• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΤΡΟΝ ΑΕ Γιώργος Παππάς' | 11 Ιουλίου 2024, 13:57

    Στο άρθρο 66 του νομοθετήματος, προτείνεται να εφαρμοστεί αναδρομικά από 1/1/2024 κλιμακούμενο ποσό έκπτωσης (rebate). Μια τέτοια νομοθετική ρύθμιση, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις Αρχές που διέπουν το Κράτος Δικαίου. Η ρύθμιση αφορά Δημόσια Νοσοκομεία, τα οποία ως γνωστόν, προμηθεύονται ιατροτεχνικά προϊόντα κατόπιν μειοδοτικών διαδικασιών. Αυτό σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες έλαβαν υπόψιν το καθαρό ποσοστό κέρδους τους (ολογότερο του 10% επί των καθαρών κερδών) και έδωσαν τις χαμηλότερες δυνατές τιμές σε σχέση με το κέρδος τους. Η εκ των υστέρων αφαίρεση ποσοστού 10% επί του τζίρου, εκτοξεύει τις συμμετέχουσες μειοδοτικές εταιρίες σε σοβαρά ζημιογόνες πωλήσεις, εξαφανίζοντας κάθε κέρδος και όχι μόνο το προσδοκόμενο! Μια τέτοια νομοθετική ρύθμιση δεν δύναται να εφαρμοσθεί σύννομα σε δημοκρατικό κράτος που λειτουργούν οι κανόνες του ελεύθερου εμπορίου. Η τοιαύτη προτεινόμενη ρύθμιση δεν είναι δυνατό να εφαρμοσθεί , όχι μόνο με αναδρομική ισχύ, αλλά και με άμεση ισχύ , γιατί και πάλι οι μειοδότες των διαγωνισμών δεν θα μπορούν να παραδώσουν (πωλήσουν) ιατροτεχνικό υλικό, γράφοντας ζημία στον τρέχοντα ισολογισμό τους. Αποτέλεσμα άμεσο, θα είναι να μην είναι δυνατή η εν τοις πράγμασι προμήθεια των Δημόσιων Νοσοκομείων , αφού δικαιολογημένα θα πρόκειται για μονομερή και συνεπώς παράνομη παρέμβαση του κράτους στους οικονομικούς όρους των υπογεγραμμένων Δημοσίων Συμβάσεων. Τέλος, η τοιαύτη προτεινόμενη ρύθμιση , θα αποσταθεροποιήσει πλήρως το σύστημα προμηθειών των Δημοσίων Νοσοκομείων , αφού οι εμπορικές εταιρείες θα υποχρεωθούν σε σε νέες διαπραγματεύσεις με τις προμηθεύτριες ιατροτεχνικές εταιρείες , γεγονός το οποίο όχι μόνο είναι χρονοβόρο, αλλά και πιθανόν να μην υπάρξει συμφωνία (λόγω ρηχότητας της ελληνικής αγοράς) στο επιπεδο τιμών που θα έχει διαμορφωθεί από την αυθαίρετη προτεινόμενη ρύθμιση , με άμεσο αποτέλεσμα να υπάρξει στην ελληνική αγορά , έλλειψη του απαιτούμενου ιατροτεχνικού εξοπλισμού.