Αρχική Ίδρυση Παρατηρητηρίου Ανοιας-Alzieimer"Άρθρο 65: ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣΣχόλιο του χρήστη ΠΑΠΑΛΑΜΠΡΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ | 3 Δεκεμβρίου 2014, 13:46
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ερώτημα πρώτο: ένας νόμος μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ? Δηλαδή κατατίθεται προς ψήφιση το παρόν νομοσχέδιο και προβλέπει ένταξη στο ενιαίο από 1.1.2014? Ερώτημα δεύτερο: Η αναγραφή της φράσης ''εποπτεύεται από το Υπουργείο Υγείας'' σημαίνει αλλαγή θεσμικού πλαισίου? Δηλαδή τα Κέντρα Πρόληψης ως Αστικές Μη Κερδοσκοπικές Εταιρείες-ειδικού σκοπού- του Αστικού Κώδικα, γίνονται ευρύτερο δημόσιο? Σαφώς και όχι. Αυτό αποτελεί πάγιο αίτημα των εργαζομένων τα τελευταία 14 χρόνια. Αν η φράση ''εποπτεία' προστίθεται για νομιμοποιήσει την ένταξη στο ενιαίο(ν.4024/2011 αρθ.31....''ΝΠΙΔ που ανήκουν στο κράτος κατά την έννοια της εποπτείας''...),τότε η ένταξη δεν πρέπει να ξεκινά από την ψήφιση του νομοσχεδίου? Σε ότι αφορά την αιτιολογική έκθεση: Στον ν.4262/10.5.2014 προβλέφθηκε για πρώτη φορά η ''πάγια και τακτική χρηματοδότηση''. Τα Κέντρα Πρόληψης έλαβαν μέχρι σήμερα: πρώτη δόση για το 2014 από το υπουργείο υγείας στο τέλος του Μάιου(το υπουργείο έχει εκταμιεύσει άλλες δύο δόσεις οι οποίες μέχρι σήμερα δεν έχουν διανεμηθεί από τον ΟΚΑΝΑ) πρώτη δόση για το 2014 από το υπουργείο εσωτερικών στο τέλος Αυγούστου δεύτερη δόση από το υπουργείο εσωτερικών τον Οκτώβριο και για την τρίτη δόση, έχει σταλεί έγγραφο από τον ΟΚΑΝΑ στην ΕΕΤΑΑ(διανέμει την χρηματοδότηση του Εσωτερικών)με εντολή να μην δοθούν στα Κέντρα Πρόληψης χρήματα, εφόσον δεν έχουν συμφωνήσει στην μονομερή απόφαση του Δ.Σ. του ΟΚΑΝΑ(ένταξη στο ενιαίο από 1.1.2013 και αντίστοιχες αναδρομικές παρακρατήσεις μισθών), ο οποίος είναι ο ισότιμος εταίρος των Αστικών Εταιρειών/Κέντρα Πρόληψης. Συνεπώς η ''πάγια και τακτική χρηματοδότηση '' για το 2014 δεν εφαρμόστηκε. Πέραν των αναφερομένων , η αιτιολογική έκθεση επικαλείται την διευθέτηση εκκρεμοτήτων μέσω των οποίων αντιμετωπίζεται ..''ως επί το πλείστον οριστικά το ελλειμματικό ασαφές και αόριστο μισθολογικό και εργασιακό υφιστάμενο καθεστώς των Κέντρων Πρόληψης. Το βέβαιον είναι ότι: το εργασιακό καθεστώς των Κέντρων Πρόληψης είναι αυτό που περιγράφεται και με την ψήφιση του άρθρου- ως έχει-θα παραμείνει το ίδιο ασαφές, αόριστο , ελλειμματικό και επιπλέον κατάφωρα άδικο, και στα όρια της νομιμότητας Η υπαγωγή των εργαζομένων ''με ασφάλεια δικαίου'' στο ενιαίο προϋποθέτει την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου ,διαφορετικά αυτό που θα έχει επιτευχθεί ,θα είναι η μείωση των μισθών (με αναδρομική ισχύ) χωρίς κανένα άλλο ''προνόμοιο''από αυτά που έχουν οι εργαζόμενοι του ευρύτερου η στενού δημόσιου τομέα. Η δε πάγια και τακτική χρηματοδότηση θα υλοποιείται με βάση τις ανάγκες για ''εσωτερικό δανεισμό'' του ΟΚΑΝΑ, εν γνώσει της προϊσταμένης του αρχής του Υπουργείου Υγείας.