Αρχική Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα ΥγείαςΆρθρο 57 Βαθμοί Γιατρών Ε.Σ.Υ.- ΕφημερίεςΣχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Γ. Αναγνώστου | 29 Δεκεμβρίου 2010, 21:11
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Υπουργέ, Κύριοι συντάκτες του νομοσχεδίου, Είναι πραγματικά μια νότα αισιοδοξίας, η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης σε κάθε σχέδιο Νόμου προς ψήφιση από τη Βουλή. Είμαι από εκείνους που ζητούσα τη δημόσια διαβούλευση, ειδικά για την αντικατάσταση του απαρχαιωμένου συστήματος των Κρίσεων Επιμελητών ΕΣΥ, επί το αξιοκρατικότερον. Μερικές επισημάνσεις: 1. Η ευθύνη του ιατρού ΕΣΥ συνήθως αφορά όχι μόνο το κλινικό έργο αλλά και την εκπαίδευση νεότερων συναδέλφων. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι λογικό (παρά τις αγαθές προθέσεις κάθε φορά) να διατηρούνται μορφές προσλήψεων χωρίς αξιοκρατική Κρίση σε μια Κλινική επί μακρόν. 2. Αβίαστο συμπέρασμα είναι, ότι ο θεσμός του επικουρικού ιατρού, οφείλει να γίνεται μόνο για σύντομο (όσο διαρκεί η Κρίση μιας οργανικής θέσης) χρονικό διάστημα (κατ΄αναλογία με τα locums στο Ην.Βασίλειο). 3. Ανάλογα πρέπει και να εξασφαλίζεται ότι δεν θα προκαλείται σκόπιμη καθυστέρηση στη διαδικασία μιας Κρίσης (ο Νόμος άλλωστε προβλέπει συνολικό διάστημα 3 μηνών, κάτι που είναι απόλυτα εφικτό με τα νέα Συμβούλια Κρίσης ανά Νοσοκομείο). Είναι γνωστό ότι, η μορφή πρόσληψης επικουρικού ιατρού δεν αποτελεί καθόλου μια διαδικασία ποιοτικής αξιολόγησης. Παράλληλα, μέσω παρατάσεων ή καθυστερήσεων στις Κρίσεις οργανικών Επιμελητών, έχει καθιερωθεί, οι μηδέποτε αξιολογηθέντες επικουρικοί ιατροί να έχουν μακρότατες σε διάρκεια προσλήψεις ακόμα και στην ίδια Κλινική, με ανεξέλεγκτη επίδραση στην ποιότητα του κλινικού έργου αλλά και την εκπαίδευση. 4. Θα ήθελα να σας επισημάνω, με μεγάλη ανησυχία, την διαφαινόμενη τάση αφαίρεσης κάθε ποιοτικής αξιολόγησης στις προσλήψεις Επιμελητών ΕΣΥ αλλά και αυτών των Διευθυντών (με ακραίο πραγματικό παράδειγμα την απόσπαση Διευθυντού σε Κλινική άλλου Νοσοκομείου με ανάθεση την εκεί Διεύθυνση!!!!). 5. Τα τελευταία νομοθετήματα Αβραμόπουλου κατέδειξαν αυτή την τάση, προκαλώντας γα πρώτη φορά μεγάλη ανατροπή στο τρόπο πρόσληψης Επιμελητών σε όλη τη Χώρα, ο οποίος -σε σημαντικό ποσοστό ανά Κλινική- από αξιολογικός βάσει κριτηρίων, μετετράπη σε αδιαφανή και ρουσφετολογικό. Η εξομοίωση δε, της προϋπηρεσίας των επικουρικών με τους οργανικούς, ήλθε ως "φυσικό" επακόλουθο στον τελευταίο Νόμο της κ. Ξενογιαννακοπούλου. Η αρχική σωστή ιδέα του κ.