Αρχική Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνηςΆρθρο 17 Επιτροπή Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων – Τροποποίηση της παρ. 6 άρθρου 254 ν. 4512/2018Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ(ΣΦΕΕ) | 6 Νοεμβρίου 2024, 12:30
• Δεν είναι σαφές πως θα γίνεται η κατά παρέκκλιση παραπομπή. Κατά τη γνώμη μας στο νομοσχέδιο πρέπει να προστεθεί ότι θα πρέπει να εκδοθεί υπουργική απόφαση που να ορίζει: α) τη διαδικασία, β) τους λόγους δημόσιας υγείας και γ) καθώς και την αρμόδια ‘Υπηρεσία/τμήμα’ του ΕΟΦ που θα αποφασίζει επ’ αυτού. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ότι θα δύναται και η Εταιρεία να υποβάλλει αίτημα στον ΕΟΦ πριν τη διαπραγμάτευση (και πιθανώς πριν την Αξιολόγηση) έτσι ώστε να λαμβάνει απόφαση από τον ΕΟΦ ότι το Χ φάρμακό της πληροί τα κριτήρια και εμπίπτει στους ‘Λόγους Δημόσιας Υγείας’ π.χ. για Σπάνιες Νόσους, Ορφανά Φάρμακα και Εμβόλια. • Mε την παρούσα διάταξη αυτό θα γίνεται με απευθείας παραπομπή του ΥΥ (χωρίς ΥΑ) και με την σύμφωνη γνώμη του ΕΟΦ; • Να γίνει σαφής πρόβλεψη για τις περιπτώσεις επαναδιαπραγμάτευσης, όταν θα καλούνται από την Επιτροπή και προϊόντα που πληρούν τις εξής προϋποθέσεις: α. περιλαμβάνονταν προηγουμένως στον ΚΑΦ και β. ο μόνος λόγος διαγραφής τους από τον ΚΑΦ είναι η μη επίτευξη οικονομικής συμφωνίας σε προγενέστερη διαπραγμάτευση. Επισημαίνουμε ότι έως τον ΚΑΦ Μαΐου 2024, τα προϊόντα αυτής της κατηγορίας περιλαμβάνονταν στον ΚΑΦ με την επισήμανση «τελευταίας γραμμής». Αρχής γενομένης από τον ΚΑΦ Αυγούστου 2024, τα προϊόντα αυτής της κατηγορίας διαγράφονται πλήρως από τον ΚΑΦ. Κατ’αυτόν τον τρόπο όμως, τα προϊόντα αποκλείονται αυτομάτως και από μελλοντικές Διαπραγματεύσεις, παρότι οι μελλοντικές συνθήκες μπορεί να επιτρέπουν τη σύναψη οικονομικής συμφωνίας (υπάρχουν παραδείγματα προϊόντων, που εμφανίζονταν στον ΚΑΦ Μαΐου ως «τελευταίας γραμμής» ενώ στον ΚΑΦ Αυγούστου 2024 εμφανίζονται ως πλήρως ενταγμένα, δεδομένου ότι κατόρθωσαν να συνάψουν οικονομική συμφωνία με την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης). Με το ισχύον καθεστώς: προκειμένου να είναι τα προϊόντα επιλέξιμα για μελλοντική Διαπραγμάτευση η ενδιαφερόμενη εταιρεία θα πρέπει να υποβάλει εκ νέου αίτηση αξιολόγησης προς ΕΑΑΦΑΧ, με δομή σύμφωνη με τον Ν.4512/2018, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε επιστημονικά κριτήρια (και όχι σε οικονομικά, τα οποία ήταν και το αίτιο διαγραφής των προϊόντων από τον ΚΑΦ). Εύλογα η νέα αυτή αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από σχετικά παράβολα υπέρ ΕΑΑΦΑΧ. Με άλλα λόγια, προτείνεται η αποσύνδεση της «μη επίτευξη οικονομικής συμφωνίας σε δεδομένη χρονική στιγμή» από την «αναγκαιότητα αξιολόγησης του φακέλου από την ΕΑΑΦΑΧ με βάση τα επιστημονικά κριτήρια του Ν.4512/2018». Διευκρινίζεται ότι δεν αμφισβητείται η πρόσφατη απόφαση ΕΑΑΦΑΧ περί πλήρους διαγραφής των προϊόντων αυτών από τον ΚΑΦ: το σχόλιο υποβάλλεται προκειμένου να δίνεται σε περισσότερα προϊόντα η δυνατότητα συμμετοχής σε μελλοντική Διαπραγμάτευση, κάτι που αναμένεται ότι διασφαλίζει και αυξημένες πιθανότητες επάρκειας της αγοράς.