Αρχική ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝΆρθρο 64 Πόροι και έξοδα του Πανελληνίου Φαρμακευτικού ΣυλλόγουΣχόλιο του χρήστη Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας | 23 Μαρτίου 2023, 12:29
Παρατηρήσεις 1. Η υποβολή στον ΠΦΣ μηνιαίων αναλυτικών καταστάσεων με τις πωλησεις των εταιρειων δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή καθώς εγείρει νομικά θεματα εμπορικού απορρήτου. Δεν είναι κατανοητό με ποιό ακριβώς τρόπο, η υποβολή αναλυτικών καταστάσεων πωλήσεων θα εξυπηρετούσε το σκοπό του υπολογισμού του πόρου 4 τοις χιλίοις υπερ ΠΦΣ. 2. Η διαδικασία υπολογισμού και απόδοσης του πόρου έχει συμφωνηθεί έπειτα από διαβούλευση της βιομηχανίας με τον ΠΦΣ ήδη από το 2020 : Προκειμένου να υπολογιστεί ο πόρος, οι εταιρείες υποβλαλλουν συγκεντρωτική κατάσταση των μηνιαίων πωλήσεων η οποία συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας ως προς την ορθότητα των στοιχείων. Ακόμη, στο τέλος του ετους τα δηλωθέντα στοιχεία επικυρώνονται από εξωτερικό ορκωτό λογιστή / ελεγκτική εταιρεία. Τα παραπάνω διασφαλίζουν απολύτως τη όλη διαδικασία. 3. Τονίζουμε ότι Ρυθμιστική Αρχη του φαρμάκου παραμένει ο ΕΟΦ ο οποίος είναι υπεύθυνος για την παρακολούθηση των πωλήσεων και την επάρκεια της αγοράς. Κατά συνέπεια ο οποιοσδήποτε έλεγχος θεωρηθεί απαραίτητος στο πλαίσιο των διαδικασιών που αφορούν στη διάθεση, διακίνηση, χορήγηση κλπ των φαρμάκων θα πρέπει να γίνεται από τον ΕΟΦ. 4. Θεωρούμε ότι στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των διαδικασιών, η φαρμακοβιομηχανία θα πρεπει να απαλαγεί από τον ρολο του εισπράκτορα για λογαρασμό του ΠΦΣ, καθως σήμερα υπάρχουν πλέον ολα τα μέσα ώστε ο πορος να αποδίδεται απευθείας από τα φαρμακεία στον ΠΦΣ χωρίς τη μεσολάβηση των εταιρειών. 5. Σε κάθε περίπτωση το άρθρο 64 χρήζει αναδιατύπωσης. Συγκεκριμένα: παρ. 1β. Επαναδιατύπωση ως εξής: «Οι υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις της περ. α) υποβάλλουν στον Π.Φ.Σ. ηλεκτρονικώς, μέχρι το τέλος του επόμενου μηνός, συγκεντρωτική κατάσταση των πωλήσεων των φαρμάκων που έχουν πραγματοποιήσει…» παρ.1γ:Επαναδιατύπωση ως εξής: «Ο πόρος αποδίδεται από τις υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις προς τον Π.Φ.Σ. μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την ηλεκτρονική υποβολή της συγκεντρωτικής κατάστασης πωλήσεων προς Κατόχους Άδειας Χονδρικής Πώλησης και φαρμακεία». παρ. 1δ: Τα προτεινόμενα πρόστιμα της συγκεκριμένης παραγράφου είναι υπερβολικά υψηλά, δυσανάλογα με το ύψος του πόρου παρ.1ε:Επαναδιατύπωση ως εξής: Ο ΕΟΦ ορίζεται αρμόδιος και υπεύθυνος για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της ανωτέρω διαδικασίας με βάση τις ημερήσιες δηλώσεις πωλήσεων που οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν ημερησίως στον Οργανισμό. Ο ΕΟΦ δύναται να προβαίνει σε δειγματοληπτικό έλεγχο της ανωτέρω διαδικασίας και συντάσσει μέχρι την 28η Φεβρουάριου εκάστου έτους έκθεση ελέγχου, η οποία περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τα ποσά που έχουν αποδοθεί στον Π.Φ.Σ. κατά το προηγούμενο έτος. Η ετήσια αυτή έκθεση κοινοποιείται στον Υπουργό Υγείας μέχρι την 30η Μαρτίου εκάστου έτους. παρ. 1στ : Η παράγραφος θα πρέπει να διαγραφεί – Το ζήτημα αυτό θα πρέπει να λυθεί μέσω της δικαστικής οδού όπως προβλέπεται και όχι μέσω νόμου.