Αρχική Ανασυγκρότηση Φορέων Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΆρθρο 1 Μονάδες Κοινωνικής ΦροντίδαςΣχόλιο του χρήστη ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ι.Α.Α | 28 Σεπτεμβρίου 2011, 08:19
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΙΑΑ ( 15η έκτακτη συνεδρίαση/2011) 1/ Γενικά, εκφράζουμε τη σύμφωνη γνώμη μας για τη δικτυακή λειτουργία ομοειδών ΜΚΦ ανά περιφέρεια, με ενοποίηση των διοικητικών συμβουλίων, των διοικητικών υπηρεσιών, ορθολογική κατανομή του προσωπικού, μείωση του κόστους λειτουργίας και ταυτόχρονα τη διαφωνία μας επί της διαδικασίας των συνενώσεων που γίνεται με την κατάργηση και τη συγχώνευση ΝΠΔΔ που έχουν σύγχρονες, με αυξανόμενη ζήτηση από τις οικογένειες των ΑμεΑ, υπηρεσίες. Δεν προκύπτουν από την αιτιολογική έκθεση τα κριτήρια με τα οποία γίνονται οι συγκεκριμένες καταργήσεις, συγχωνεύσεις και ορίζονται οι έδρες των συνενούμενων Μονάδων. Επιπλέον από τις καταργήσεις των ΜΚΦ θα προκύψουν τεράστια νομικά θέματα (δωρεές, κληροδοτήματα). Το σχέδιο νόμου με την κατάργηση δεκάδων ΜΠΔΔ/ΜΚΦ για ΑμεΑ, συμπεριλαμβανομένων και των ΚΕΚΥΚΑμεΑ , στερεί από τα ΑμεΑ το δικαίωμα να τους παρέχονται ικανοποιητικές υπηρεσίες και ουσιαστικά δεν συνάδει με την πολιτική της αποϊδρυματοποίησης. Με τη ψήφιση ενός τέτοιου νομοσχεδίου δεν μπορεί να εξασφαλίσει κανείς στο μέλλον, τη σταθερότητα και τη συνέχεια στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τις εξυπηρετούμενες ομάδες πληθυσμού των ΑμεΑ. 2/ Συγκεκριμένα, εκφράζουμε τη διαφωνία μας με την κατάργηση του Ινστιτούτου Αναπτυξιακής Αποκατάστασης ως ΝΠΔΔ. Θεωρούμε ότι ένα ΝΠΔΔ για να καταργηθεί /συγχωνευτεί πρέπει να εμπίπτει σε κάποια από τις εξής προϋποθέσεις: Να έχει εκλείψει ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε, να παρέχει υπηρεσίες που δεν έχουν ζήτηση στον πληθυσμό στον οποίο απευθύνεται ή να λειτουργεί βάσει ενός μοντέλου που δεν συνάδει με τις πολιτικές της ηγεσίας του Υπουργείου όπως το ιδρυματικό μοντέλο. Το Ι.Α.Α δεν εμπίπτει σε καμιά από αυτές τις προϋποθέσεις και ούτε στα κριτήρια που αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση. Τουναντίον είναι ένα ανοικτό μοντέλο παροχής υπηρεσιών στην ευαίσθητη ομάδα των παιδιών και εφήβων με ήπια / μέτρια νοητική υστέρηση και συνοδές διαταραχές συμπεριφοράς. Το Ινστιτούτο εκτός από τα ανοικτά προγράμματα εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης, λειτουργεί δομές φιλοξενίας όλων των τύπων (Οικοτροφεία, προσομοιωμένη κατοικία, προστατευόμενη κατοικία στην κοινότητα, κατοικία ημιαυτόνομης διαβίωσης στην Κοινότητα, κατοικία αυτόνομης διαβίωσης). Ο εξυπηρετούμενος πληθυσμός του ΙΑΑ υπερβαίνει τα 100 παιδιά, εφήβους, ενώ στις δομές φιλοξενίας διαμένουν παιδιά από όλη την Ελλάδα λόγω της ανυπαρξίας δομών στις υπόλοιπες περιφέρειες που να απευθύνονται στη συγκεκριμένη ομάδα στόχο. Οικονομικά η Μονάδα είναι βιώσιμη , καθότι το 45% του ετήσιου προϋπολογισμού του αφορά σε επιχορηγήσεις από τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό.