Αρχική ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | 29 Μαρτίου 2023, 01:19
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΠΔΔ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΑΠΟΨΕΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ Το Διοικητικό Συμβούλιου του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, στην από 28.03.2023 συνεδρίασή του, αποφάσισε ομόφωνα την κατάθεση των παρακάτω προτάσεων και απόψεων: Το Σ/Ν για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετήματος που αφορά τη λειτουργία των ΦΣ αποτελεί θετική εξέλιξη και έχει προσανατολιστεί προς τη σωστή κατεύθυνση. Η παροχή πληρέστερης περιουσιακής και διοικητικής αυτοτέλειας αποτελούν αρχή της λειτουργίας των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και συντελεί στην επίτευξη του σκοπού που τους έχει ανατεθεί από τον νομοθέτη. Εντούτοις, απαιτείται και η θεσμοθέτηση πλήρους διοικητικής αυτοτέλειας, η οποία, όπως παρακάτω θα αναλυθεί, θίγεται από προβλέψεις του υπό διαβούλευση Σ/Ν, παράλληλα με την τροποποίηση κι άλλων άρθρων. Συγκεκριμένα: Αναφορικά με τα μέλη των Φαρμακευτικών Συλλόγων και το δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, θα πρέπει να γίνει ρητή αναφορά ότι επιτρέπεται μόνο σε διπλωματούχους φαρμακοποιούς και όχι απλώς σε κατόχους άδειας ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου, κατ’ αναλογία με το παλιό άρθρο 4 του ν. 3601/1928. Τα ΝΠΔΔ σωματειακής μορφής με σκοπό την οργάνωση ενός επαγγέλματος και τη ρύθμιση και παρακολούθηση της επαγγελματικής δραστηριότητας των προσώπων που το ασκούν, δεν γίνεται να έχουν μέλη είτε του συλλόγου είτε της διοίκησής τους μη διπλωματούχους. Έτσι στο άρθρο 23 πρέπει να γίνει ρητή αναφορά στην ιδιότητα του διπλωματούχου φαρμακοποιού μέλους του ΦΣ για τη δυνατότητα συμμετοχής σε αρχαιρεσίες. Αναφορικά με τις προβλέψεις των άρθρων 53 και 55, σε αντιπαραβολή με τα παλαιότερα υπό κατάργηση άρθρα του Ν. 3601/1928, προκύπτει ζήτημα για το εύρος και την ένταση της διενέργειας συμβουλευτικού/διοικητικού/διαχειριστικού ελέγχου. Αποτελεί αντίθετη πρόβλεψη με την εκ του νόμου διοικητική αυτοτέλεια των ΝΠΔΔ και την εκ του υπό διαβούλευση ιδρυτικού νόμου προβλεπόμενη πλήρη αυτοτέλεια των Φ.Σ.. Διαφορετική έννοια είναι η εποπτεία (αρ. 53 παρ. β) και διαφορετική ο συμβουλευτικός/διοικητικός/διαχειριστικός έλεγχος (αρ. 55 περ. δ). Σε αντίθεση με το άρθρο 55, στο άρθρο 53 παρ. 3, αν δεν διευκρινιστεί εξαντλητικά πώς νοηματοδοτείται ο «έλεγχος» του άρθρου 55 περ. δ., ενδεχομένως να προκύψουν διαφορές στο μέλλον μεταξύ πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιου Επίσης, γίνεται ξεκάθαρη διάκριση μεταξύ πανελλαδικού ενδιαφέροντος θεμάτων και τοπικών. Ειδικότερα, στον ΠΦΣ προβλέπεται να ανήκουν αποκλειστικά τα πανελλαδικού ενδιαφέροντος θέματα και στους τοπικούς ΦΣ μόνο τα τοπικά και σε συνδυασμό με την απαλοιφή της πρόβλεψης για απευθείας επικοινωνία των ΦΣ με αρχές και ιδιώτες του παλιού αρ. 9 και του νέου αρ. 10, η οποία σημειωτέον οφείλει να επανέλθει, δημιουργεί περιορισμένες δυνατότητες στους τοπικού ΦΣ σε σχέση με τον ΠΦΣ, μερικές από τις οποίες θα υπόκεινται σε έγκριση. Επιπλέον, από το άρθρο 55 πρέπει να διαγραφεί από την περίπτωση α’ η αίρεση οικονομικής ενίσχυσης σε σχέση την επάρκεια εσόδων του τοπικού ΦΣ και να διαγραφεί ολικά η περίπτωση δ του άρθρου 55, η οποία καλύπτεται, στο σκέλος της εποπτείας από άλλες διατάξεις, ενισχύοντας τη διοικητική αυτοτέλεια των τοπικών ΦΣ. Τέλος, αναφορικά με τη λειτουργία των περιφερειακών πειθαρχικών συμβουλίων, προτείνουμε τη δυνατότητα διενέργειας των συνεδριάσεών τους και με τηλεδιάσκεψη, με δεδομένο ότι τα μέλη τους, πλην των Αθηνών και του Πειραιά, είναι κάτοικοι διαφορετικών περιφερειακών ενοτήτων. Αντίστοιχα προτείνουμε τη δημιουργία ενός ενός ή δύο Περιφερειακού/ών Πειθαρχικού/ών Συμβουλίου/ων Αττικής αλλά με μέλη που θα είναι και από τους δύο συλλόγους της Π.Ε. Αττικής, για μεγαλύτερη αμεροληψία. Τέλος, το ΑΦΠΣ, οφείλει να αποτελείται από αντιπροσώπους των ΦΣ που θα προέρχονται ένας από την Αττική, ένας από τον Πειραιά, ένας από τη Θεσσαλονίκη και οι υπόλοιποι από τους αντιπροσώπους άλλων τοπικών ΦΣ. Επί των άρθρων συνολικά, για την εξυπηρέτηση των σκοπών του νομοθετήματος, στο άρθρο 14 παρ. 2 πρέπει να διαγραφούν οι λέξεις «για λόγους ανωτέρας βίας», ώστε να υπάρχει η δυνατότητα διενέργειας ΓΣ με τηλεδιάσκεψη, σε οποιονδήποτε χρόνο. Στο άρθρο 24 παρ. 1 πρέπει να επιτραπεί σε όλους τους ΦΣ, ασχέτως αριθμού μελών, η εκλογή μελών ΔΣ, ΠΣ και αντιπροσώπων στον ΠΦΣ και ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως. Στο άρθρο 24 παρ. 4, η αναφορά του αριθμού των υποψηφίων συμβούλων προσαυξημένος με τρεις θέσεις θα πρέπει να αφορά περιοριστικά περιπτώσεις ενιαίων εκλογικών ψηφοδελτίων στις αρχαιρεσίες και όχι αρχαιρεσίες που πραγματοποιούνται με το σύστημα των συνδυασμών, στις οποίες ο αριθμός των υποψηφίων πρέπει να παραμείνει ίσος με των μελών του ΔΣ. Στο άρθρο 29 παρ. 3 πρέπει να γίνει ρητή αναφορά ότι αυτή η διάταξη αφορά την επαναληπτική συνεδρίαση της ΓΣ, όπου απαιτείται ψηφοφορία από το 50% +1 των μελών. Στο άρθρο 36 παρ. 4, δεν πρέπει να αντικαθίσταται το μέλος του ΔΣ μέχρι την αμετάκλητη απόφαση επί οποιασδήποτε πειθαρχικής δίωξης. ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Φ.Σ.Θ. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΙΟΣΕΣ