για αρκετο καιρο θυμουνται να υποβαλουν αιτηση ασυλου οταν συλλαμβανονται απο την αστυνομια…!! Για πολλες απο αυτες τις περιπτωσεις υπαρχει δυνατοτητα να εξακριβωθει το διαστημα παραμονης τους και δεν θα πρεπει να τους παρεχεται καν το δικαιωμα υποβολης αιτησης…ή η αιτηση τους να απορριπτεται επιτοπου με συνοπτικες διαδικασιες!!
Το ισχυον νομικο καθεστως εξυπηρετει μονο τους δικηγορους που αναλαμβανουν την διεκπαιρεωση της υποθεσης. Αντιθετως επιβαρυνουν με τεραστιο ογκο αιτησεων προς εξεταση τις αρμοδιες επιτροπες της Ελληνικης αστυνομιας με αποτελεσμα την μεγαλη καθυστερηση εξετασης των υπολοιπων αιτηματων.
Νομίζω πως πρέπει ν αλλάξει επι συνόλου η συμπεριφορά της πολιτείας απέναντι στο σοβαρό τούτο θέμα.
Κατ΄ αρχήν πρέπει να περιοριστεί στο ελάχιστο, αν δεν εξαλειφθεί, η ανασφάλιστη εργασία, που ζημιώνει τα ασφαλιστικά ταμεία, με εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Έτσι, γνώμη μου είναι, να ισχύσει ότι ισχύει στην Αμερική, δηλαδή να απαγορεύεται η εγκατάσταση στην χώρα μας, μη δηλωμένου και άγνωστου ατόμου.
Ζώ σε επαρχιακή πόλη τα Φιλιατρά Μεσσηνίας, με μόνιμο πληθυσμό 7.οοο άτομα, εδώ λοιπόν υπάρχουν περί τους 2000 μετανάστες, από 16 κράτη, όπως πληροφορήθηκα από τις αρχές.
Δεν μπορεί να εφαρμοστεί το εργόσημο καθώς δεν έχουν στοιχεία στην ΔΟΥ,
και δουλεύουν αυτό που λέμε, μαύρη εργασία, με την ανοχή του κράτους τελικά.
Ας ζητήσουμε την βοήθεια απο χώρες της Ε.Ε.
Είναι παράλογο να ζούμε με την ανασφάλεια, του να μην γνωρίζουμε τι λογής άνθρωπος είναι δίπλα μας, και η αστυνομία να σηκώνει τα χέρια, μη μπορώντας να βοηθήσει στην απέλαση αυτών που παραβατούν, κλέβουν, τραυματίζουν, και λοιπα.
Προστατέψετε τον Έλληνα πολίτη τουλάχιστον στη χώρα του. Οι πολίτες αυτής της χώρας νιώθουν τρομερή ανασφάλεια. Πώς θα το πετύχετε; Ναι, να δεχτούμε και ξένους σ΄αυτό τον τόπο, αλλά πόσους και για ποιο λόγο, με ποιο σκοπό; Αυτός ο τόπος ποιο ρόλο πρέπει να παίξει για την προστασία της Ευρώπης; Σ΄αυτόν τον πλανήτη χωράμε όλοι, στην ΕΛΛΆΔΑ;
ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Η διαβούλευση αυτή έπρεπε να έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια, κυρίως από τα μέσα της 10ετίας του 90′ όταν το πρόβλημα άρχισε να μεγενθύνεται και να απασχολεί περισσότερο την κοινή γνώμη λόγω της ξαφνικής αύξησης της εγκληματικότητας, ταυτόχρονης με την αύξηση του μεταναστευτικού κύματος. Πιστεύοντας όμως στο »κάλιο αργά, παρά ποτέ»θεωρώ ότι η πρωτοβουλία σας αξίζει να τύχει της αποδοχής που δικαιούται. Έχω όμως μερικές προσωπικές απορίες και ενστάσεις που νομίζω ότι απηχούν μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης.
