Αρχική Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισηςΆρθρο 66 Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφήςΣχόλιο του χρήστη S. Tzerefos | 16 Ιουλίου 2024, 10:05
Το άρθρο εμφανίστηκε ως ‘Καθορισμός ποσού έκπτωσης rebate για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία’ Υπάρχει προηγούμενο άρθρο ή νόμος για την επιβολή rebate ή έχουμε προχωρήσει στον καθορισμό του ποσού έκπτωσης χωρίς προηγούμενη συζήτηση αναγκαιότητας τέτοιου φόρου; “Καθορισμός κλιμακούμενου (πρόταση για κλίμακα υπάρχει;) ποσοστού έκπτωσης επί του τζίρου ανά τρίμηνο, και ανά προμηθευτή” πως είναι εφικτό αυτό να υλοποιηθεί από τα λογιστήρια των Νοσοκομείων όταν αυτά αδυνατούν ακόμα και για τη σύνταξη ετήσιου ισολογισμού μέσα στα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα. Η φορολογία των εταιρειών είναι ήδη μεγάλη επί των κερδών καθώς επίσης με την πληθώρα κρατήσεων στην πληρωμή των τιμολογίων που ξεπερνάει το 3% προσθέτοντας και το είδη υπάρχον rebate 1% επί του τζίρου υπέρ ΕΟΦ τότε καταλαβαίνουμε ότι συνολικά επιβάλλεται στις εταιρείες υψηλή φορολογία. Η επιβολή rebate στο ποσοστό του τζίρου που συζητείται αντιστοιχεί κατά το διπλάσιο σε μείωση των κερδών πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρείες δεν θα μπορούν να επενδύσουν σε νέες τεχνικές που ισχύουν παγκόσμια με αποτέλεσμα την μη πρόσβαση σε νέες θεραπείες των Ελλήνων ασθενών. Πριν να συζητηθεί το ποσό έκπτωσης θα πρέπει να συζητηθεί αν η επιβολή του rebate είναι συνταγματικά σύννομη με την παράλληλη ύπαρξη ήδη διαγωνιστικών διαδικασιών που έχουν τα περισσότερα νοσοκομεία καθώς και με την ύπαρξη του παρωχημένου παρατηρητηρίου τιμών με τιμές από το 2014; Είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη η αναδρομική ισχύ του νόμου από 1/1/2024; Όπως γνωρίζει το Υπουργείο οι εντολές εκτέλεσης παραγγελιών για τιμολόγηση προϊόντων δίδονται από τα νοσοκομεία πολύ αργότερα από τη χρήση των υλικών που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνάει και το 1,5 έτος (αναλυτικά στοιχεία έχουν δοθεί στο υπουργείο από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ιατρικών & Βιοτεχνολογικών Προϊόντων ΣΕΙΒ), γεννάται εύλογα το ερώτημα εάν ισχύσει σήμερα ο νόμος θα υπάρξει ποσοστό έκπτωσης και για τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν σε παλαιότερα έτη. Η ανωτέρω περιγραφόμενη διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα και την έμμεση καθυστέρηση προς όφελος των Νοσοκομείων πληρωμής των τιμολογίων που συνολικά κατά περίπτωση μπορεί να φτάσει και τα 3 έτη δηλαδή έμμεσο rebate. Ποιος ο λόγος για την επιβολή rebate στα ιατροτεχνολογικά προϊόντα την ώρα που η χώρα όπως ακούγεται έχει περάσει στην ανάπτυξη; Απαντήσεις όπως επειδή πληρώνουν όλοι πρέπει να πληρώσουν και τα ιατροτεχνολογικά δεν είναι επιχειρήματα πού μπορούν να πείσουν ότι η επιβολή αυτού του φόρου είναι δίκαιη. Οι φόροι που ίσχυσαν κατά την περίοδο των μνημονίων αρχίζουν και καταργούνται, έτσι η επιβολή ενός τέτοιου φόρου εύλογα σε κάνει να αναρωτιέσαι αν όντως η χώρα έχει περάσει στην ανάπτυξη; Οι εταιρείες του χώρου στήριξαν το ΕΣΥ, στη διάρκεια της προηγούμενης 15ετίας διατηρώντας την ύπαρξή τους μετά από κούρεμα ομολόγων & παρατηρητήριο τιμών που διαρκεί μέχρι και σήμερα με τεχνολογικά προϊόντα στις ίδιες τιμές από το 2010. Πράγμα που σημαίνει ότι για το ιατροτεχνολογικά προϊόντα δεν έχει υπάρξει καμία αύξηση τα 15 τελευταία χρόνια παρόλο που περάσαμε την εγχώρια οικονομική κρίση και πρόσφατα την παγκόσμια ενεργειακή κρίση. Η επιβολή τέτοιου rebate θα υποχρεώσει τις εταιρείες σε συρρίκνωση με παράλληλη αδυναμία τους να στηρίξουν το ΕΣΥ περαιτέρω.