Αρχική Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισηςΆρθρο 66 Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφήςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Γαλανης - Biotronik Hellas | 17 Ιουλίου 2024, 13:53
• Η επιβολή rebate σε τιμολόγια που έχουν προκύψει από συμβατικές υποχρεώσεις μέσω διαγωνιστικών ή/και ανταγωνιστικών διαδικασιών είναι αντισυνταγματική και ενάντια στο Ενωσιακό Δίκαιο. • Οι δημόσιες συμβάσεις που προκύπτουν από διαγωνιστικές διαδικασίες που διενεργήθηκαν μέσω ΕΣΗΔΗΣ (>€30.000) κατοχυρώνονται από το Ενωσιακό Δίκαιο. Συμβάσεις που προκύπτουν μέσω της επονομαζόμενης διαδικασίας “απευθείας ανάθεσης” (€2.500<κόστος<€30.000) είναι συμβάσεις που προκύπτουν από ανταγωνιστική διαδικασία με τελικό αποδέκτη σύμβασης με ΑΔΑΜ το μειοδότη και δεσμεύει αμφότερα τα μέρη. • Η επιβολή rebate σε τιμολόγια που εχουν προκύψει απο διαγωνιστική διαδικασία καταστρατηγεί κάθε έννοια ορθής εμπορικής πρακτικής. Είναι στην ουσία μια αναδρομική μείωση της τιμής, η οποία δεν μπορεί να είχε προβλεφθεί απο τις εταιρείες, η οποίες έδωσαν προσφορές ανταγωνιζόμενες για την χαμηλότερη προσφορά, συνεπώς με μειωμένα περιθώρια κέρδους. • Δεδομένου οτι πολλοί απο τους διαγωνισμούς συνεχίζονται επί μακρό χρονικό διάστημα (έως και 3-4 έτη) οι εταιρείες είναι δεσμευμένες ως προς την τιμή, συνεπώς δεν μπορούν να προσαρμοστούν στην επίδραση του rebate. • Ισχύς του μέτρου απο την αρχή του 2024, θα έχει μια επιπλέον επιβάρυνση για τις εταιρείες, οι οποίες θα κληθούν να καταβάλλουν rebate και για ατιμολόγητα υλικά προηγουμένων ετών τα οποία θα τιμολογηθούν εντός του 2024. • Η διαδικασία υπολογισμού του rebate ανα νοσοκομείο και ανα εταιρεία θα επιφέρει επιπλέον καθυστερήσεις στην αποπληρωμη τιμολογίων, δημιουργόντας επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση για τις εταιρείες. • Επιπλέον, οι εταιρείες του κλάδου των Ι/Τ προϊόντων επωμίζονται το βάρος της δαπάνης των παρακαταθηκών - ατιμολόγητων προϊόντων τα οποία χρεώνονται με καθηστέρηση μηνών, της επιβάρυνσης μέσω δανείων ή/κ εκχωρήσεων λόγω των καθυστερήσεων στις αποπληρωμές των τιμολογίων καθώς και των επενδύσεων σε εκπαίδευση των ΕΥ και παροχής συνοδού εξοπλισμού στα νοσοκομεία. Ειδικότερα αναφορικά με την ύπαρξη των παρακαταθηκών, αυτή ουσιαστικά παρέχεται συνοδευόμενη πάντα με κατάθεση οικονομικής προσφοράς στην οποία και στηρίζονται τα νοσοκομεία προκειμένου να τιμολογήσουν, αποδεχόμενα με αυτόν τον τρόπο τη δαπάνη. Η ύπαρξη των παρακαταθηκών έρχεται να καλύψει την αδυναμία των νοσοκομείων να διενεργήσουν διαγωνισμούς ή να εφαρμόσουν οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική λύση. Το γεγονός ότι οι εταιρείες μας επενδύουν κεφάλαια -τα οποία στηρίζουν σε δανειοδότηση- προκειμένου να καλυφθούν τα κενά του ΕΣΥ θα έπρεπε να τύχει τούλάχιστον αναγνώρισης, αντ’ αυτού τα προϊόντα τιμολογούνται μετά από 6-8 μήνες, τα τιμολόγια εξοφλούνται μετά από 12 μήνες και προτείνεται rebate. • Εκ των πραγμάτων οι εταιρείες θα αναγκαστουν να αντιμετωπίσουν την μειωμένη κερδοφορία (ή και ζημία ακόμη) περικόπτωντας μια σειρά διευκολύνσεων που παρέχονται «καλή τη πίστη» μέχρι τώρα στα νοσοκομεία: παρακαταθήκες, παραδοση υλικών χωρίς τομολόγηση, δωρεάν τεχνική υποστήριξη, μη διεκδίκηση τόκων υπερημερίας, κλπ. Ολα αυτά θα δυσχεράνουν την λειτουργία των νοσοκομείων και πιθανόν θα οδηγήσουν σε αύξηση αντι για μείωση των δαπανών. • Ο υπολογισμός της συμφερότερης προσφοράς σε μελλοντικούς διαγωνισμούς θα είναι αδύνατος, αφού δεν θα είναι εκ των προτέρων γνωστό το ύψος του rebate για κάθε εταιρεία και κάθε υλικό, εφ’οσον εξαρτάται απο τον συνολικό τζίρο της εταιρείας, ο οποίος δεν μπορεί να προβλεφθεί επακριβώς και ενδέχεται να περιλαμβάνει και προιόντα που εξαιρούνται του rebate.