Παπαδόπουλου για το θεσμό του επικουρικού σε κενά της επαρχίας, κακοποιήθηκε κατά τη γνώμη μου για ψηφοθηρικούς λόγους. Πιστεύω θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι, η ανάθεση κλινικού και εκπαιδευτικού έργου σε κάποιον ιατρό ανεξέλεγκτα, δεν εξασφαλίζει καθόλου την ποιοτική εξάσκηση της ιατρικής ούτε όμως και την οικονομία της Υγείας. Δίνει δε, λανθασμένο μήνυμα στην Κοινωνία των ιατρών, ότι δεν χρειάζεται να προσπαθήσουν για τη συνεχή βελτίωσή τους σε προσόντα, αφού αρκεί ένας αριθμός πρωτοκόλλου αίτησης για πρόσληψη επικουρικού, για να τύχουν της ίδιας προϋπηρεσίας και μορφής εργασίας με κάποιον άλλο που κοπίασε για την ανάλογη θέση, συχνά για πολλές συνεχείς "ανανεώσεις" στην ίδια Κλινική, ακόμα και υπεράριθμα του οργανογράμματος αυτής!! 6. Αντίστοιχα οι ειδικοί των ασφαλιστικών ταμείων που θα ενσωματωθούν σε διάφορα Νοσοκομεία, πρέπει κάπως να αξιολογηθούν για την ίδια επάρκεια σε ότι αφορά την εκπαίδευση. 7. Στο ΕΣΥ, εκ των πραγματων, ανατίθεται η ευθύνη εκπαίδευσης του μεγαλύτερου υποσυνόλου, από τους προς ειδίκευση ιατρούς, άρα τα κριτήρια επιλογής οφείλουν να συνυπολογίζουν τόσο κλινικά όσο και μετεκαπιδευτικά-ακαδημαϊκά-ερευνητικα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προς πρόσληψη Ειδικών. Με άλλα λόγια δηλαδή, το ΕΣΥ οφείλει να μην παραγνωρίζει τα κριτήρια που λαμβάνει υπόψη του το Πανεπιστήμιο στις προσλήψεις, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο "χειραφετείται", δυστυχώς όμως επί το "δημοσιοΰπαλληλικότερον" . 8. Η εισαγωγή ηλεκτρονικών εργαλείων, για την χωρίς αμφιβολία αντικειμενική αξιολόγηση κάθε κριτηρίου, είναι μια ιδέα που θα πρότεινα για τις Κρίσεις Ιατρών ΕΣΥ. Όλα μπορούν να είναι μετρήσιμα με ακρίβεια στο βιογραφικό ενός ιατρού, φθάνει να θέλουμε να τα αξιολογήσουμε αντικειμενικά. Ένα ηλεκτρονικό, ίσως και διαδικτυακό, εργαλείο, θα αξιολογούσε για παράδειγμα τον αριθμό των γραπτών δημοσιεύσεων τινός ιατρού, χωρίς σκόπιμες υπερτιμήσεις ή υποτιμήσεις, αφού θα συνυπολόγιζε κάθε παράμετρο μιας δημοσίευσης (π.χ. θέση συγγραφέα, είδος εργασίας, impact factor περιοδικού κ.ο.κ). Το ίδιο μπορεί να γίνει και στα άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά του βιογραφικού (π.χ. βαθμός πτυχίου σε σχέση με το μέσο όσο των αποφοίτων του εν λόγω Πανεπιστημίου με στόχο την αντικειμενική αξιολόγηση και της δυσκολίας της Ιατρικής Σχολής). 9. Ο ορισμός εισηγητών είναι επίσης μια διαδικασία με τα δικά της ποιοτικά κριτήρια. Π.χ. δεν μπορεί να είναι εισηγητής κάποιος που δεν έχει μετεκπαιδευτεί ή δημοσιεύσει ποτέ του!! 10. Η καθολική ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης θα έλθει μόνο με την εισαγωγή του logbook επεμβάσεων αλλά σε κέντρα αριστείας ανά ένδειξη, με ταυτόχρονο rotation του ειδικευόμενου ανάμεσα σε αυτά. Πάλι θα φέρω το παράδειγμα του Ηνωμ. Βασιλείου και εδώ. Ακόμα και οι μεγαλύτερες Κλινικές, με άριστες προδιαγραφές και παράδοση, κάπου (σε κάποια ένδειξη) θα υστερούν. Μόνο με αυτό τον τρόπο (rotation) μπορεί το Κράτος να είναι δίκαιο σε Κρίσεις Επιμελητών: όταν έχει εξασφαλίσει ως κοινό κτήμα, την ενιαία καλή ποιότητα εκπαίδευσης πριν την ειδικότητα. Σας ευχαριστώ