Αρχική Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισηςΆρθρο 66 Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφήςΣχόλιο του χρήστη ΠΗΓΑΣΟΣ Α.Ε. | 18 Ιουλίου 2024, 08:48
Το προς διαβούλευση Άρθρο 66 εισάγει ένα έμμεσο κούρεμα μέσω της μορφής εκπτώσεων (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται οι δομές του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί και σημαντικοί λόγοι για τους οποίους αυτό το άρθρο μπορεί και πρέπει να θεωρηθεί μη έννομο και προβληματικό. Οι συνάδερφοι και ενδιαφερόμενοι φορείς που έχουν υποβάλει ήδη τις απόψεις τους, εναπόθεσαν πληρέστατα και πλήρως τεκμηριωμένα επιχειρήματα και παραπομπές, καλύπτοντας επαρκώς τον προβληματισμό και αντίθεση που εκφράζει και η δική μας εταιρεία. Προς αποφυγή επαναληψιμότητας και πλατειασμού λόγου, παραπέμπουμε σε όλα τα σχόλια που έχουν ήδη διατυπωθεί και τα οποία τα αποδεχόμαστε και υιοθετούμε πλήρως. Επιγραμματικά, μερικά από τα σημεία ενδιαφέροντος είναι: • Η αναδρομική ισχύ του προτεινόμενου μέτρου είναι μη νόμιμη. • Ο αυθαίρετος προσδιορισμός για τον καθορισμό του ποσού του rebate, η αναπροσαρμογή αυτού, ο τρόπος και ο χρόνος υπολογισμού και επιβολής του με απόφαση του Υπουργού Υγείας, ύστερα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας, αντιβαίνει το Ελληνικό και Ενωσιακό Δίκαιο. • Το ήδη υπάρχον τέλος ετοιμότητας (1%) που επιβάλει ο ΕΟΦ, αποτελεί χαράτσι πολυτελείας για υπηρεσίες που δεν προσφέρει. • Οι καθυστερημένες τιμολογήσεις και εξοφλήσεις των διακινήσεων με υπαιτιότητα των Δημόσιων Δομών Υγείας ήδη δοκιμάζει τις αντοχές των Προμηθευτών. • Η επιβολή rebate και ο ποσοτικά και χρονικά απροσδιόριστος χαρακτήρας του καταργεί τις υπηρεσίες factoring για όποιες εταιρείες τις έχουν ανάγκη. • Η συμπερίληψη μεταβλητής παραμέτρου (μεταβλητοί όροι rebate ύστερα από διαδοχικές Υπουργικές Αποφάσεις) στις διαγωνιστικές διαδικασίες, τόσο κατά τη συμμετοχή, όσο και κατά την εκτέλεση, στερεί το απαιτούμενο πεδίο σύγκρισης ίσως μεγεθών. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τους Ισολογισμούς των Φορέων της Δημόσιας Υγείας, το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών δεν αφορά την Προμήθεια Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων, αλλά Κατασκευαστικά Έργα με κόστη που εγείρουν ερωτήματα. Ίσως το Υπουργείο Υγείας να κοιτάει προς τη λάθος κατεύθυνση εάν πραγματικά θέλει να βελτιώσει την υφιστάμενη οικονομική κατάσταση. Ως εκ τούτου, η μη εφαρμογή του Άρθρου 66 είναι αναγκαία!