1. πως είναι δυνατόν να τεκμηριώσει κάποιος αλλοδαπός, την ειλικρινή του πρόθεση και την αλήθεια των λεγομένων του (διώξεις που υφίσταται στην χώρα του αυτός ή η οικογένειά του για πολιτικές θέσεις του και θρησκευτικά πιστεύω του- κύριες αιτίες αίτησης ασύλου) την στιγμή που με τον τρόπο εισόδου των περισσοτέρων αλλοδαπών στην χώρα, είναι αδύνατη η ταυτοποιησή τους καθώς και της χώρας προέλευσης; (έλειψη επίσημων εγγράφων, διαβατηρίου κ.λ.π.) Εν ολίγοις ο καθένας μπορεί να δηλώνει όποια ταυτότητα θέλει, χωρίς να είναι δυνατή η διασταύρωση των στοιχείων του.
2. Η λογική της χορήγησης ασύλου, διεθνώς, διέπεται από νόμους που προυποθέτουν την αποδεδειγμένη και πέραν πάσης αμφιβολίας ύπαρξη καθεστώτος διώξεων και καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στην χώρα προέλευσης του αιτούντος.
Στην πράξη όμως,ο καθένας που »διαφωνεί» σε κάποιον νόμο που ισχύει στην χώρα του και δεν αρέσει στον ίδιο, μπορεί να καταφεύγει σε άλλη χώρα ζητώντας »άσυλο»! Δεν γνωρίζω αν κάτι τέτοιο είναι θεμιτό, γιατί σε αυτήν την περίπτωση αν κάποιος δεν είναι ικανοποιημένος από το αποτέλσμα των εκλογών στην χώρα του (επειδή π.χ δεν εξελέγει το κόμμα που ψήφισε) »νομιμοποιείται» να ζητήσει …άσυλο σε κάποια χώρα της αρεσκείας του;
3. Παρά τα όσα προανέφερα, σε κάθε περίπτωση και για ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟΎΣ καθαρά λόγους, η χορήγηση ασύλου είναι επιβεβλημένη την στιγμή που όλοι νομίζω γνωρίζουμε τις δραματικές γεωπολιτικές αιματηρές »ανακατατάξεις» που συμβαίνουν στην περιοχή της Ν.Α Μεσογείου,της Μέσης και Άπω Ανατολής και της Αφρικής. Όταν η πείνα και η δίψα είναι κύριες αιτίες θανάτου παιδιών και νέων σε πολλές γεωγραφικές περιοχές της Γής και όταν μικρά παιδιά στρατολογούνται και μεταβάλονται σε στιγνούς εγκληματίες από τα »απελευθερωτικά κινήματα» των χωρών τους, τότε είναι μάλλον δευτερεύον να συζητάμε για το ποιός από αυτούς δικαιούται άσυλο και ποιός όχι.
4. Υπάρχει όμως ένα πολύ σοβαρό ερώτημα που πρέπει να θέσουμε, παρακάμπτοντας αναγκαστικά τον ανθρωπισμό μας. Πόσους ακόμα μπορούμε να δεχτούμε χωρίς να διακινδυνεύσουμε την οικονομική και κοινωνική κατάρευση της χώρας μας, την στιγμή μάλιστα που στερείται ολοκληρωμένης και σωστής μεταναστευτικής πολιτικής και κυρίως ΥΠΟΔΟΜΏΝ; Δεν υπάρχουν, ή είναι ελάχιστα, τα κέντρα υποδοχής και περίθαλψης. Δεν υπάρχουν ή υπολειτουργούν οι σχετικές Δημόσιες Υπηρεσίας που θα εξετάσουν τις αιτήσεις, με αποτέλεσμα τις τριτοκοσμικές εικόνες των εξαντλημένων και εξαθλιωμένων αλλοδαπών που συνωστίζονται με τις ώρες, ανεξάρτητα καιρικών συνθηκών έξω από τα γραφεία για να καταθέσουν μια αίτηση. Τις περισσότερες φορές πέφτουν θύματα εκμεταλευτών που υποσχόμενοι γρήγορη επίλυση της υπόθεσής, τους αφαιρούν και τις τελευταίες οικονομίες τους, καλλιεργώντας τους την δισπιστία και το μίσος προς τους Έλληνες και οδηγώντας τους στην παρανομία.
Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα, που ούτως ή άλλως όλοι γνωρίζουμε, ή τουλάχιστον οφείλουμε να γνωρίζουμε. Δυστυχώς οι περισσότεροι εθελοτυφλούσαμε ενώ το »πρόβλημα» διογκώνετο και ακόμα περισσότερο εθελοτυφλούσε η Συντεταγμένη Πολιτεία. Μαγικές και ex machina λύσεις δεν υπάρχουν όμως. Έστω και αργά είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με την μεγαλύτερη δυνατή σοβαρότητα!
Προτείνω, σεβόμενος την πρόσκλησή σας στην διαβούλευση τα εξής απλά!
α- Οργάνωση υποδομών και εκπαίδευση του προσωπικού που θα τις στελεχώσει το ταχύτερο δυνατόν.
β- Σύσταση διακομματιων επιτροπών με αυστηρά καθορισμένες αρμοδιότητες που θα εξετάσουν τις δυνατότητες απορόφησης του »κύματος» που όλο και διογκώνεται πριν λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
γ- συνεχής και ειλικρινής ενημέρωση- ανταλλαγή απόψεων με τους πολίτες που είναι οι κύριοι αποδέκτες των συνεπειών της ανεξέλεγκτης λαθρομετανάστευσης. ΑΥΣΤΗΡΆ ΜΈΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΊΑΣ ΑΠΌ την αυξανόμενη εγκληματικότητα , που έχει καταστήσει ολόκληρες περιοχές της Πρωτεύουσας και άλλων μεγάλων πόλεων, σε γκέτο, πραγματικές φυλακές για τους κατοίκους τους.
δ- υποχρεωτική ΚΑΤΑΓΡΑΦΉ και λήψη γεννετικού υλικού από τους νέους και παλιούς μετανάστες εφ όσον αποδεδειγμένα έχουν μπεί παράνομα στην χώρα και στερούνται εγγράφων. Ενημέρωσή τους επίσης για την ανάγκη σεβασμού και τήρησης των νόμων και του Συντάγματος και ξεκάθαρη προειδοποίηση ότι η διαμονή τους θα είναι προσωρινή έως ότου εξετασθεί το αίτημά τους, που αν απορριφθεί θα έχει σαν επακόλουθο την άμεση απέλαση τους. Καμία υπόσχεση (για μικροπολιτικές και άλλες σκοπιμότητες) περί επ αόριστον παραμονής, επανεξέτασης κ.λ.π.
ε- Το ότι μια χώρα ανήκει στην Ε.Ε δεν σημαίνει ότι έχασε το δικαίωμα να κανονίζει τα του οίκου της και να φροντίζει για την αξιοπρεπή διαβίωση και προστασία,των νόμιμων κατοίκων αλλά και των υπό εξέταση αίτησης ασύλου ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΩΝ της! Κύρια μέριμνα πρέπει να είναι η ΕΘΝΙΚΉ ΑΣΦΆΛΕΙΑ και η προστασία των πολιτών!
Οποιοδήποτε μέτρο ληφθεί θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία με τις άλλες Ευρωπαικές χώρες και κυρίως τις γειτονικές μας, που όπως είναι γνωστό απότελούν την κύρια πύλη ανεξέλεγκτης εισόδου.
Πάντοτε όμως τα όποια μέτρα και οι αποφάσεις, πρέπει να είναι σύμφωνες με τα ανθρωπιστικά ιδεώδη, τις διεθνείς συμφωνίες και τις αρχές του Ουμανισμού και του σεβασμού της ζωής και της αξιοπρέπειας των ανθρώπων, ανεξάρτητα χρώματος δέρματος ή θρησκείας.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία και την δυνατότητα κατάθεσης των απόψεών μου.
Με εκτίμηση, Ι. Κ.
