• [Για τα συνολικά σχόλια του ΕΚΤΕΠΝ σχετικά με το Κεφάλαιο Β΄ του νομοσχεδίου, βλ. σχετικό σχόλιο σε Άρθρο 29.] Όσον αφορά το Άρθρο 51: - Ενίσχυση του θεσμού του Εθνικού Συντονιστή, επιφυλάξεις ως προς την ένταξή του στον ΕΟΠΑΕ: Με βάση την εμπειρία του ΕΚΤΕΠΝ αλλά και τη στενή συνεργασία του με όλα τα πρόσωπα που έχουν έως σήμερα υπηρετήσει το ρόλο του Εθνικού Συντονιστή, το ΕΚΤΕΠΝ θεωρεί σημαντικό να διατηρηθεί ως ανεξάρτητος θεσμός, εκτός ΕΟΠΑΕ. Το χαρτοφυλάκιο του Εθνικού Συντονιστή δεν περιορίζεται στις υπηρεσίες πρόληψης και αντιμετώπισης των εξαρτήσεων (αρμοδιότητες του ΕΟΠΑΕ), αλλά περιλαμβάνει και τον συντονισμό δράσεων που αφορούν τη μείωση της προσφοράς (αρμοδιότητα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη), την κοινωνική συνοχή και την υποστήριξη ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων στην αγορά εργασίας (αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικογένειας), την πρόληψη των εξαρτήσεων στη σχολική κοινότητα (αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας), κ.ά. Επιπλέον, ο σχεδιασμός και η παρακολούθηση της Εθνικής Στρατηγικής και του Εθνικού Σχεδίου Δράσης, η λειτουργία της Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων και η εκπροσώπηση της χώρας μας στην Ευρώπη και διεθνώς αποτελούν σημαντικά καθήκοντα και επιβάλλουν την αποκλειστική ενασχόληση με μεγάλη αφοσίωση και δέσμευση.