Αρχική Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα ΥγείαςΆρθρο 52 Αναδιάρθρωση της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας ΥγείαςΣχόλιο του χρήστη ΣΚΛΕ | 31 Δεκεμβρίου 2010, 12:29
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το άρθρο 52 του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος θα ήθελε να σας κάνει τις παρακάτω επισημάνσεις: Αποτελεί παράλειψη η μη πρόβλεψη στελέχωσης της Διεύθυνσης Συντονισμού και Συνεργασίας με την Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση με προσωπικό κλάδου ΠΕ Κοινωνικής Διοίκησης με κατεύθυνση Κοινωνική Εργασία και ΤΕ Κοινωνικής Εργασίας. Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί είναι ο κλάδος εκείνος που με την επιστημονική γνώση και την εμπειρία που κατέχουν μπορούν να συνεισφέρουν αποτελεσματικά στη δικτύωση της Κεντρικής Διοίκησης με την Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Η στελέχωση του Τμήματος Δράσεων και Ευαισθητοποίησης σε θέματα διατροφής, με προσωπικό κλάδου ΠΕ Κοινωνικής Διοίκησης με κατεύθυνση Κοινωνική Εργασία και ΤΕ Κοινωνικής Εργασίας θα μπορούσε σημαντικά να συμβάλει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση αποτελεσματικών προγραμμάτων και δράσεων απόκτησης σωστών συνηθειών διατροφής από την ελληνική οικογένεια. Έχει αποδειχτεί ότι και τα πιο καλά σχεδιασμένα προγράμματα ευαισθητοποίησης αποτυγχάνουν όταν δεν λαμβάνουν υπόψιν τους τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ωφελούμενων από αυτά. Για αυτό το λόγο όλο και περισσότερο, ο σχεδιασμός και υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων αποτελούν αντικείμενα στο οποίο ο ρόλος των Κοινωνικών Λειτουργών γίνεται καθοριστικός για την επιτυχία των σχετικών πολιτικών. Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος στο παρελθόν με συνέπεια έχε εκφράσει την αντίθεση του με τη λειτουργία Μονάδων Απεξάρτησης από ιδιώτες. Η απεξάρτηση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι πεδίο άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας. Κατά τα υπόλοιπα σε ότι αφορά τη Διεύθυνση Εξαρτήσεων θα θέλαμε να επισημαίνουμε ότι η λειτουργία και οι αρμοδιότητες της θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τον ισχύοντα καταμερισμό αρμοδιοτήτων στον τομέα της πρόληψη. Κατά συνέπεια θα πρέπει να αποτραπούν αλληλοεπικαλύψεις σε επιτελικές αρμοδιότητες οργάνων, οι οποίες και αντιπαραγωγικές είναι, και απασχολούν μεγάλους αριθμούς υπαλλήλων σε ομοειδείς δραστηριότητες. Στο αντικείμενο της Διεύθυνσης δεν γίνεται καμία αναφορά στην πρόληψη και την κοινωνική επανένταξη που αποτελούν κρίσιμα σημεία για μία ολοκληρωμένη πολιτική για την αντιμετώπιση των εξαρτήσεων. Σήμερα οι Κοινωνικοί Λειτουργοί έχουν σημαντική θέση στη Διεπιστημονική Ομάδα που σχεδιάζει και υλοποιεί Προγράμματα Πρόληψης, Θεραπείας και Κοινωνικής Επανένταξης. Κατά συνέπεια, αποτελεί παράλειψη η μη πρόβλεψη στελεχών ΠΕ Κοινωνικής Διοίκησης με κατεύθυνση Κοινωνική Εργασία και ΤΕ Κοινωνικής Εργασίας στη Διέυθυνση. Τέλος, στους νέο Οργανισμό θα πρέπει να προβλέπεται η επιλογή προϊσταμένων σε όλα τα επίπεδα από τις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ, με τις ίδιες ακριβώς προϋποθέσεις και κριτήρια. Τυχόν, πρόβλεψη ότι οι υπάλληλοι ΤΕ κρίνονται για προϊστάμενοι σε όλα τα επίπεδα ιεραρχίας, μόνο ελλείψει ΠΕ υπαλλήλων, αποτελεί προσβλητική και μειωτική αντιμετώπιση, παραπέμπει σε περασμένες δεκαετίες και ξεχειλίζει το ποτήρι της αγανάκτησής μας. Ειδικά στον τομέα των Κοινωνικών Υπηρεσιών αυτό σημαίνει ότι, αποκλείεται π.χ. εκ των προτέρων υπάλληλος ΤΕ με Α' βαθμό και 15-35 χρόνια υπηρεσίας, με τεράστια εμπειρία, ίσως και με μεταπτυχιακό, ή διδακτορικό τίτλο, έναντι ενός υπαλλήλου ΠΕ με πολύ λιγότερα προσόντα και μικρότερη προϋπηρεσία. Επιπλέον έρχονται σε πλήρη αντίθεση με: α) με τον πρόσφατα ψηφισθέντα Ν. 3839/2010 (τροποποίηση διατάξεων του Υ.Κ.) για την επιλογή προϊσταμένων στο Δημόσιο, για τον οποίο πολύ μελάνι χύθηκε, ότι επιφέρει την αξιοκρατία και την αντικειμενικότητα, όπου προβλέπεται και μέχρι το επίπεδο Διεύθυνσης η επιλογή υπαλλήλων ΠΕ και ΤΕ, με τις ίδιες ακριβώς προϋποθέσεις και κριτήρια,β) Τους Νόμους 2916/2001 και 3549/2007 (σύμφωνα με το άρθρο 16 του Συντάγματος), που κατέταξαν τα ΤΕΙ στην Ανώτατη Εκπαίδευση και μια σειρά άλλων διατάξεων, που ολοκλήρωσαν τα ακαδημαϊκά τους χαρακτηριστικά και γ) το αρμόδιο ΥΠΔΒΜ&Θ, όπου εγγράφως και επανειλημμένα ξεκαθάρισε ότι δεν υφίσταται ιεραρχική σχέση, αλλά ισοτιμία μεταξύ των δύο τομέων της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμια, ΤΕΙ). Αναλυτικά τις θέσεις μας θα σας παρουσιάσουμε στη διαβούλευση με τους φορείς που πιστεύομε ότι θα ακολουθήσει. ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