Αρχική Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα ΥγείαςΆρθρο 41Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΛΙΝΙΚΩΝ | 20 Δεκεμβρίου 2010, 14:30
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς Αξιότιμο Υπουργό Υγείας, Άθλησης και Διατροφής ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ Κύριο Ανδρέα Λοβερδο Αριθ.Πρωτ. 129 ΑΘΗΝΑ Αθήνα, 20-12-2010 ΘΕΜΑ : B’ Προσχέδιο Νόμου «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις" Παρατηρήσεις, Προτάσεις, Αιτήματα Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ Διαβάσαμε τις διατάξεις που αφορούν τις Ιδιωτικές Κλινικές του B’ Προσχεδίου Νόμου, το οποίο συζητήσατε στο Υπουργικό Συμβούλιο τις προηγούμενες ημέρες και θα καταθέσετε στην Βουλή των Ελλήνων και μας βρίσκουν σχεδόν σύμφωνους. Όμως, θέλουμε να ζητήσουμε κάποιες μικρές αλλά ουσιαστικές για μας τροποποιήσεις καθώς και να αναφερθούμε σε ορισμένα προβλήματα μας που η επίλυση τους δεν περιλαμβάνεται στις διατάξεις αυτού του προσχεδίου και να ζητήσουμε από Εσάς όπως στο Άρθρο 41 προσθέστε σχετικές παραγράφους. Τα προβλήματα και οι παρατηρήσεις μας είναι : 1. Ποσοστά επέκτασης κλινών (παράγραφος 1) Σύμφωνα με την παράγραφο αυτή δίνεται η δυνατότητα άσκησης του δικαιώματος επέκτασης μιας ακόμη φοράς στην περίπτωση που αυτό έχει ασκηθεί στο παρελθόν. Παρακαλούμε, προς αποφυγή παρερμηνειών κατά την εφαρμογή του Νόμου, προσθέστε την φράση «έχει εξαντληθεί», δηλαδή : «Εάν το δικαίωμα επέκτασης έχει ασκηθεί κατά το παρελθόν και έχει εξαντληθεί τότε μπορεί να ασκηθεί μια ακόμη φορά κατά το ήμισυ των ανωτέρω ποσοστών». Ακόμη σε περίπτωση πρόσκαιρης μείωσης κλινών να υπάρχει η δυνατότητα μελλοντικής αύξησης των κλινών, τηρουμένων βέβαια των ποσοστών που καθορίζονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 41. 2. Μεταστέγαση Κλινικών ( παράγραφος 4) Στο Α’ Προσχέδιο επιτρεπόταν η μεταστέγαση στα όρια των Περιφερειών ενώ με το σημερινό Β’ Προσχέδιο καθορίζετε την μεταστέγαση στα όρια των Δήμων, δηλαδή πιο δυσμενές από την ισχύουσα σημερινή νομοθεσία που ορίζει τα γεωγραφικά όρια των σημερινών Νομαρχιών. Παρακαλούμε όπως επανέλθει η πρώτη διατύπωση και δοθεί η δυνατότητα στα όρια των Περιφερειών. Άλλωστε από 1-1-2011 η αρμοδιότητα χορήγησης των Αδειών μεταφέρεται στις Περιφέρειες οι οποίες συστήνουν και τις τριμελείς επιτροπές. Έχετε σκεφτεί, για παράδειγμα στην Αττική η την Θεσσαλονίκη, πόσο μικρά είναι τα γεωγραφικά όρια των Δήμων; Μια κλινική που λειτουργεί σήμερα στο Αιγάλεω δεν θα μπορεί να μεταφερθεί κατά ένα οικοδομικό τετράγωνο που ανήκει στον Δήμο Περιστερίου ; Και ανάλογα παραδείγματα μπορούμε να αναφέρουμε και για άλλους Δήμους. Γι’αυτό παρακαλούμε να οριστούν και πάλι τα γεωγραφικά όρια των Περιφερειών. 