Αρχική Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα ΥγείαςΆρθρο 1 Πεδίο εφαρμογής – ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ | 1 Ιανουαρίου 2011, 10:31
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 1, παρ 3, στον ορισμό των συμβάσεων προμηθειών πρέπει να προστεθεί και η λέξη «δημοσίων» προκειμένου αυτός να είναι σύμφωνος με την οδηγία 18/2004 και το ΠΔ 60/2007. Επίσης πρέπει να συμπληρωθεί με την έκφραση : «αγορά, την χρηματοδοτική μίσθωση, μίσθωση ή την μίσθωση-πώληση, με ή χωρίς δικαίωμα αγοράς, προϊόντων » για να είναι σύμφωνος ο ορισμός με το ΠΔ 60/2007 και την οδηγία 2004/18. Στο άρθρο 1, παραγ 5, στον ορισμό της συμφωνίας πλαίσιο πρέπει «να διορθωθεί το δύο ή περισσότερα» σε ένα ή περισσότερους όπως είναι στο άρθρο 4 αλλά και στην οδηγία 18/2004. Το άρθρο 1 πάραγ 6γ δίνει τη δυνατότητα απ’ευθείας αναθέσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες οι οποίες: α. Αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό των δαπανών στα δημόσια νοσοκομεία. β.Έχει παραπεμφθεί η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και αναμένονται οι καταδικαστικές αποφάσεις γ.Το προσωπικό των νοσοκομείων πιστεύει ότι μπορεί να γίνει σημαντική εξοικονόμηση πόρων σε αυτά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Η λέξη «ιδίως» δίνει τη δυνατότητα απ’ευθείας αναθέσεων σε όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες που αναγράφονται στο άρθρο 2 παραγ 1. Επίσης η ΔΕΠΑΝΟΜ μένει εκτός του παρόντος νόμου, όταν το τελευταίο καιρό πρωταγωνιστεί σε δημοσιεύματα σχετικά με το κόστος υλοποίησης των έργων αλλά και την ποιότητα κατασκευής τους. Εάν κανείς θέλει να κάνει απευθείας ανάθεση, θα ορίζει την ΔΕΠΑΝΟΜ σαν φορέα υλοποίησης του διαγωνισμού και δεν θα δεσμέυεται από το υπάρχον νομικό πλαίσιο. Οι ορισμοί των δημοσίων συμβάσεων, συμφωνίας πλαίσιο, και οποιοσδήποτε άλλος αναγράφεται στο σχέδιο νόμου, θα έπρεπε να είναι ίδιος ακριβώς με αυτόν που περιέχεται στο ΠΔ 60/2007 και την οδηγία 18/2004. Οποιοσδήποτε άλλος ορισμός δίνει την δυνατότητα σκόπιμων παρερμηνειών σε μελλοντικές προμήθειες και δεν εναρμονίζεται με το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ακύρωση των διαγωνισμών, την υποβολή ενστάσεων και όλες οι προμήθειες θα συνεχίζουν να γίνονται εξωσυμβατικά, χωρίς καμία μείωση των δαπανών για υλικά και αναλώσιμα. Στο άρθρο 1,παραγ 6δ, δίνεται η δυνατότητα εκχώρησης σε φορέα που δεν έχει την ιδιότητα της αναθέτουσας αρχής ειδικών ή αποκλειστικών δικαιωμάτων σχετικά με τη διενέργεια διαγωνισμών και την εκτέλεση της σύμβασης προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών. Όμως από την συγκεκριμένη δυνατότητα εκχώρησης προκύπτουν 2 ερωτήματα. α) Γιατί το ποσοστό είναι από 5 – 25%; Δεν είναι υψηλό; β) Στο Θεαγένειο τα αιμοστατικά κόστιζαν 4.000.000€ και η σημερινή διοίκηση δηλώνει ότι τα πήρε 500€!! Με το σχέδιο νόμου η εταιρεία ή θα έπαιρνε 1.000.000€ σαν αμοιβή ή θα τα πουλούσε 3.500.000€ και θα έβγαζε [3.499.500 (το κέρδος της) + 1.250.000 (η προμήθεια της) = 3.624.500€]. Άρα το δημόσιο θα ζημιωνόταν με 3.624.500€!!. Το παράδειγμα δεν είναι ακραίο αφού υπάρχουν πολλά υλικά που είναι κοστολογημένα στα δημόσια νοσοκομεία μέχρι και 10.000%. Σε μελέτες που έχουν γίνει στις ΗΠΑ και την ΕΕ έχει προκύψει ότι δεν αγοράζουν πάντα όλα τα νοσοκομεία σε καλύτερες τιμές από τους συγκεκριμένους φορείς καθώς και ότι τίθενται θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού.