Αρχική Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα ΥγείαςΆρθρο 2 Αντικείμενο συμβάσεων προμηθειώνΣχόλιο του χρήστη Ελεγκτικό Γραφείο Ντάβου Παναγιώτη | 29 Δεκεμβρίου 2010, 23:27
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο τρόπος λειτουργίας των προμηθειών των φορέων υγείας προτείνουμε να αλλάξει ως εξής: 1) από ειδικές επιτροπές να κωδικοποιηθούν τα είδη προμηθειών σε βασικές κατηγορίες (φάρμακα, χειρουργικά είδη, αναλώσιμα, διοικητκά αναλώσιμα κλπ) και να αναλυθούν περαιτέρω ανά είδος (φάρμακα καρδιοπαθών, νεφροπαθών κλπ). Να κωδικοποιηθούν δηλαδή τα είδη, η κατηγορία που ανήκουν, η σχετική πάθηση που αντιμετωπίζουν κλπ. Η εργασία να ιεραρχηθεί καταρχήν στα είδη που έχουν μεγαλύτερη αναλογία στο κόστος λειτουργίας των φορέων ώστε να λειτουργήσει όσο πιο άμεσα γίνεται το νέο σύστημα και εν συνεχεία να εμπλουτίζεται με νέα είδη. 2) Οι φορείς να καταρτίζουν ηλεκτρονικά τις ανάγκες τους για το μέλλον (έτος, μήνας, εβδομάδα ή επείγοντα) και να τις υποβάλλουν σε κεντρική αρχή προμηθειών. 3) Η κεντρική αρχή προμηθειών να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές διαδικασίες προμηθειών ώστε να εξαφανιστεί το φαινόμενο των χρηματισμών. Δεδομένου ότι κανένας προμηθευτής δεν γνωρίζει ποιος παρήγγειλε ένα είδος (καθώς η προμήθεια γίνεται από κεντρική υπηρεσία και όχι από συγκεκριμένο γιατρό) δεν έχει κίνητρο να χρηματίσει κανέναν γιατί πολύ απλά δεν γνωρίζει ποιος ζήτησε το εν λόγω είδος. Επιπλέον, στα πλαίσια των ηλεκτρονικών προμηθειών ο ανταγωνισμός των προμηθευτών και η αδυναμία τους να γνωρίζουν ακριβή στοιχεία των προσφορών των ανταγωνιστών, θα τους αναγκάσει να χτυπούν την κατώτερη τιμή προκειμένου να κερδίσουν την προμήθεια. 4) Η παραλαβή θα γίνεται από την κεντρική υπηρεσία και από εκεί θα διανέμονται καθημερινά στους φορείς που ζήτησαν τα είδη. Κανένας προμηθευτής δεν θα παραδίδει κατευθείαν σε ένα νοσοκομείο προκειμένου να μην γίνεται ταυτοποίηση του αιτούντα φορέα ή γιατρού και ελοχεύει ο κίνδυνος χρηματισμού. 5) Η κεντρική υπηρεσία θα είναι υπεύθυνη να συγκρίνει υπερβάσεις ανά νοσοκομείο και με βάση πρόσθετα στοιχεία όπως π.χ. ασθενών, τη μέση κατανάλωση και να αναζητά εξηγήσεις στις περιπτώσεις σημαντικών αποκλίσεων από φορέα σε φορέα. 6) Να μην γίνει καμία εξαίρεση και όλες οι προμήθειες να προκύπτουν από αυτή τη διαδικασία. 7) Όλοι όσοι θέλουν να λειτουργούν ως προμηθευτές του συστήματος να εγγραφούν σε αυτό ώστε να λαμβάνουν αυτόματα ενημερώσεις σχετικά με τους διαγωνισμούς που τρέχουν στα είδη που τους ενδιαφέρουν. 8) Τα μέλη των επιτροπών αυτών να υποβάλλονται κατ'έτος σε έλεγχο πόθεν έσχες και σίγουρα πριν αναλάβουν καθήκοντα. Με τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς κεντρικά καταστρέφουμε το κανάλι επικοινωνίας του αιτούντος (γιατρού, νοσοκομείου κλπ) με τον προμηθευτή με τέτοιο τρόπο ώστε να μην έχει λόγο ο προμηθευτής να χρηματίσει συγκεκριμένο άτομο ή φορέα καθώς δεν μπορεί να επιβεβαιώσει αν και σε τι βαθμό συμμετείχε στην επιλογή του συγκεκριμένου προμηθευτή. Επιπλέον, δίνουμε τη δυνατότητα σε όλους τους ενδεχόμενους προμηθευτές να συμμετέχουν ισότιμα και ο καλύτερος να κερδίσει. Με Εκτίμηση Παναγιώτης Ντάβος Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής info@pdavos.gr www.pdavos.gr