3. Βεβαιώσεις Καλής Λειτουργίας (άρθρο 9 ΠΔ235/2000 και άρθρου 17 ΠΔ 247/1991) Με την διάταξη της υποπαραγράφου β, της παραγράφου 5, του άρθρου 41, καθορίζεται την χρονική διάρκεια ισχύος της Βεβαίωσης Καλής Λειτουργίας από 1 σε 3 χρόνια. Συμφωνούμε απόλυτα. Ζητούμε όμως να συμπληρώστε την διάταξη με την σημείωση ότι η χρονική διάρκεια των Βεβαιώσεων Καλής Λειτουργίας που βρίσκονται σε ισχύ σήμερα παρατείνεται σε τρία χρόνια από την ημερομηνία χορήγησης τους. Ακόμη, στην υποπαράγραφο γ της ίδιας παραγράφου, προβλέπεται ότι «η Βεβαίωση Καλής Λειτουργίας ανακαλείται και παύει να ισχύει». Έχετε σκεφτεί ότι η διατύπωση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε φαινόμενα συναλλαγής για οποιαδήποτε αμελητέα παράβαση της Νομοθεσίας ; Επειδή φυσικά αυτό δεν είναι στις προθέσεις σας, παρακαλούμε είτε να αφαιρεθεί είτε να συμπληρωθεί με την φράση « μετά την άρνηση συμμόρφωσης στις υποδείξεις της Επιτροπής του άρθρου 4». Ζητούμε ακόμη στις τριμελείς επιτροπές να συμμετέχει αντί του εκπροσώπου του Ιατρικού Συλλόγου εκπρόσωπος των Κλινικών που θα υποδεικνύεται από Δευτεροβάθμιο Σωματείο. 4. Η Παύση χορήγησης νέων Αδειών Σκοπιμότητας για εγκατάσταση Αξονικού, Μαγνητικού Τομογράφου, γ-κάμερας και ωστικής πυκνότητας. Με την παράγραφο 4 του άρθρου 16 δίνεται η δυνατότητα στις κλινικές που υπάγονται στις διατάξεις του ΠΔ 235/2000 να αναπτύσσουν εργαστήρια και ειδικές μονάδες. Όμως εκκρεμεί η έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα όργανα και η οργάνωση της διαδικασίας χορήγησης των αδειών σκοπιμότητας για την εγκατάσταση και λειτουργία ιατρικών μηχανημάτων ιοντιζουσων και μη ιοντιζουσων ακτινοβολιών από την νεοσυσταθείσα Ειδική Εννεαμελή Επιτροπή Ακτινοβολιών. Επιθυμούμε να σας επισημάνουμε ότι για τις Ιδιωτικές κλινικές και ιδιαίτερα γι’αυτές που το ΠΔ 235 υποχρεώνει να αναπτύσσουν ΜΕΘ, είναι απαραίτητη, αν όχι αναγκαία, η εγκατάσταση των ιατρικών αυτών μηχανημάτων για την σωστή, έγκυρη και έγκαιρη διάγνωση της ασθένειας των νοσηλευόμενων ασθενών. Η τυχόν θεσμοθέτηση περιορισμών δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού με τις κλινικές που ήδη έχουν εγκαταστήσει τα μηχανήματα, χωρίς νομοθετικούς περιορισμούς μέχρι σήμερα και θίγει τις μικρές κλινικές που λογω οικονομικής αδυναμίας προβαίνουν σε τμηματική αγορά αυτών ενώ αυτές που ανήκουν σε ομίλους έχουν ήδη εγκαταστήσει το σύνολο των ιατρικών διαγνωστικών μηχανημάτων. Συνεπώς, οι μικρές και μεσαίας δυναμικότητας κλινικές θα στερηθούν την δυνατότητα ανάπτυξης νέων τεχνικών και μεθόδων που θα δώσουν την δυνατότητα να παράσχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας. Ζητούμε λοιπόν να περιληφει διάταξη σύμφωνα με την οποία οι λειτουργούσες Ιδιωτικές Κλινικές δύνανται να εγκαθιστούν ιατρικά μηχανήματα ιονιζουσων και μη ιονιζουσων ακτινοβολιών χωρίς την έκδοση Άδειας Σκοπιμότητας, υπο την προϋπόθεση ότι θα πληρούνται οι προδιαγραφές του ΠΔ 235/200. 5. Επιστημονικά Υπεύθυνοι Ιατροί Έχουμε ζητήσει την κατάργηση του θεσμού του Επιστημονικά Υπεύθυνου Ιατρού για κάθε τμήμα-ειδικοτητα της κλινικής, διότι στην καθημερινή λειτουργία δεν είναι αναγκαία η ύπαρξη του και μόνο προβλήματα και προστριβές δημιουργεί. Σε περίπτωση αρνητικής θέσης σας στο αίτημα μας παρακαλούμε να εξετάστε την δυνατότητα ύπαρξης Επιστημονικά Υπεύθυνου Ιατρού μόνο ανά τομέα ειδικοτήτων η εργαστηρίων. Ακόμη ζητούμε να καθορισθεί η σχέση «εργασίας» των Επιστημονικά Υπεύθυνων σε μη εξηρτημένη και να καθορίζεται αυτή ελεύθερα με Ιδιωτικά Συμφωνητικά Συνεργασίας. Ο θεσμός αυτός λειτουργεί στα Κρατικά Νοσοκομεία αλλά όχι στα Ιδιωτικά, στα οποία την ευθύνη οργάνωσης και λειτουργίας των τμημάτων έχουν ο Διοικητικός και ο Επιστημονικός Διευθυντής. 