Αρχική Ίδρυση Παρατηρητηρίου Ανοιας-Alzieimer"Άρθρο 65: ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣΣχόλιο του χρήστη ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΤΑΘΑΚΙΟΣ | 3 Δεκεμβρίου 2014, 00:57
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η νομοθετική αυτή ρύθμιση απέχει πολύ από αυτό που η σχετική αιτιολογική έκθεση αναφέρει: Να εναρμονίσει το νομικό καθεστώς που προκύπτει για τα Κέντρα Πρόληψης με τον Ν.4262/10-5-14, που καθιερώνει την ετήσια, διαρκή, μόνιμη, σταθερή, καθορισμένη ποσοτικά και χρονικά κρατική χρηματοδότηση με το νομικό καθεστώς που προϋπήρχε και ειδικότερα με το εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς του υπηρετούντος σε αυτά προσωπικού. Αφού γίνεται παραδεκτό ότι μέχρι εκείνου του σημείου δεν είχε αποσαφηνιστεί νομοθετικά και ουσιαστικά η κατά τουλάχιστον 50% κρατική χρηματοδότηση και για αυτόν τον λόγο υπήρχε αμφισβήτηση αν το προσωπικό τους εντάσσεται στον Ν.4042/2011 πως συμπεριλαμβάνεται η διατύπωση"εφόσον δε δεν έχει ενταχθεί"; Δηλαδή για τμήμα του προσωπικού που είχε ενταχθεί μέχρι εκείνου του χρονικού σημείου δεν υπήρχε το νομικό κενό; Με αυτή ακριβώς την διατύπωση δεν δημιουργείται άνιση μεταχείρηση, ενώ οι κσνόνες δικαίου επιβάλλουν το αντίθετο; Έπειτα ο Ν. 4262 ψηφίστηκε τον Μάιο του 2014, αν και αναφέρει έναρξη ισχύος την 1-1-2014 μέχρι τότε οι εργαζόμενοι πληρώνονταν με άλλο καθεστώς. Όσοι βέβαια πληρώνταν, διότι είχε λήξει η προηγούμενη προγραμματική σύμβαση και η επόμενη, που υπογράφτηκε μερικούς μήνες μετά, δεν ήταν δυνατό να καλύψει το κενό του ήδη παρεμβληθέντος χρόνου- γεγονός που μαρτυρά ότι η χρηματοδότηση δεν ήταν σταθερή και εξασφαλισμένη. Αυτό το κενό ήρθε να "θεραπεύσει" ο Ν.4262/2014. Όλα αυτά μαρτυρούν ότι ουσιαστικά τότε με βάση την "φιλοσοφία" του Ν.4042/2011, υπάρχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του, δηλαδή στις 10-5-2014 και όχι την 1-1-2014, ημερομηνία που υπάρχει στον Ν.4262/2014 απλά για να υπάρχει συνέχεια με την προηγούμενη λήξασα προγραμματική σύμβαση και να εξασφαλίζεται με αυτόν τον τρόπο η μόνιμη και αδιαμφισβήτη κρατική χρηματοδότηση. Αν τότε η παραγρ. 5 του άρθρου 61 του ν. 3459/2006, συμπληρωνόνταν ότι το προσωπικό θα εντάσσετο στον Ν.4042/2011 από την δημοσίευση του Ν.4262/2014, θα είχε "θεραπευτεί" το νομικό κενό. Αλλά τότε επικράτησαν άλλες σκοπιμότητες... Η ασάφεια συνεχίστηκε και σήμερα για να υπάρξει η ζητούμενη εναρμόνιση πρέπει η ένταξη να γίνει από την δημοσίευση του παρόντος υπό διαβούλευση νομοσχεδίου. χωρίς την αναζήτηση "αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών" σε βάρος των εργαζομένων που δεν έχουν καμία ευθύνη για το ασαφές Ad hoc νομικό πλαίσιο των Κέντρων Πρόληψης.