Πολύ σωστή η πρωτοβουλία σας για δημόσια διαβούλευση, αρκεί να ληφθούν υπόψιν τα σχόλια.Πιστεύω πάνω από όλα βασικό κριτήριο πρέπει να είναι η δυνατότητα απορρόφησης των αλοδαπών στην ελληνική κοινωνία, και από εκεί και μετά να προσαρμοστεί ανάλογα ο βαθμός δυσκολίας για την απόκτηση του ασύλου!Έχουμε πραγματικά την δυνατότητα να αποροφήσουμε και άλλους αλοδαπούς στην ελληνική κοινωνία; Αν ΝΑΙ ! τότε να βάλουμε «χαλαρούς όρους «!! Αν όμως στην ελληνική κοινωνία συμβαίνει το αντίθετο τότε να βάλουμε όρους που να δυσκολεύουν την απόκτηση του ασύλου! Πάνω από όλα όμως πρέπει να σταματήσουμε να είμαστε το κέντρο «φιλοξενίας» μεταναστών της Ευρώπης.Θα πρέπει να απιτήσουμε από τους Ευρωπαίους το βάρος των μεταναστών να μοιραστεί εξίσου σε όλα τα κράτη!
Καλή η πρωτοβουλία αυτή ώστε να ακουστούν οι απόψεις του κόσμου για ένα τεράστιο πρόβλημα της χώρας μας.
Καταρχήν θα πρέπει να ληφθούν εξειδικευμένες γνωμοδοτήσεις από ειδικούς ανά το κόσμο με ιδιαίτερη όμως προσοχή στο συνηθέστερο για την Ελλάδα γεγονός όπου με τη λύση ενός προβλήματος δημιουργούνται άλλα δέκα προβλήματα από πίσω και εμείς εμμένουμε στο ότι επιλύσαμε το αρχικό πρόβλημα εθελοτυφλώντας όμως για τα υπόλοιπα που δημιουργήθηκαν.
Κοινή πολιτική για όλα τα κράτη της Ευρώπης.
θα πρέπει να υπάρχει για ΟΛΑ τα κράτη της Ευρώπης το ίδιο ποσοστό υποδοχής μεταναστών αναλογικά πάντα με το πληθυσμό της κάθε χώρας.
Ίδιο έξτρα ποσοστό, σε σχέση πάντα με το πληθυσμό τους, θα πρέπει να έχουν επίσης όλα τα κράτη της Ευρώπης για την αντιμετώπιση εκτάκτων γεγονότων (π.χ. πόλεμος σε ένα κράτος) όπου θα υποδέχονται πρόσφυγες για όσο διάστημα διαρκέσει το πρόβλημα στη χώρα τους και όχι για μόνιμα.
Ισομερής καταμερισμός των υποχρεώσεων και ευθυνών σε όλα τα κράτη της Ευρώπης ακόμα και όσων δεν έχουν ενταχθεί προς το παρών στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά έχουν ευνοϊκή συνεργασία με την Ε.Ε.
Όπως είναι υποχρέωση δική μας να τηρηθούν οι συνθήκες που έχουν υπογραφεί, έτσι είναι και υποχρέωση τρίτων χωρών με βασικότερη χώρα τη Τουρκία να τηρήσει τις δεσμεύσεις και τις υπογραφές της.
Υγειονομικός έλεγχος και καταγραφή όλων των μεταναστών – προσφύγων κατά την είσοδο τους στη χώρα.
Άμεση απέλαση όσων παρανομούν.
Όσοι μάλιστα καταδικάζονται για εγκληματικές πράξεις με την αποφυλάκισή τους να απελαύνονται άμεσα.
Συνεργασία όλων των συνοριακών χωρών της Ευρώπης και απαίτησή τους για αλλαγή της Συνθήκης Δουβλίνο 2 και όποιας άλλης συνθήκης αφορά μετανάστες – πρόσφυγες.
Η πολιτική της Ευρώπης του σήμερα είναι να δημιουργήσουν την Ελλάδα ως αποθήκη ταλαιπωρημένων-βασανισμένων ανθρώπων οι οποίοι σε όποια άλλη χώρα της Ευρώπης και αν πιαστούν, τους επιστρέφουν πάλι πίσω στην Ελλάδα αφού η Ελλάδα είναι η κατά 90% χώρα εισόδου μεταναστών-προσφύγων.
Έτσι εξασφαλίζουν ΟΛΑ τα κράτη της Ε.Ε.την επίλυση του προβλήματος αυτού «καταστρέφοντας» ένα μόνο κράτος.
