Αρχική Ανασυγκρότηση Φορέων Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΆρθρο 1 Μονάδες Κοινωνικής ΦροντίδαςΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΙΤΣΟΣ | 29 Σεπτεμβρίου 2011, 11:15
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα αναφερθώ πολύ συνοπτικώς στην ανωτέρω διαβούλευση. Κατ' αρχήν θεωρώ προσχηματική τη διαβούλευση που προσφάτως ανακαλύφθηκε. Θεωρώ ότι ετοιμάζεται ένα νομοσχέδιο και οι προτάσεις οι οποίες κατατίθενται λαμβάνονται υπόψη κατ' ελάχιστο. Πιστεύω ότι η διαβούλευση ουδεμία σχέση έχει με το γνωστό μας διάλογο ο οποίος προηγούνταν της κατάρτισης του νομοσχεδίου.Τα τελευταία 15 χρόνια έχουν γίνει αρκετές νομοθετικές ρυθμίσεις για το χώρο της πρόνοιας, Ν.2646,3106,3329,3868 κ.λ.π.Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι τα Ιδρύματα Πρόνοιας να μεταβιβάζονται πότε σε νομαρχίες, σε ΔΥΠΕ, στο ΥΥΚΑ, να λειτουργούν ως ανεξάρτητες μονάδες πότε με Προέδρους ή Διοικητές ή Επιτροπές Δίοικησης κ.λ.π. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την υπολειτουργία τους, την αποδυνάμωση τους σε προσωπικό, την κόπωση του προσωπικού, την κακή λειτουργία τους λόγω συνεχών θεσμικών αλλαγών. Συμπέρασμά μου είναι ότι η κάθε πολιτική ηγεσία ακολουθούσε προσωπικές πολιτικές επιλογές και όχι την εφαρμογή των πολιτικών του φορέα που εκπροσωπούσε και την εφαρμογή του προγράμματός του. Από τον όρο κοινωνική πρόνοια περάσαμε στην κοινωνική φροντίδα και στη συνέχεια στην κοινωνική Αλληλεγγύη. Παρατηρούμε οτι κάθε φορά που άλλαζε ο όρος υπάρχει και μείωση των παρεχομένων Υπηρεσιών και της σχετικής χρηματοδότησης, της οποίας σίγουρα πρέπει να γίνει εξορθολογισμός προς όφελος και των κρατικών δαπανών και των εξυπηρετουμένων. Παρατηρώ οτι στο σχέδιο νόμου ουδεμία αναφορά γίνεται στον Ν. 3868/2010 ΦΕΚ. 129Α΄, άρθρο 13 που προέβλεπε τη λειτουργία ενός φορέα σε κάθε περιφέρεια ( είχε γίνει και σχετική προετοιμασία στο ΥΥΚΑ για την εφαρμογή του): που αφορά α) οικογένεια, παιδί, και Νεότητα, β) Ηλικιωμένοι, γ) ΑΜΕΑ και δ) Ευπαθείς πληθυσμιακές ανάγκες. Το μέγιστο θα δημιουργούνταν 52 νομικά πρόσωπα. Το παρόν σχέδιο νόμου προφανώς αγνοεί και τον ανωτέρω νόμο. Η πρότασή μου είναι : Η δημιουργία ενός Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου σε κάθε Περιφέρεια, η υπαγωγή του σ' αυτή και στο Νομικό Πρόσωπο αυτό να συμπεριλαμβάνονται όλες οι Προνοιακές δραστηριότητες. Στην Περιφέρεια να γίνει και η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του Υπουργείου, ώστε η αποκέντρωση να είναι πραγματική. Υπάρχει το παράδειγμα μεταβίβασης των παιδικών σταθμών και της πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας στους Δήμους, που παρά τις αρχικές δυσκολίες σήμερα αποδίδει. Με ένα Φορέα σε κάθε Περιφέρεια θα υπάρχει ενιαία πολιτική η οποία θα διαχέεται από ένα επιτελικό όργανο ( Δ/νση ) στο ΥΥΚΑ και θα υλοποιείται ενιαία, καλύτερη διαχείριση προσωπικού, θα υπάρχει καλύτερη οικονομική διαχείριση και οικονομία, λόγω ενιαίων προμηθειών σε κάθε Περιφέρεια κ.λ.π. Στο παρόν σχέδιο προβλέπονται θέσεις 30 περίπου Διοικητών,Δ.Σ. και υπερδιπλάσιων Υποδιοικητών. Με την πρόταση μου προβλέπονται 13 Διοικητές ή Πρόεδροι και Δ.Σ., ενώ η κάθε μονάδα θα λειτουργεί με την υπηρεσιακή ιεραρχία( Δ/ντής, Τμηματάρχης). Η πρόταση μου είναι πολύ περιληπτική και γραμμένη γρήγορα. Ελπίζω να τύχω κάποιας απάντησης. Τέλος παρατηρώ ότι ουδεμία ανφορά γίνεται στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης ( Ε.Κ.Κ.Α. ), Εθνικό ΄Ιδυμα Κωφών και Τυφλών και ενδεχομένως και άλλων Ιδρυμάτων τα οποία δύνανται να ενταχθούν στο προτεινόμενο σύστημα. Το Ε.Κ.Κ.Α. βεβαίως λόγω της εμπειρίας που απέκτησε μέχρι σήμερα να είναι ο συντονιστής του δικτύου πρόνοιας ( κρατικός τομέας, Μ.Κ.Ο. , εκκλησία )και να επιτευχθεί ο επιτελικός ρόλος. Δεν θίγεται καθόλου και δεν μπαίνει σε θεσμικά πλαίσια με το παρόν σχέδιο νόμου η εκκλησία, η οποία μπορεί να αποτελεί ένα α΄προνοιακό έργο στη χώρα μας, σήμερα όμως χωρίς έλεγχο. Προτείνω επίσης να συμπεριληφθούν διατάξεις όπως : 1) Το προσωπικό που ασχολείται σε προνοιακούς φορείς επειδή είναι το ελάχιστο να μην συμπεριληφθεί στην εργασιακή εφεδρεία και διότι συνέχεια γίνονται προσλήψεις ορισμένου χρόνου και επικουρικού προσωπικού. 2) ο εξοπλισμός των ταπητουργίων του τέως ΙΚΠΑ που μεταβιβάσθηκαν στο Ε.Κ.Κ.Α. να μπορεί με αποφάσεις του Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ.Α. να δίδεται σε Δήμους , Μουσεία, Ν.Π.Δ.Δ. και σε γυναίκες που απαοδεδειγμένα δούλευαν στα ταπητουργία μετά από αίτημά τους, χωρίς οποιαδήποτε ανταλλάγματα. 3) Αξιοποίηση της μεγάλης περιουσίας η οποία σήμερα λιμνάζει. Ακίνητη περιουσία είναι νοικιασμένη με ελάχιστα ενοίκια, κτίρια των Νομικών Προσώπων κλειστά, εγκαταλελειμένα κ.λ.π. 4) Τα είδη οικοτεχνίας του τέως Ι.Κ.Π.Α. να διατίθεται από Υπουργεία, Μαξίμου κ.λ.π. ως δώρα σε ξένες αποστολές κ.λ.π.