Αρχική Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισηςΆρθρο 66 Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφήςΣχόλιο του χρήστη ΚΟΠΕΡ ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΕ | 17 Ιουλίου 2024, 23:26
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΠΕΡ ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΕ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΊ ΤΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΌΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 66 ΤΟΥ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕ ΤΊΤΛΟ «Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης». 1. H επιβολή rebate στον τομέα των ιατροτεχνολογικών προϊόντων έρχεται να επιβαρύνει κοστολογικά μια αγορά η οποία αντιμετωπίζει σημαντικές επιβαρύνσεις ιδίως τα τελευταία έτη λόγω των σημαντικών αυξήσεων στο κόστος παραγωγής των προϊόντων αυτών, στο μεταφορικό τους κόστος και εν γένει στο κόστος αγοράς τους. 2. Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί το σημαντικό χρηματοδοτικό κόστος (το οποίο έχει αυξηθεί ιδιαίτερα τα τελευταία έτη λόγω της αύξησης των επιτοκίων του τραπεζικού δανεισμού), το οποίο προκαλείται κυρίως λόγω των πολύμηνων καθυστερήσεων αποπληρωμής των τιμολογίων προς τα Νοσοκομεία, κόστος που κυμαίνεται σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 12%. 3. Εξάλλου, η πρόβλεψη υπολογισμού του rebate απολογιστικά ανά τρίμηνο, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω καθυστέρηση στην αποπληρωμή των τιμολογίων από τα Δημόσια Νοσοκομεία, πέραν της προβλεπόμενης από τον Ν.4152/2013 προθεσμίας των 60 ημερών, καθότι με την προτεινόμενη διάταξη θα πρέπει να συγκεντρώνονται προς πληρωμή τιμολόγια 3μήνου ώστε να γίνει η απαραίτητη για τον υπολογισμό του rebate εκκαθάριση και μετά θα προωθείται η αποπληρωμή τους κι εφόσον εξοφληθεί το αναλογούν rebate. 4. Τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με το ότι τα περισσότερα ιατροτεχνολογικά προϊόντα πωλούνται στα Δημόσια Νοσοκομεία σε τιμές Παρατηρητηρίου Τιμών, οι οποίες δεν έχουν αυξηθεί από το 2010, δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον για πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, πολλές από τις οποίες μετά βεβαιότητας θα οδηγηθούν σε οικονομικά αδιέξοδα. 5. Είναι επίσης σημαντικό να εξαιρεθούν από την επιβολή rebate ιατροτεχνολογικά προϊόντα που πωλούνται σε Δημόσια Νοσοκομεία μέσω διαδικασιών δημόσιων προμηθειών, δεδομένου ότι οι στις περιπτώσεις αυτές οι τιμές πώλησης συμφωνούνται ανά σύμβαση απευθείας με το Δημόσιο. 6. Εξάλλου δεν συνάδει η προτεινόμενη ρύθμιση με τον Ν.4412/2016 καθότι οδηγεί σε αδυναμία κατάρτισης ορθής προσφοράς, καθότι οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό οικονομικοί φορείς, κατά τον χρόνο διαμόρφωσης της προσφοράς τους, δεν θα γνωρίζουν το ποσό του rebate που θα τους επιβληθεί, καθότι αυτό θα υπολογισθεί απολογιστικά με βάση τον τζίρο τους, και ως εκ τούτου θα έχουν προσφέρει μια τιμή έχοντας λάβει υπόψη τους με μια άγνωστη παράμετρο που ενδεχόμενα να επηρεάσει σημαντικά το τελικό οικονομικό αποτέλεσμα της σύμβασης που θα τους ανατεθεί. Τούτο προφανώς θίγει τις αρχές της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισις και του υγιούς ανταγωνισμού που διέπει τις διαδικασία των δημόσιων διαγωνισμών. 7. Επίσης, θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι το rebate δεν θα επιβάλλεται στα χρησιδάνεια ιατροτεχνολογικών μηχανημάτων, μια πρακτική που είναι συνήθης στα δημοσία νοσοκομεία. 8. Τέλος θα πρέπει να καθοριστούν με μεγαλύτερη σαφήνεια τα όρια και της κατά νόμο εξουσιοδότησης προς τον Υπουργό Υγείας ως προς τον προσδιορισμό του rebate δεδομένης της πρόδηλης αοριστία που διέπει την προτεινόμενη διάταξη στο θέμα αυτό.