• Θετικά σημεία • Η παροχή κινήτρων για την εκπαίδευση περισσότερων ιατρών στις ειδικότητες της ΓΟΙ και της ΠΘ • Η καθιέρωση ενός αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών στη βάση δεικτών απόδοσης (αρθ. 2, εδαφ.γ - άρθ. 16,παρ.1) • Αρθρο 3 • Ο ορισμός ως προσωπικών ιατρών, ιατρών ειδικοτήτων ΓΟΙ και ΠΘ • H υποχρεωτική εγγραφή όλου του πληθυσμού σε προσωπικό ιατρό • Άρθρο 15 και 16 • Οι καταργούμενες διατάξεις του αρθ. 38 • Η ένταξη των ιδιωτών ΓΟΙ και ΠΘ στο σύστημα προσωπικού ιατρού Αρνητικά σημεία • Η ένταξη στους προσωπικούς ιατρούς των ‘αγροτικών ιατρών’ και των ειδικευομένων που αντίκειται τόσο σε κάθε έννοια ιατρικής δεοντολογίας (οι μεν είναι απλοί πτυχιούχοι ιατρικής ενώ οι δε είναι εκπαιδευόμενοι ιατροί που ασκούν ιατρική υπό επίβλεψη ειδικού), νομικού πλαισίου (απαράδεκτη για την ΕΕ λύση) και κάθε αρχής και θεμελιωδών χαρακτηριστικών της ΠΦΥ (εκφρασμένες τόσο από τον ΠΟΥ όσο και από τη WONCA) όπως η συνεχιζόμενη φροντίδα, η διαχείριση χρόνιων νοσημάτων, παραγόντων κινδύνου κα. • Δημιουργία ασθενών δεύτερης και τρίτης κατηγορίας (αυτών που προορίζεται να έχουν ως προσωπικό ιατρό , αγροτικό ιατρό ή ειδικευόμενο), δημιουργώντας σημαντική ανισότητα για τους λήπτες υπηρεσιών υγείας. • Ο καθορισμός ως ανώτατο πληθυσμό εγγεγραμμένο στους προσωπικούς ιατρούς τους 2000 καθώς και τα 15’ κάθε επίσκεψης (χωρίς καμιά υποστήριξη από υποδοχή, νοσηλευτή κα) • Η εγκατάλειψη-εξάλειψη της ομάδας υγείας από τις δομές ΠΦΥ • Ανεπαρκής η νομοθέτηση των πανεπιστημιακών ΚΥ από όπου αποκλείονται οι θέσεις ΔΕΠ ΓΟΙ και τελικά μάλλον δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από ό,τι υπόσχεται να λύσει. • Δεν διαφαίνεται η δεσμευση χρόνου για ανάπτυξη και συμμετοχή σε προγράμματα πρόληψης (εμβολιασμοί, μαθητικού πληθυσμού) αγωγή υγείας (κοινότητα , σχολικό πληθυσμό) και παρεμβάσεων στην κοινότητα. Προτάσεις • Διαβούλευση με τις επιστημονικές εταιρείες της ΓΟΙ από μηδενική βάση πράγμα που έπρεπε ήδη να έχει γίνει • Επίσης και με τους κοινωνικούς φορείς καθώς και με τους φορείς των ασθενών (Ενωση Ασθενών Ελλάδος) • Ο προσωπικός ιατρός να έχει πρόσβαση σε όλο τον ατομικό φάκελο του ασθενούς τον οποίο να υποχρεούνται να συμπληρώνουν όλοι οι ιατροί άλλων ειδικοτήτων στους οποίους παραπέμπονται οι ασθενείς (ιδιώτες ή δημόσιοι λειτουργοί). • Να καθορισθεί ως ανώτατο πληθυσμό εγγεγραμμένο στους προσωπικούς ιατρούς τους 1500. • Να υπάρξει πρόβλεψη (νομοθετική ρύθμιση) για δημιουργία group practice από ΓΟΙ και ΠΘ που εκτιμάται ότι θα προσελκύσει πολλούς ιατρούς. • Το σύστημα αμοιβών να είναι ένα μείγμα per capita, fee for service και fee for performance (με ποιοτικούς δείκτες και κριτήρια αξιολόγησης ποιοτική και ποσοτικής. • Σε περιπτώσεις – περιοχές όπου δεν υπάρχει παιδίατρος να μπορεί ο παιδιατρικός πληθυσμός να καλύπτεται από ΓΟΙ που έχει εκπαιδευτεί για τη φροντίδα του παιδιού και της οικογένειας Για το ΔΣ του ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας Δ. Καρανάσιος Α. Συμεωνίδης