Αρχική Ίδρυση Παρατηρητηρίου Ανοιας-Alzieimer"Άρθρο 65: ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣΣχόλιο του χρήστη Σπύρος Σασσάνης | 3 Δεκεμβρίου 2014, 11:40
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να ανεφερθώ στο άρθρο 65 του παρόντος νομοσχεδίου που τίθεται σε διαβούλευση. Αρχικά πρέπει να γίνει σαφές ότι η προσπάθεια να ρυθμιστούν οι σχέσεις εργασίας των υπαλλήλων των Κέντρων Πρόληψης είναι σωστή, καθώς είναι πια βέβαιο ότι το υπάρχον νομικό πλαίσιο λειτουργίας των 74 Κέντρων Πρόληψης σε όλη την Ελλάδα δημιουργεί ασάφειες και δυσλειτουργίες. Αποτέλεσμα των ασαφειών είναι, εκτός των άλλων, η υπαγωγή ή όχι των εργαζομένων στο νόμο 4024/2011, καθώς ο εποπτεύον φορέας που είναι και αρμόδιος για διοικητικά θέματα των Κέντρων Πρόληψης, δηλαδή ο ΟΚΑΝΑ, χρειάστηκε να πάρει 3 διαφορετικές αποφάσεις σε διάστημα μικρότερο των 6 μηνών για να αποφασίσει αν ισχύουν οι περιπτώσεις του παραπάνω νόμου στους εργαζόμενουςτων Κέντρων Πρόληψης. Σε κάθε περίπτωση, δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι για διοικητικές πράξεις ή παραλείψεις των διοικήσεων που τους εποπτεύουν. Ως αποτέλεσμα, θα κλείθούν οι εργαζόμενοι να καταβάλλουν αναδρομικά μέρος των μισθών τους, που οι ίδιες οι διοικήσεις έλεγαν ότι καλώς λάμβαναν. Επιπλέον, δεν ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους ορισμένου χρόνου εργαζομένους, τους οποίους το προτινόμενο άρθρο φαίνεται πως εξαιρεί. Επίσης, τα διοικητικά συμβούλια των Κέντρων Πρόληψης, τα οποία αποτελούνται από αιρετούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄και Β΄βαθμού, από εκπροσώπους πολιτιστικών και επαγγελματικών συλλόγων, από εκπαιδευτικούς, και από γονείς, θα πρέπει να υπογράψουν διαπιστωτικές πράξεις του δημοσίου, γεγονός που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για τη νομιμότητά του. Καταλήγοντας, θα πρέπει να γίνει σαφές ότι νομοθετική ρύθμιση θα πρέπει να υπάρξει, με τρόπο όμως τέτοιο που να περιλαμβάνει όλους τους εργαζόμενους εξίσου. Η οποιαδήποτε υπεράσπιση των δυσμενών οικονομικών συνθηκών που πράγματι βιώνει η χώρα δε μπορεί να γίνεται σε βάρος της ηθικής, καθώς αυτό νοείται ως ανήθικο. Αυτό μπορεί να γίνει ως εξής: α) Εφαρμογή του μισθολογικού καθεστώτος από τη ψήφιση του παρόντος για όλους τους εργαζόμενους. β)Μη καταβολή οποιουδήποτε ποσού από τους εργαζόμενους στα Κέντρα Πρόληψης ως "αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά". γ)Πρόβλεψη για Κοινή Υπουργική απόφαση των συναρμόδιων Υπουργείων Υγείας και Εσωτερικών που θα ορίζει τον Ενιαίο Εσωτερικό Κανονισμό των Κέντρων Πρόληψης, και τη μετάβασής τους σε νομικά πρόσωπα, ώστε να λυθεί οριστικά το θεσμικό πρόβλημα των Κέντρων Πρόληψης, όπως και η ίδια η αιτιολογική έκθεση αναφέρει. Σπύρος Σασσάνης, Κοινωνιολόγος Msc, Στέλεχος Πρόληψης, Κέντρο Πρόληψης Ιλίου, Πετρούπολης Αγίων Αναργύρων-Καματερού "ΦΑΕΘΩΝ".