• Σχόλιο του χρήστη 'Πάρις Αναγνωστάκης' | 11 Ιουλίου 2024, 15:13

    Ο όρος «ιατροτεχνολογικά προϊόντα» περιλαμβάνει ένα μεγάλο εύρος προϊόντων. Σύμφωνα με τον ΕΟΦ, «Με τον όρο “ιατροτεχνολογικό προϊόν” (Οδηγία 93/42/ΕΟΚ) νοείται κάθε όργανο, συσκευή, εξοπλισμός, υλικό ή άλλο είδος, χρησιμοποιούμενο μόνο ή σε συνδυασμό, συμπεριλαμβανομένου και του λογισμικού που απαιτείται για την ορθή του λειτουργία, το οποίο προορίζεται από τον κατασκευαστή να χρησιμοποιείται στον άνθρωπο για σκοπούς: • διάγνωσης, πρόληψης, παρακολούθησης ή ανακούφισης ασθένειας • διάγνωσης, παρακολούθησης, θεραπείας, ανακούφισης ή επανόρθωσης τραύματος ή αναπηρίας • διερεύνησης, αντικατάστασης ή τροποποίησης της ανατομίας μίας φυσιολογικής λειτουργίας • ελέγχου της σύλληψης» Δηλαδή περιλαμβάνονται από έμπλαστρα και γυαλιά μέχρι εμφυτεύματα, τεχνητά μέλη, ή υπερηχοτομογράφοι, αξονικοί και μαγνητικοί τομογράφοι Κάθε ομάδα από τα παραπάνω προϊόντα έχει με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά τόσο λειτουργικά όσο και στον τρόπο με τον οποίο παραγγέλνονται από τα νοσοκομεία και επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό Η αξιολόγηση του rebate θα πρέπει να διαφέρει ανάλογα με το είδος του προϊόντος αν και δεν φαίνεται κάποια τέτοια πρόθεση στο άρθρο. Κατά βάση θα πρέπει να διαχωριστούν τα προϊόντα τα οποία παραγγέλνονται εν είδει συνταγογράφησης και εξαιτίας αυτού μπορεί να υπάρξει υπέρβαση του προϋπολογισμού του νοσοκομείου (όπως πχ αναλώσιμα), από εκείνα που παραγγέλνονται κατόπιν ειδικής έγκρισης προϋπολογισμού όπως πχ αξονικοί τομογράφοι και στα οποία η διαγωνιστική διαδικασία οδηγεί τις περισσότερες φορές σε εξοικονόμηση έναντι του προϋπολογισμού. Τα παρακάτω σχόλια αφορούν την δεύτερη κατηγορία, δηλαδή διαγνωστικά μηχανήματα όπως καρδιογράφους, υπερηχοτομογράμους μέχρι αξονικούς και μαγνητικούς τομογράφους τα οποία αγοράζονται κατόπιν δημοσίων διαγωνισμών Καθώς τα διαγνωστικά μηχανήματα παραγγέλνονται κατόπιν διαγωνισμού και στις πλύστες των περιπτώσεων η τελική τιμή είναι μικρότερη του εγκεκριμένου προϋπολογισμού και πάντως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει τον προϋπολογισμό, δεν είναι προφανές γιατί προκύπτει η ανάγκη επιπλέον έκπτωσης ή η το νομικό υπόβραθρο για την αθέτηση ουσιαστικά της αρχικής συμφωνίας Στα διαγνωστικά μηχανήματα οι προμήθειες των νοσοκομείων δεν έχουν την έννοια της συνεχής ροής προϊόντων. Συνήθως τα νοσοκομεία ανανεώνουν τον εξοπλισμό τους ανά 10 ετία, συνεπώς η προμήθεια ενός μαγνητικού τομογράφου που έγινε εντός ενός μήνα δεν θα επαναληφθεί παρά μόνο μετά από πολλά έτη. Με την έννοια αυτή η παράγραφος 66.2 δεν έχει νόημα, καθώς δεν θα υπάρχει τζίρος προηγούμενου τριμήνου. Αν και τεχνικά θα μπορούσε να οριστεί μια έκπτωση επί του ποσού του διαγωνισμού, αυτό δεν θα είχε πραγματικό όφελος για το δημόσιο καθώς οι προμηθευτές απλά θα υποβάλουν τιμές στο διαγωνισμό προσαυξημένες κατά το ποσό της έκπτωσης. Επιπλέον, πολλά (εάν όχι τα περισσότερα) διαγνωστικά μηχανήματα χρηματοδοτούνται και από κοινοτικούς πόρους. Πρέπει να εξεταστεί εάν αντιβαίνει στους κανονισμούς των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων η εκ των υστέρων έκπτωση επί της τιμής του μηχανήματος η οποία ορίζει και την κοινοτική χρηματοδότηση. στο 66.2 το rebate αναφέρεται σε τζίρο προμηθευτή ανά νοσοκομείο γενικώς ανεξάρτητα από τα προιόντα που προμηθεύει ο συγκεκριμένος προμηθευτής. θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι ο τζίρος είναι ανά προιόν ανά προμηθευτή ανα νοσοκομείο. Αλλιώς υπάρχει ο κίνδυνος να λαμβάνει claw back ένας υπερηχοτομογράφος προσαυξημένο για προμήθεια μαγνητικού τομογράφου ή για τις υπηρεσίες συντήρησης ή τα φάρμακα που τυχγάνει να εμπορεύεται ο ίδιος προμηθευτής. Τέλος, η παράγραφος 6.5 ότι δεν θα εξοφλούνται οι προμήθειες εάν δεν έχει καταβληθεί το claw back είναι αβάσιμη. Το claw back θα βγαίνει ανά τρίμηνο και όπως αναφέρθηκε παραπάνω κατά πάσα πιθανότητα θα αφορά μόνο ένα μηχάνημα…(και από την εμπειρία μας ξέρουμε ότι καθυστερεί.) Η σύμβαση πρέπει να εξοφληθεί εντός 60 ημερών σύμφωνα με τον νόμο. Τα δύο δεν συνάδουν, γιατί δεν θα έχει βγει το claw back.