• Σχόλιο του χρήστη 'MEDTRONIC HELLAS AEE' | 18 Ιουλίου 2024, 09:23

    Το μέτρο του rebate, ως προτείνεται να εφαρμοστεί δια της παρούσας, δεν εδράζεται σε κανένα ποιοτικό κριτήριο, αλλά αποτελεί μία απόπειρα μείωσης της σχετικής δαπάνης, που αδιαμφισβήτητα θα πλήξει τον κλάδο των ιατροτεχνολογικών προϊόντων. Αντί της εφαρμογής του rebate έμφαση θα έπρεπε να δοθεί στην αξιοποίηση των ήδη υφιστάμενων νομίμων διαδικασιών, όπως οι διαγωνιστικές διαδικασίες (και στη βελτίωση αυτών) για την επίτευξη των βέλτιστων προσφορών για την προμήθεια ιατροτεχνολογικών προϊόντων και τη βέλτιστη διαχείριση των δημοσίων πόρων. Τούτων λεχθέντων, επί της γραμματικής διατύπωσης του συγκεκριμένου άρθρου προτείνονται οι κάτωθι αλλαγές: Κατ’ αναλογική εφαρμογή των οριζομένων επί του άρθρου 35 παρ. 2 του ν. 3918/2011 ως προς τα φαρμακευτικά προϊόντα, προτείνεται η υποχρεωτική έκπτωση (rebate) για τα Ιατροτεχνολογικά Προϊόντα να μην υπολογίζεται με βάση τον όγκο του τζίρου ανά προμηθευτή και ανά νοσοκομείο, αλλά επί της τιμής αυτών. Στο ίδιο πλαίσιο προτείνεται το ποσοστό του rebate να συμπεριληφθεί ήδη στο Νόμο αυτό. Δέον επίσης το rebate να μην έχει αναδρομική εφαρμογή. Ακόμη, για όσα ιατροτεχνολογικά προϊόντα αποτελέσουν αντικείμενο προμήθειας μέσω δημόσιων διαγωνιστικών διαδικασιών προτείνεται να εξαιρούνται ρητά από την σκοπούμενη υποχρεωτική έκπτωση (rebate). Ακόμη, να εξαιρεθούν θεραπείες που έχουν λάβει νωρίτερα έγκριση από το ΚΕΣΥ για την παροχή τους. Επίσης, προτείνεται να εξαιρεθούν ρητά από την εφαρμογή rebate μηχανήματα/ εξοπλισμός που χρησιμοποιούνται για την πρόληψη, διάγνωση ασθενειών ή την παροχή θεραπείας σε ασθενείς, καθώς και συμφωνίες «fee per use» για τα σχετικά μηχανήματα.