Αρχική Ίδρυση Παρατηρητηρίου Ανοιας-Alzieimer"Άρθρο 65: ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣΣχόλιο του χρήστη Νίκος Λάιος | 2 Δεκεμβρίου 2014, 20:55
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ (σε αντικατάσταση του προηγουμένου) Χαίρετε. Είμαι εργαζόμενος σε Κέντρο Πρόληψης και κατά τη γνώμη μου δεν υφίσταται καν ένταξη στις διατάξεις του ν. 4024/2011, θα απευθυνθώ δε όπου δικαιούμαι προκειμένου να λύσω τη διαφωνία μου. Εφ' όσον, πάντως, το Υπουργείο Υγείας αποφασίζει την ένταξή μας, θα περίμενε κανείς τουλάχιστον να την πράξει αφ' ενός με τρόπο ενιαίο, αφ' ετέρου χωρίς επιβαρύνσεις για τις εργαζόμενες και τους εργαζομένους. Κανένα από τα δύο, όμως, πράττει με την προτεινόμενη ρύθμιση "Άρθρο 65: Εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης". Χρειάζεται η ένταξη σε όποιο μισθολογικό πλαίσιο θεωρεί το Υπουργείο Υγείας πως πρέπει να εφαρμόσει, να είναι ενιαία και χωρίς επιπλέον επιβαρύνσεις των εργαζομένων χάριν ασαφειών, αοριστιών, αμφιβολιών και όσων άλλων η αιτιολογική έκθεση περιγράφει - για τα οποία όμως δεν ευθυνόμαστε οι εργαζόμενες/-οι, αλλά το ίδιο το Υπουργείο Υγείας και ο επιστημονικός επόπτης των Κέντρων Πρόληψης, ΟΚΑΝΑ. Συγκεκριμένα: - το Δ.Σ. του ΟΚΑΝΑ, που εποπτεύεται από το Υπουργείο Υγείας μέχρι τον Αύγουστο του 2013 αποφάσιζε πως δεν εντασσόμαστε στις διατάξεις του ν. 4024/2011, - τον Αύγουστο του 2013 αποφάσισε πως εντασσόμαστε από 01/09/2013, - τον Φεβρουάριο του 2014 αποφάσισε πως εντασσόμαστε από 01/01/2013 και - τώρα πια, Δεκέμβριο του 2014, το Υπουργείο Υγείας προτείνει και επιχειρηματολογεί (με την αιτιολογική έκθεση) πως εντασσόμαστε από 01/01/2014, ενώ επιπλέον - αυτή η νέα ερμηνεία, ένταξης από 01/01/2014, αναφέρεται σε όσους δεν έχουν ήδη ενταχθεί, ενώ οι υπόλοιποι με τρόπο οξύμωρο θεωρούνται πως εντάχθηκαν (σε εντελώς διαφορετικούς μήνες και έτη καθένας), καθώς την ίδια στιγμή η αιτιολογική έκθεση (σελ. 39-40) αναφέρει ότι μέχρι τις 10/05/2014 υπάρχει ανασφάλεια δικαίου για ένταξη στις διατάξεις του ν. 4024/2011. Συνοψίζοντας, είναι νομίζω προφανής η ανάγκη σαφήνειας, άρα αλλαγών στο προτεινόμενο "Άρθρο 65: Εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης", ως εξής: 1). Σαφής πρόβλεψη για ένταξη στο μισθολογικό καθεστώς που το Υπουργείο έχει αποφασίσει, αλλά για όλο ανεξαιρέτως το προσωπικό, όλων των Κέντρων Πρόληψης και από την ημερομηνία εφαρμογής του παρόντος σχεδίου νόμου, χωρίς αναζήτηση αναδρομικών σε προγενέστερο χρονικό διάστημα. 2). Πρόβλεψη για Υπουργική Απόφαση, που θα διασφαλίζει το ενιαίο στην υλοποίηση της ψηφισθείσας ρύθμισης, καθορίζοντας τις ποικίλες και κρίσιμες ιδιαιτερότητες στον τρόπο εφαρμογής του επιλεγμένου μισθολογικού καθεστώτος - καθ' όσον επιλέγεται από το Υπουργείο η παραμονή στο καθεστώς των πλέον των 70, πια, διακριτών αστικών εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και ισάριθμων διακριτών Διοικητικών Συμβουλίων (άρα πρόστιμα στις κατά τόπους Επιθεωρήσεις Εργασίας κλπ.) 3). Απόσυρση της πρόβλεψης για εποπτεία από το Υπουργείο Υγείας, διότι ανοίγει ζήτημα άλλο του μισθολογικού, το οποίο χρειάζεται να ρυθμιστεί σε επόμενη φάση και ιδωμένο στο συνολικότερο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης. Νίκος Λάιος, Κοινωνικός Ανθρωπολόγος, Εργαζόμενος στο Κέντρο Πρόληψης Φωκίδας.