Αν δεν γίνουν τα παραπάνω και επικεντρωθούμε στο τι διαδικασίες θα χρειαστούν…. αν δηλαδή κάποιος πρόσφυγας χρειάζεται 2 ή 3 αιτήσεις ή αν έχει δικαίωμα να φέρει και την αδερφή του ή όχι… τότε καλύτερα μην το συζητάμε καν το θέμα.
Παρακαλείσθε όπως λάβετε υπόψη προς υιοθέτηση τα παρακάτω σχόλια σχετικά με την ανοικτή Διαβούλευση προσαρμογή της διαδικασίας αναγνώρισης σε αλλοδαπούς και ανιθαγενείς του καθεστώτος του πρόσφυγα ή δικαιούχου επικουρικής προστασίας.
1. Δεν θα υφίσταται δικαίωμα υποβολής αίτησης αν ο αλλοδαπός έχει εισέλθει λάθρα στην χώρα, παρά μόνο αν έχει ζητήσει από αρμόδια αρχή παραμεθορίου άσυλο, η οποία θα προωθήσει τον ίδιο και το αίτημά του προσηκόντως.
2. Αν από την χώρα του, από την οποία διώκεται ή υφίσταται κίνδυνος βλάβης του κατά τους κανόνες δικαίου που ήδη αναφέρονται, μεσολαβεί άλλη χώρα, θα πρέπει να αιτιολογήσει επαρκώς γιατί επέλεξε να διασχίσει περισσότερες των μία χωρών για να έλθει στην Ελλάδα. Από μόνο του το γεγονός αυτό θα καταδεικνύει ότι είναι έτοιμος να δεχτεί αυτό που με κόπο επιζητεί, ήτοι τις υποχρεώσεις των παρακάτω, υπό 3Α υποχρεώσεων και δεσμεύσεων.
3. Διεύρυνση του άρθρου 11 της Διαβούλευσης που αφορά «υποχρεώσεις» των αιτούντων και αναφέρεται μόνο σε διαδικαστικές / δικονομικές, σε ουσιαστικότερες ως εξής :
Α. Δέσμευση με ορκωμοσία ή άλλο πρόσφορο τρόπο, του αιτούντα ότι για όσο χρόνο βρίσκεται στην Ελληνική Επικράτεια θα σεβαστεί των πολιτισμό, την θρησκεία, τις παραδόσεις και φυσικά κάθε κανόνα ουσιαστικού και τυπικού δικαίου των Ελλήνων. Άρνηση των προαναφερομένων υποχρεώσεων ή μελλοντική παραβίασή τους, θα σημαίνει αφαίρεση κάθε δικαιώματος και κάθε αναγνώρισης στο πρόσωπό του χωρίς δικαίωμα προσφυγής και εν συνεχεία απέλασή του.
Β. Σε καμία περίπτωση δεν θα απορρέουν ή συνέχονται δικαιώματα μονίμου διαμονής, ιθαγένειας, εκλέγειν / εκλέγεσθαι με την διαδικασία που διαβουλεύεται.
Τα παρόντα σχόλια υποβάλλονται με σεμνότητα ελπίζοντας να καλύπτουν κάποιες προσδοκίες των σχετικών διαδικασιών.
Με εκτίμηση
Γεώργιος Αλεξανδράκης (ΜΑ)
Αξιωματικός Π.Ν.
Αριστούχος Πανεπιστημίου Αθηνών
Θα μπορούσαμε ως χώρα να ζητήσουμε την βοήθεια ή και γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Υποστήριξης Ασύλου (European Asylum Support Office (EASO)) (http://ec.europa.eu/malta/news/topics/immigration/european_asylum_support_office_en.htm) και (http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/10/1610&type=HTML) στην Μάλτα.
Άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ζητήσει την βοήθεια του εν λόγω γραφείου για την αναβάθμιση της κατάρτισης του προσωπικού τους το οποίο θα ασχοληθεί με το άσυλο. Μία βοήθεια από το Γραφείο Υποστήριξης Ασύλου θα ενίσχυε την διαφάνεια των θεσμών στην χώρα μας.
Σας ευχαριστώ θερμά.