Αρχική Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 32 Ίδρυση και λειτουργία δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση της εξάρτησηςΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης Πούλιος | 15 Ιουλίου 2024, 08:53
Ως Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων για 12 χρόνια και Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων τα τελευταία 2 χρόνια, συνεργάστηκα πολλές φορές με το τοπικό Κέντρο Πρόληψης και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΟΑΣΙΣ. Το τοπικό κέντρο με το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό του στάθηκε πάντα συνεργάτης, σύμβουλος και υποστηρικτής σε όλες τις δράσεις που αφορούσαν την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών (μέσω επιμορφώσεων), την ενδυνάμωση των μαθητών/τριών (με εργαστήρια στις τάξεις) αλλά και των γονέων (σχολές γονέων, απογευματινές ομιλίες κλπ). Πέρα από το πολύ σημαντικό θέμα του σχολικού εκφοβισμού, το Κέντρο ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες για την ενσωμάτωση και αξιοποίηση σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων, με τελικό στόχο τη βελτίωση του κλίματος στα σχολειά μας και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου. Σε μια περίοδο που το ζήτημα της βίας στα σχολεία αποτελεί προτεραιότητα του ΥΠΑΙΘΑ και σε μια περίοδο που ζητούμενο είναι το σχολείο να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και προσκλήσεις του σύνθετου περιβάλλοντος που βιώνουμε, ακούω ότι ενδέχεται οι δομές αυτές να καταργηθούν. Δε γνωρίζω με λεπτομέρειες το σύνολο του Σχεδίου νόμου, θεωρώ όμως αδιανόητη και καταστροφική για την εκπαιδευτική πραγματικότητα, μια ρύθμιση που δε θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα: α. Συνέχιση λειτουργίας των τοπικών αυτών δομών ψυχικής υγείας, β. Αξιοποίηση του υπάρχοντος έμπειρου ανθρώπινου δυναμικού (που φυσικά μπορεί να εμπλουτιστεί), γ. Διατήρηση της αυτονομίας των δομών αυτών ώστε να μπορούν με επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια να σχεδιάζουν δράσεις και να προχωρούν σε συμπράξεις. Το νέο σχολικό έτος ξεκινάει σε λίγους μήνες με πολλά ζητήματα σε επίπεδο ψυχικής υγείας (και των ίδιων των εκπαιδευτικών!) που θεωρώ ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν χωρίς τα κέντρα αυτά. Για όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς, η ύπαρξη και λειτουργία τους είναι θεσμός και η μοναδική πηγή (πέραν όσων προβλέπονται από τη θεσμική λειτουργία της εκπαίδευσης) υποστήριξης που έχουμε.