Αρχική Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα ΥγείαςΆρθρο 5 Προγραμματισμός προμηθειώνΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ | 1 Ιανουαρίου 2011, 10:50
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο κεφάλαιο 1, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, «ασφαλιστική δικλείδα για το προτεινόμενο σύστημα προμηθειών αποτελεί η υποχρεωτική περιγραφή των προϊόντων και υπηρεσιών, πέραν των άλλων, με βάση τις ενιαίες προδιαγραφές και πρότυπα». Αυτό προβλέπεται και στον ισχύοντα νόμο 3580[άρθρο 3,δ&η),άρθρο 13,παρ 2] όμως ουδέποτε εφαρμόστηκε καθιστώντας παράνομες τις πραγματοποιηθείσες μέχρι σήμερα προμήθειες. Αυτό που απαιτείται για την σωστή λειτουργία των προμηθειών στο ΥΥΚΑ και τους εποπτευόμενους φορείς του, είναι η τοποθέτηση του κατάλληλου προσωπικού, η εκπαίδευση του, η αλλαγή κουλτούρας του και κυρίως η πιστή εφαρμογή των νόμων. Π.χ. στον Ν. 3580/2007, άρθρο 13, παρ.5 αναγράφει ότι οι παραβάτες του νόμου τιμωρούνται μέχρι το διπλάσιο (δηλαδή μέχρι και κάποια εκατομμύρια ευρώ) της αξίας των προϊόντων σε περίπτωση παράνομης προμήθειας ή υπηρεσίας και μέχρι 2.000€ για κάθε άλλη παρατυπία. Πόσες φορές αυτό συνέβη μέχρι σήμερα; Καμία!!! Όπως γίνεται αντιληπτό το πρόστιμο μέχρι 50.000€ που προβλέπεται στο νέο νόμο φαντάζει ασήμαντο. Στο άρθρο 5, παρ 5, αναγράφει ότι οι προμήθειες υποβάλλονται στο ΕΠΠ του ΥΠΑΝ. Εάν όντως αυτό δεν είναι εκ παραδρομής τότε οι προμήθειες του ΥΥΚΑ θα γίνονται από το ΥΠΑΝ όπως παλαιότερα? Εάν θέλει το ΥΥΚΑ να κάνει μόνο του τις προμήθειες και έχει υποβάλει τις ανάγκες του στο ΕΠΠ τότε θα πρέπει κάθε φορά να ζητά την εξουσιοδότηση για να υλοποιεί αυτό τις προμήθειες και μάλιστα με την νομοθεσία που θα διέπει κάθε φορά το ΥΠΑΝ.[Ν.2286/1995,αρθρο2, παρ 6&7(6.Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, μετά από γνώμη της Ε.Π.Π.Π. σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για συγκεκριμένους λόγους που επικαλείται και αποδεικνύει ο ενδιαφερόμενος φορέας, παρέχεται η ευχέρεια κατά την ένταξη στο Ε.Π.Π. να συνάπτεται και εκτελεί ο ίδιος αποκεντρωμένα συμβάσεις προμηθειών, τηρώντας τους δεσμευτικούς όρους της απόφασης, που σύμφωνα με τον παρόντα νόμο συνάπτει και εκτελεί το Υπουργείο Εμπορίου*. 7.Με απόφαση του Υπουργείου Εμπορίου, μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής προμηθειών, παρέχεται σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα η παραπάνω ευχέρεια με τους προαναφερθέντες όρους και μετά την ένταξή του στο Ε.Π.Π.)] Στο σχέδιο νόμου δεν γίνεται καμία αναφορά στα ΠΔ 60/2007 και 118/2007 με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει η διακήρυξη ενός διαγωνισμού αφού σε αυτά περιέχονται οι προβλεπόμενες διαδικασίες για τη σύνταξη των διακηρύξεων, τη διενέργεια και την ολοκλήρωση των διαδικασιών δημοπράτησης και την εκτέλεση των συμβάσεων προμηθειών. Σε αυτά τα ΠΔ επίσης περιέχονται όλοι οι δυνατοί τρόποι διαγωνιστικής διαδικασίας (ανοικτός, κλειστός διαγωνισμός, συμφωνία – πλαίσιο, ηλεκτρονικός πλειστηριασμός, ανταγωνιστικός διάλογος, δυναμικό σύστημα αγορών). Έτσι το ΥΥΚΑ θα δύναται να υλοποιεί όλους τους τύπους των διαγωνισμών που προβλέπονται στην εθνική και κοινοτική νομοθεσία χωρίς κάθε φορά να νομοθετείται κάποια από αυτές όπως έγινε πρόσφατα στον Ν.3580/2007 για τις ηλεκτρονικές προμήθειες [(προστέθηκε με τον Ν.3846/2010,αρθρο 24,παρ 3)(κατά τη γνώμη μου δεν απαιτείτο)].Τώρα που δεν αναγράφεται ευκρινώς στο νέο νόμο ότι θα γίνονται ηλεκτρονικές προμήθειες και ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί ,αυτοί θα σταματήσουν?