• Όσον αφορά το Άρθρο 53: Αποτύπωση της σύνδεσης του ΕΟΠΑΕ με τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας: Σκοπός του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, με βάση το οποίο ιδρύθηκε και λειτουργεί το δίκτυο των Κέντρων Πρόληψης πανελλαδικά εδώ και 30 χρόνια, είναι να εξασφαλίζεται η υλοποίηση της εθνικής πολιτικής για την πρόληψη σε εθνικό επίπεδο μέσω του ρόλου του ΟΚΑΝΑ, ενώ ο ενεργός ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τοπικών φορέων να επιτρέπει παράλληλα τη σύνδεση με την τοπική κοινότητα διευκολύνοντας την εκτίμηση και την ανταπόκριση των τοπικών αναγκών. Ο θεσμός των Κέντρων Πρόληψης έχει αναγνωριστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεδομένου ότι αποτέλεσαν πρωτοποριακές υπηρεσίες που επικεντρώνονται αποκλειστικά στην πρόληψη. Η ύπαρξη τέτοιων υπηρεσιών αναγνωρίστηκε ως προαπαιτούμενο για την αποτελεσματική πρόληψη σε εθνικό επίπεδο, με βάση τις σχετικές Διεθνείς Κατευθυντήριες Γραμμές των Ηνωμένων Εθνών. Είναι σημαντικό να βρεθεί βιώσιμη λύση για τη συνέχιση της λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης και τη σύνδεσή τους με τον ΕΟΠΑΕ, η οποία να είναι συμβατή με το όφελος της τωρινής άμεσης σύνδεσής τους με την τοπική κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό, χρειάζεται να αποτυπωθεί η σύνδεση του ΕΟΠΑΕ με τα Κέντρα Πρόληψης με σχετικά αναφορά στα Άρθρα 29 και 31. Επιπλέον, δεδομένου ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΚΤΕΠΝ, εδώ και 25 τουλάχιστον χρόνια η πρόληψη των εξαρτήσεων στην Ελλάδα υλοποιείται κατά βάση από το πανελλαδικό δίκτυο των Κέντρων Πρόληψης (βλ. Ετήσιες Εκθέσεις του ΕΚΤΕΠΝ) θα πρέπει να αναφέρονται στο Άρθρο 53 στους εγκεκριμένους οργανισμούς πρόληψης, θεραπείας και επανένταξης. [Για τα συνολικά σχόλια του ΕΚΤΕΠΝ σχετικά με το Κεφάλαιο Β΄ του νομοσχεδίου, βλ. σχετικό σχόλιο σε Άρθρο 29.]