• Σχόλιο του χρήστη 'Σοφούλης Ταταρίδης' | 17 Ιουλίου 2024, 13:24

    Ασαφής και πολύ μεγάλη η έκταση των αρμοδιοτήτων - υπερεξουσιών του Υποδιοικητή. Ιδίως όταν αναφέρεται σε δομές και φορείς παροχής Υ.Ψ.Υ. του Δικτύου του ή γενικά σε φορείς αρμοδιότητάς του, εννοεί και τους φορείς του άρθρου 10 (εποπτευόμενα ΝΠΙΔ); Βλ. ενδεικτικά παρ. 1, παρ. 2 α, ζ, θ, ιδ, ιη, κστ. Να σημειωθεί ότι στους φορείς του ΠεΔΥΨΥ υπάγονται και οι Μονάδες των εποπτευόμενων ΝΠΙΔ σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 2716/1999 όπως τροποποιείται (βλ. άρθρο 4 παρ. 2 και άρθρο 19 παρ. 3 του σχεδίου και κατωτέρω σχόλια επί του άρθρου). Να σημειωθεί επίσης ότι κάποιες από τις αρμοδιότητες του Υποδιοικητή είναι εισηγητικές προς τον Διοικητή, ο οποίος αποφασίζει π.χ. για τη δημιουργία νέων μονάδων και την τροποποίηση υφισταμένων (ενδεικτικά βλ. άρθρο 12 παρ. 5 του σχεδίου). Στην περίπτωση που οι περιγραφόμενες αρμοδιότητες αφορούν και τους φορείς του άρθρου 10 (σε κάποιες περιπτώσεις ξεκάθαρο και σε κάποιες λιγότερο), τότε κάποιες από αυτές συνιστούν ανεπίτρεπτη παρέμβαση στη διοίκηση και στις αποφάσεις των φορέων και στο θεραπευτικό τους έργο (πρβλ. και άρθρο 19 παρ. 5), για το οποίο οι ίδιοι αναλαμβάνουν την ευθύνη, και παραβίαση των συνταγματικών τους δικαιωμάτων. Η παρέμβαση αυτή όσον αφορά τα μη κερδοσκοπικά νπιδ φαίνεται επιπλέον και αδικαιολόγητη, αφού μιλάει για διοικητικό-οικονομικό-διαχειριστικό έλεγχο από τη στιγμή που το κράτος φαίνεται να θέλει να σταματήσει την χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό μεταβαίνοντας σε καθεστώς αποζημίωσης από τον ΕΟΠΥΥ. Το κράτος όμως δεν ελέγχει με τον ίδιο τρόπο και τις κερδοσκοπικές επιχειρήσεις όταν λαμβάνουν αποζημίωση από τον ΕΟΠΥΥ