Αρχική «Ολοκληρωμένο Σύστημα Παροχής Ανακουφιστικής Φροντίδας - Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και λοιπές διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Γ΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 16 -Παράταση ισχύος επειγουσών ρυθμίσεων για το Εθνικό Πρόγραμμα ΕμβολιασμώνΣχόλιο του χρήστη Savvas M | 10 Δεκεμβρίου 2022, 17:17
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο Σχεδιο συνεχίζει να ισχύει η υποχρέωση διενέργειας Rapid test από τους υπαλλήλους που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι και από αυτούς για τους οποίους έχει παύσει να ισχύει το πιστοποιητικό νόσησης. Η εν λόγω υποχρέωση η οποία έχει αποφασισθεί στα πλαίσια της προστασίας της υγείας του συνόλου θα είχε νόημα εφόσον υπάρχουν απτές αποδείξεις ή ακόμα και απλές ενδείξεις ότι : α. Οι μη εμβολιασμένοι με τα εμβόλια κατά του COVID-19 έχουν υψηλότερες πιθανότητες να μεταδώσουν τον ιό στους συνανθρώπους τους σε σχέση με τους πλήρως εμβολιασμένους, ή/και β. οι παρούσες παραλλαγές του ιού συνεχίζουν να είναι το ίδιο θανατηφόρες και επικίνδυνες με τις αρχικές μορφές του ιού, ή/και γ. το μέτρο αυτό είναι αποτελεσματικό στην αποφυγή της διασποράς του ιού. Στην πραγματικότητα το σύνολο της επιστημονικής κοινότητας αποδέχεται πλέον και μετά από μια ικανή περίοδο διενέργειας αξιόπιστων μελετών ότι οι εμβολιασμένοι διασπείρουν επίσης τον ιό. Κάτι το οποίο είναι αδιαμφησβήτητο και από την εμπειρία της καθημερινότητα μας όπου εμβολιασμένοι συμπολίτες μας μολύνουν μέλη της οικογένειάς τους στον ίδιο βαθμό σε σχέση με μη εμβολιασμένους. Εξάλλου όπως επιβεβαίωσε και υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας Pfizer εντός του ευρωκοινοβουλίου την 11/10/2022 ουδέποτε διενεργήθηκαν δοκιμές του εμβολίου, για το αν αυτό αποτρέπει την μετάδοση. Ακόμα λοιπόν και αν υπήρχαν αρχικά κάποιοι φόβοι ή εικασίες για την αυξημένη επικινδυνότητα μετάδοσης του ιού από τους μη εμβολιασμένους υπάρχουν πλέον αποδείξεις για το αντίθετο. Επίσης η επιδημιολογική κατάσταση ήδη από την άνοιξη του 2022 άρχισε να εμφανίζει στοιχεία ύφεσης και πολύ σωστά η κυβέρνηση αποφάσισε την μετάβαση προς την κανονικότητα με ένα καλοκαίρι όπου όλοι πλέον είχαν την δυνατότητα να εισέρχονται σε όλους τους χώρους χωρίς κανένα περιορισμό. Εξάλλου η πρόσφατη Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την δικαίωση των υγειονομικών που βρίσκονται σε αναστολή βασίστηκε στο ότι πλέον η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να προσκομίσει ικανά στοιχεία για την κρισιμότητα της κατάστασης ώστε να αιτιολογηθεί η διατήρηση αυτού του ακραίου μέτρου με αποτέλεσμα να παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας. Άρα και σε νομικό επίπεδο πλέον ένα ανώτατο δικαστήριο κρίνει βάσει όλων των διαθέσιμων στοιχείων ότι η κρισιμότητα της κατάστασης έχει αντιστραφεί και θα πρέπει να αναθεωρηθούν τα μέτρα για την προστασία από την διασπορά του COVID-19. Εφόσον λοιπόν το μέτρο της διενέργειας Rapid test σε όσους δεν ήταν πλήρως εμβολιασμένοι είχε θεωρηθεί αρκετό κατά την περίοδο έξαρσης της πανδημίας, βάσει της παραπάνω Απόφασης και κατά εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της αναλογικότητας θα πρέπει να αναθεωρηθεί επίσης και αυτό το μέτρο με επιλογή άλλων μέτρων πιο χαλαρών και ανάλογων της υφιστάμενης κατάστασης. Τέλος όσο αφορά την αποτελεσματικότητα του μέτρου της υποχρεωτικής διενέργειας Rapid test για τους υπαλλήλους που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι, αυτή τίθεται σε ισχυρή αμφισβήτηση ιδιαίτερα στην μορφή που εφαρμόζεται σήμερα. Όταν στην Υπηρεσίες εισέρχονται πολίτες για τους οποίους δεν ελέγχεται πλέον αν αυτοί έχουν διενεργήσει Rapid test ή είναι πλήρως εμβολιασμένοι είναι αυτονόητο ότι ο ανεμβολίαστος υπάλληλος ιδιαίτερα αν βρίσκεται μόνος του σε ένα γραφείο θέτει εξίσου σε κίνδυνο τον πολίτη όσο ο πολίτης των υπάλληλο αρά εγείρεται ζήτημα ισονομία μεταξύ πολιτών. Δεν υπάρχει λοιπόν ίση μεταχείριση απο τον νομο μεταξυ δυο πολιτων που εμφανίζουν ακριβως τα ιδια χαρακτηριστικά απέναντι σε αυτο που πραγματεύεται ο εν λογω νόμος, στην προκείμενη περίπτωση δυο μη εμβολιασμένων πολιτών μονο ο Δημόσιος υπάλληλος εχει απο το νομο την απαίτηση για διενέργεια rapid test. Επίσης δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για περιορισμό της διασποράς του ιού σε γραφεία Υπηρεσιών όταν στα κέντρα διασκέδασης και κυρίως στα club χιλιάδες νέοι καθημερινώς έρχονται σε επαφή. Επιπλέον μετά την διενέργεια εκατομμυρίων διαγνωστικών ελέγχων τύπου Rapid test μέχρι σήμερα έχει βρεθεί ότι απειροέλαχιστα από αυτά ήταν θετικά σε ανθρώπους χωρίς συμπτώματα, αντιθέτως τα εν λόγω test δεν ήταν θετικά ακόμα και την δεύτερη ή και την τρίτη ημέρα από την έναρξη των συμπτωμάτων της ασθένειας. Το γεγονός αυτό θέτει το αφήγημα των ασυμπτωματικών, στο μέγεθος που παρουσιάστηκε, αποτέλεσε μάλλον μια υπερβολή υπο το πρίσμα και του πανικού, είτε γιατι δεν υπήρξαν αρχικά αρκετές ενδείξεις για το αντίθετο είτε γιατι ενδεχομένως να αποτέλεσε παρακίνηση για εμβολιασμο. Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν καμία από τις τρεις προϋποθέσεις δεν ισχύει ώστε να αιτιολογηθεί η συνέχιση του μέτρου της διενέργειας Rapid test και άρα θα έπρεπε να είχε καταργηθεί εδώ και παρά πολύ καιρό καθώς παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισονομίας.