• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρίνα Ζάγκου' | 8 Ιουλίου 2024, 16:25

    Για την περίπτωση της ύπαρξης δημόσιας σύμβασης (ν. 4412/2016) η επιβολή εκπτώσεως είναι μη νόμιμη, γιατί έχει προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία (προκήρυξη, προσφορές, κατακύρωση) και η τιμή έχει διαμορφωθεί μέσω της διαδικασίας. Για τις λοιπές περιπτώσεις η εξόφληση τιμολογίων από τα Νοσοκομεία διενεργείται με καθυστέρηση πέραν της οριζόμενης βάσει του ν. 4152/2013 δίμηνης προθεσμίας και συγκεκριμένα στην συντριπτική πλειοψηφία τους μετά από 6-8 μήνες από την παραλαβή και ανάλωση των υλικών (ο χρόνος σε κάποια Νοσοκομεία ξεπερνά τους 12 μήνες). Συνεπώς οι προμηθευτές προκειμένου να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους προς τους προμηθευτές τους προσφεύγουν αναγκαστικά σε τραπεζικό δανεισμό και εκχώρηση των τιμολογίων τους (factoring) και έστω και το ελάχιστο ποσοστό rebate θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην ρευστότητα των επιχειρήσεων και την δυνατότητά τους να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς το Δημόσιο, τους ασφαλιστικούς φορείς, τους εργαζομένους τους κλπ. Στην περίπτωση κατά την οποία επιβληθεί ποσοστό εκπτώσεως, δεν θα πρέπει να υφίσταται αβεβαιότητα σε σχέση με την πιθανότητα αναπροσαρμογής του ποσοστού αυτού ή σε σχέση με τον χρόνο υπολογισμού του (αναδρομική ισχύς), γιατί δημιουργείται περαιτέρω οικονομική ανασφάλεια στους οικονομικούς φορείς, που στην πραγματικότητα χρηματοδοτούν τα Νοσοκομεία. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει σαφής πρόβλεψη για την διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των τιμολογίων, στα οποία θα έχει επιβληθεί ποσοστό έκπτωσης και θα πρέπει να εξαιρεθούν από την επιβολή εκπτώσεως οι δαπάνες που έχουν δημιουργηθεί εντός του 2023 και τιμολογούνται εντός του 2024 καθώς υφίσταται τεράστιο πρόβλημα με τα Ι/Τ υλικά, που ενώ έχουν αναλωθεί από τα Νοσοκομεία, οι δαπάνες έχουν νομιμοποιηθεί με τον Ν.5102/13.4.2024 και παρόλα αυτά παραμένουν ακόμη ατιμολόγητα.