Υποβάλλουμε σήμερα σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο επιδιώκουμε την καθιέρωση νέας διαδικασίας αναγνώρισης του καθεστώτος του πρόσφυγα ή του δικαιούχου επικουρικής προστασίας, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς δεσμεύσεις μας.Πρόκειται για τη διαδικασία εξέτασης αιτημάτων διεθνούς προστασίας, η οποία θα αποτελέσει κύρια αποστολή της Υπηρεσίας Ασύλου και της Αρχής Προσφυγών, που ιδρύθηκαν με το ν.3907/2011.Σας καλώ να συμμετάσχετε διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας, ώστε να συμβάλετε και εσείς από την πλευρά σας με τρόπο εποικοδομητικό στην προσπάθεια αναμόρφωσης των δομών και διαδικασιών που διέπουν τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών προς τη χώρα μας.Η διαδικασία της διαβούλευσης θα ολοκληρωθεί την 1η Ιουνίου 2012 και αφού ληφθούν υπόψη τα αποτελέσματά της, το Σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος θα υποβληθεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας προς υπογραφή.Ο Υπουργός Προστασίας του ΠολίτηΕλευθέριος Οικονόμου [...]
Περισσότερα »Με το ανωτέρω σχέδιο νόμου ιδρύονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη :α. Αυτοτελής Υπηρεσία Ασύλου η οποία θα στελεχώνεται από εξειδικευμένο και επιστημονικό προσωπικό και θα έχει ως αποστολή την υποστήριξη του σχεδιασμού στη χάραξη της εθνικής πολιτικής ασύλου ή άλλων μορφών διεθνούς προστασίας και την εξέταση των αιτημάτων διεθνούς προστασίας καιβ. Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής για την αποτελεσματική διαχείριση των ροών των παρανόμως εισερχομένων στη Χώρα αλλοδαπών με αποστολή τη διασφάλιση της άρτιας και ταχείας υπαγωγής των προσώπων αυτών σε διαδικασίες πρώτης υποδοχής υπό συνθήκες σεβασμού της αξιοπρέπειάς τους.Επιπλέον, προσαρμόζεται η ελληνική νομοθεσία στις διατάξεις της Οδηγίας 2008/115/ΕΚ με την οποία τίθενται οι κοινές αρχές τις οποίες τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να τηρούν για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης εισόδου ή παραμονής των υπηκόων τρίτων χωρών στην επικράτειά τους και προβλέπεται η καθιέρωση δίκαιης και διαφανούς διαδικασίας για την επιστροφή τους στις χώρες καταγωγής ή προέλευσής τους με διασφάλιση αποτελεσματικής προστασίας των συμφερόντων των ενδιαφερομένων, λαμβάνοντας υπόψη σε κάθε περίπτωση την πραγματική κατάσταση των αλλοδαπών καθώς και το δ [...]
Περισσότερα »1. Με το αναφερόμενο στο θέμα σχέδιο νόμου ενσωματώνεται στην ελληνική έννομη τάξη η Οδηγία 2008/51/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2008 «για την τροποποίηση της Οδηγίας 91/477/ΕΟΚ του Συμβουλίου σχετικά με τον έλεγχο της απόκτησης και της κατοχής όπλων» και επέρχονται τροποποιήσεις στον ν.2168/1993, περί όπλων.2. Με τις επιμέρους ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου:α. Τροποποιείται η έννοια του όπλου ώστε να καταλαμβάνει τα όπλα κρότου – αερίων καθώς και τα όπλα αφέσεως αγώνων τα οποία εύκολα μπορούν να υποστούν μετατροπές και μέχρι σήμερα δεν θεωρούνταν όπλα, αλλά και κάθε αντικείμενο το οποίο εκ κατασκευής, μετατροπής ή τροποποίησης μπορεί με ωστική δύναμη να εκτοξεύσει βλήμα, βλαπτικές χημικές ή άλλες ουσίες.β. Προσδιορίζονται τα όπλα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από φορείς διοίκησης και λειτουργίας αεροδρομίων για την εκδίωξη πτηνών από χώρους αεροδρομίων για την ασφάλεια των πτήσεων και καθορίζεται για πρώτη φορά η έννοια των φυσιγγίων κυνηγετικών όπλων.γ. Επαναπροσδιορίζεται η έννοια των πυρομαχικών στην οποία περιλαμβάνονται επιπροσθέτως και άλλα είδη όπως οι καψυλλιωμένοι κάλυκες, οι ειδικού τύπου βολίδες και ιδίως οι εκρηκτικές, εμπρηστικές κα [...]
Περισσότερα »Σε μια ευνομούμενη δημοκρατία η αντιμετώπιση της ανομίας πρέπει να συνοδεύεται από την διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των ατομικών ελευθεριών. Συνεπώς, αποστολή των σωμάτων ασφαλείας είναι να υπηρετούν τη δημοκρατία, τους πολίτες, την κοινωνική ειρήνη και την κοινωνική συμβίωση.Όλοι γνωρίζουμε όμως, ότι η εικόνα των σωμάτων ασφαλείας τα τελευταία χρόνια δεν ήταν αυτή που επιθυμούμε. Η σχέση του πολίτη κυρίως με τις αστυνομικές αρχές, αποτελεί συχνά εστία εντάσεων και τριβών. Η επίκληση της δημόσιας ασφάλειας ή ποικίλων εκδοχών δημόσιου συμφέροντος εκ μέρους των Αρχών, οδηγεί συχνά σε υποχώρηση ρητών νομοθετικών και συνταγματικών εγγυήσεων για τα ατομικά δικαιώματα.Απέναντι στα φαινόμενα αυθαιρεσίας, ο πολίτης παραμένει αποδυναμωμένος. Συχνά, η εξέταση των σχετικών καταγγελιών δημιουργεί γκρίζες ζώνες καχυποψίας και παραμένει μια εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία. Σήμερα, όταν ένας πολίτης προβεί σε μια καταγγελία πρέπει να περιμένει περισσότερο από έναν χρόνο μέχρι να πάρει μια απόφαση στα χέρια του που θα τον δικαιώνει ή όχι. Τα αποτελέσματα τα βιώνουμε όλοι. Το έργο των σωμάτων ασφαλείας απαξιώνεται, το ηθικό του προσωπικού καταρρακώνεται, η εμπιστοσύνη του πολίτη στου θ [...]
Περισσότερα »