6. Ειδικότητες –Τμήματα χωρίς Κλίνες Νοσηλείας Ζητούμε να επιτραπεί η λειτουργία τμημάτων ειδικοτήτων χωρίς πρόβλεψη κλινών νοσηλείας ( Αλλεργιολογικο, Δερματολογικό, Γαστρεντερολογικό, Πλαστικής Χειρουργικής, Ενδοκρινολογικό κα ) διότι οι παθήσεις των ειδικοτήτων αυτών δεν απαιτούν νοσηλεία των ασθενών αλλά αντιμετωπίζονται σαν εξωτερικοί ασθενείς. 7. Προβλεπόμενο Προσωπικό Ζητούμε, ο υπολογισμός του προσωπικού να γίνεται βάσει της πληρότητας του προηγούμενου έτους, που θα αποδεικνύεται από τα στοιχεία που τηρεί η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία για κάθε κλινική, διότι οι πληρότητες των κλινικών, στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που διέρχεται η χώρα, είναι συνεχώς μειούμενες με δυσοίωνες προβλέψεις για τη νέα χρονιά. Άλλωστε, εάν οι ανάγκες το απαιτούν, πολλές φορές το απασχολούμενο προσωπικό είναι πολύ περισσότερο από το προβλεπόμενο σε κάποια τμήματα και εργαστήρια. Ζητούμε λοιπόν την υλοποίηση του δίκαιου αιτήματος μας, δηλαδή τον υπολογισμό βάσει της πληρότητας και όχι βάσει του αριθμού κλινών που αναπτύσσουμε αλλά δυστυχώς παραμένουν άδεια. 8. Στέγαση σε γειτονικά κτίρια Οι κλινικές που είναι ενταγμένες στο αστικό ιστό των πόλεων αδυνατούν να επεκταθούν λογω έλλειψης δυνατότητας ανάπτυξης σε γειτνιάζοντα κτίρια. Ζητούμε λοιπόν, για την επίλυση του προβλήματος, να επιτραπεί η λειτουργία Διοικητικών υπηρεσιών, εργαστηρίων και εξωτερικών ιατρείων σε γειτονικά κτίρια. 9. Συμμετοχή εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιωτικών Κλινικών, ως Δευτεροβάθμιου Σωματείου, σε όλες τις επιτροπές μελέτης και λήψης αποφάσεων που αφορούν τις κλινικές. Συμμετοχή ακόμη στα Διοικητικά Συμβούλια του ΤΣΑΥ, του ΕΟΦ, στη 9μελη Επιτροπή Ακτινοβολιών, στο ΚΕΣΥ καθώς και στην νέα Επιτροπή Κοστολόγησης των Ιατρικών Πράξεων που συστήσατε την προηγούμενη εβδομάδα. Στην πρόσφατη θεσμοθέτηση του Συντονιστικού Συμβουλίου Παροχών Υγείας ΣΥ.Σ.ΠΥ. αγνοήσατε το αίτημα μας για συμμετοχή μας και ορίσατε εκπρόσωπο των Βιομηχάνων, των Επαγγελματοβιοτεχνων και των Εμπορων. Φαίνεται ότι διαθέτουν περισσότερες γνώσεις για τις παροχές υγείας από εμάς !!! 10. Νομοθετική ρύθμιση πληρωμής των Ασφαλιστικών Ταμείων. Κύριε Υπουργέ Σας είναι γνωστή η καθυστέρηση πληρωμής ακόμη και για νοσηλεία της προηγούμενης τριετίας. Ζητούμε με νομοθετική ρύθμιση να καθοριστεί η πληρωμή μας σε 45 ημέρες από την κατάθεση των λογαριασμών νοσηλίων, άσχετα εάν έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος αυτών, ο οποίος μπορεί να πραγματοποιηθεί μεταγενέστερα συμψηφίζοντας οποιασδήποτε διαφορές με επόμενες απαιτήσεις μας. 11. Κόμιστρο Ασθενοφόρων Ζητούμε την τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης αριθμό Α5/31536/2624/25-5-2005(ΦΕΚ 754/Β/05) του Υπουργού κου Λιάπη με την οποία μας επιβάλλει την δωρεάν μεταφορά των ασθενών με τα ασθενοφόρα των Ιδιωτικών Κλινικών. Παρέχουμε την υπηρεσία των ασθενοφόρων και πρέπει να αμειβόμαστε ώστε να καλύψουμε τα λειτουργικά του έξοδα και να απομείνει ένα εύλογο κέρδος. Ποιος θα καλύψει τις αμοιβές του πληρώματος, τα έξοδα για τα καύσιμα, την ασφάλεια, τα σέρβις, τις ζημίες ; Μόνο για ένα οκτάωρο και για 5 ημέρες την εβδομάδα το κόστος ανέρχεται στις 10.000€ τον μήνα. Εάν βέβαια υπάρξουν 3 βάρδιες ώστε να καλύπτονται οι ημερήσιες ανάγκες καθώς και τα Σαββατοκύριακα τότε το κόστος είναι πολλαπλάσιο. Ποιος θα το καλύψει ; Με ποιο δικαίωμα μας υποχρεώνετε να λειτουργούμε αυτήν την υπηρεσία με ζημία ; Ζητούμε ακόμη να επιτραπεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων Ασθενοφόρων στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και η απευθείας εισαγωγή τους από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετασκευασμένα σε ασθενοφόρα και όχι σαν φορτηγά ΙΧ, όπως επετράπη και για τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. 12. Ποινές άρθρου 4 ΠΔ 198/2007 Σύμφωνα με το άρθρο αυτό καθορίζονται ποινές από 15.000 έως 60.000 € για κάθε παράβαση που θα διαπιστωθεί. Ποσά που είναι εξουθενωτικά ιδιαίτερα για τις μικρές και μεσαίας δυναμικότητας κλινικές. Παρακαλούμε να τροποποιήσετε τα ποσά αυτά σε 1.000 έως 5.000 € για κάθε παράβαση και σε περίπτωση υποτροπής της ίδιας παράβασης να προβλέπεται ο διπλασιασμός των ποσών αυτών. Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ Βιώνουμε καθημερινά τα προβλήματα του Εθνικού Συστήματος Υγείας του οποίου αποτελούμε τον ένα από τους δυο πυλώνες. Παρακολουθούμε τις προσπάθειες που κάνετε για να διορθώστε τα κακώς κείμενα του χώρου. Θέλουμε να σας βοηθήσουμε. Θέλουμε να προσφέρουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους ασθενείς συνανθρώπους μας. ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ μπορούμε να προσφέρουμε αυτές σε τιμές που θα καλύπτουν το χαμηλό κόστος λειτουργίας μας, συγκριτικά με τα Κρατικά Νοσοκομεία αλλά και κάποια υψηλού λειτουργικού κόστους Ιδιωτικά, και θα καθορίζουν ένα λογικό ποσοστό κέρδους μας. Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ Είμαστε διατεθειμένοι να σας βοηθήσουμε. Όμως έχουμε προβλήματα τα οποία μπορούν εύκολα να επιλυθούν και μάλιστα χωρίς κόστος για τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Εκπροσωπούμε, ως Δευτεροβάθμιο όργανο την πλειοψηφία (150 από τις 170) των Γενικών, Μαιευτικών και Νευροψυχιατρικων Κλινικών όλης της χώρας, που καθημερινά, σε κάθε πόλη, όπου μπόρεσαν και επιβίωσαν, προσφέρουν στο σύστημα Δευτεροβάθμιας αλλά και Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης της χώρας. Πιστεύουμε, ελπίζουμε και ευελπιστούμε ότι θα ασχοληθείτε και θα αποδεχτείτε τα αιτήματα μας, που αποτελούν αιτήματα όλων των κλινικών της χώρας, εντάσσοντας σχετικές διατάξεις στο υπό κατάθεση Νομοσχέδιο. Περιμένοντας την ανταπόκριση σας Με τιμή Για την Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών Γρηγόρης Σαραφιανος Γιώργος Αλαφούζος Πρόεδρος ΔΣ Γενικός Γραμματέας