Αρχική ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝΆρθρο 01 – Χορήγηση Βεβαίωσης Άσκησης ΕπαγγέλματοςΣχόλιο του χρήστη Μαριάνα Κιτσώνα | 7 Απριλίου 2015, 11:54
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και αισιόδοξο να βλέπει κανείς την προσπάθεια που κάνει το Υπουργείο να διορθώσει αδικίες και παραλογισμούς του αρχικού Π.Δ. υπ’ αριθ. 176/31.12.2014, ΦΕΚ Α279. Διαβάζοντας την πρόταση για το νέο Π.Δ., θέλω να σχολιάσω 4 θέματα: 3 που αφορούν άμεσα στο Π.Δ. και στη διατύπωσή του και 1 που αφορά στο Π.Δ. και στην αντιπαράθεση που εξελίσσεται τις τελευταίες 6 ημέρες δημόσια αλλά – μη γελιόμαστε – εξελίσσεται στην πραγματικότητα εδώ και χρόνια σε πολλά «ιδιωτικά πηγαδάκια». 1. Σε χώρες όπως η Αμερική (που όλοι όσοι είναι στο χώρο αναγνωρίζουν το πολύ υψηλό επίπεδο σπουδών που παρέχει στον κλάδο) η επιστήμη της Λογοθεραπείας (Παθολογίας Λόγου και Ομιλίας συγκεκριμένα) είναι σε επίπεδο Master. Αυτό βέβαια δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι είναι μία απλή εξειδίκευση. Αντίθετα είναι ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών τόσο σε θεωρητική κατάρτιση όσο και σε πρακτική άσκηση. Τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στη Λογοθεραπεία διάρκειας 2 ετών ζητούν συγκεκριμένα προαπαιτούμενα μαθήματα τα οποία, είτε τα έχει ο υποψήφιος στο βασικό του πτυχίο (κι ας μην είναι αυτό στη Λογοθεραπεία) είτε καλείται να τα παρακολουθήσει και να εξεταστεί σε αυτά ως προαπαιτούμενο για την έναρξη του μεταπτυχιακού του προγράμματος σπουδών. Ακόμα και σε όσους διαμαρτύρονται για τα μεταπτυχιακά λέγοντας ότι τα 2 χρόνια σπουδών δεν είναι αρκετά για να καλύψουν όλα τα αντικείμενα των 4 ετών του ΤΕΙ, απαντώ ότι υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν κάνει στο ΔΟΑΤΑΠ συνεκτίμηση τίτλων (βασικό πτυχίο άλλου κλάδου και μεταπτυχιακό Λογοθεραπείας) και έχουν πάρει ισοτιμία και αντιστοιχία με το ΤΕΙ, χωρίς να χρειαστεί να εξεταστούν σε συμπληρωματικά μαθήματα. Όσοι όμως έχουμε επιστρέψει στην Ελλάδα πριν βγουν οι πρώτοι απόφοιτοι από το ΤΕΙ, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε στο ΔΙΚΑΤΣΑ ήταν αναγνώριση με ισοτιμία. Ακόμα και όσοι κάποια στιγμή συμβιβαστήκαμε με την ιδέα και απευθυνθήκαμε πρόσφατα στο ΔΟΑΤΑΠ για να κάνουμε και την αντιστοιχία με το ΤΕΙ, η απάντηση ήταν ότι «οι πράξεις αναγνώρισης του ΔΙΚΑΤΣΑ είναι νόμιμες διοικητικές πράξεις που έχει γίνει η χρήση τους στο παρελθόν (με αυτές δουλεύαμε τόσα χρόνια) και δεν ανακαλούνται ούτε τροποποιούνται». Άρα πολύ σωστά τόσο το αρχικό Π.Δ. όσο και το νέο Π.Δ. δέχονται τα 2ετή μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στη Λογοθεραπεία. Θα πρέπει μόνο να διευκρινιστεί στη διατύπωση του Π.Δ. ότι το πτυχίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να είναι και σε άλλο κλάδο. 2. Το αρχικό Π.Δ. δεχόταν μόνο πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλοδαπής. Το πτυχίο αυτό όταν αναγνωρίζεται από το ΔΙΚΑΤΣΑ ως ισότιμο, η ισοτιμία δίνεται με τα πτυχία της ημεδαπής. Άρα πολύ σωστά το νέο Π.Δ. δέχεται και πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ημεδαπής. 3. Ο τίτλος Λογοθεραπεία αποδίδεται από τα Ελληνικά ΤΕΙ και από ελάχιστα πανεπιστήμια ανά τον κόσμο. Η κάθε χώρα (και συχνά το κάθε πανεπιστήμιο) χρησιμοποιεί λίγο διαφορετικούς τίτλους για την επιστήμη της Λογοθεραπείας (Λογοπαθολογία, Λογοπεδική, Διαταραχές Επικοινωνίας, κ.α.). Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη όλοι οι διαφορετικοί τίτλοι, σύμφωνα με λίστες που έχουν καταθέσει οι σύλλογοι στο Υπουργείο. Θα ήταν καλό να συμπεριληφθούν τουλάχιστον ενδεικτικά κάποιοι βασικοί τίτλοι (πέρα από τη Λογοθεραπεία) και στο Π.Δ. 4. Το ΠΔ θέτει απλά τις ελάχιστες προϋποθέσεις που πρέπει να έχει κάποιος για να ασκήσει νόμιμα το επάγγελμα του Λογοθεραπευτή. Από εμάς εξαρτάται να φροντίσουμε να αλλάξουμε τα πράγματα που δεν μας αρέσουν, να βελτιώσουμε το επίπεδο της επιστήμης μας στη χώρα μας, αναβαθμίζοντας τις σπουδές που παρέχονται και επενδύοντας στη συνεχιζόμενη εκπαίδευσή μας. Αυτό βέβαια προϋποθέτει καλή συνεργασία όλων των συναδέλφων. Τις τελευταίες ημέρες γίνεται μία απίστευτη κινητοποίηση, εκστρατεία θα έλεγα, προκειμένου να μην αλλάξει, να μη βελτιωθεί το αρχικό Π.Δ.. Αναρωτιέμαι και προβληματίζομαι ποιους εξυπηρετεί η διατήρηση του αρχικού Π.Δ. που δε δίνει άδεια σε συναδέλφους που έχουμε πραγματοποιήσει τις σπουδές της Λογοθεραπείας στην Αμερική, έχουμε γίνει μέλη της ASHA, έχουμε πάρει και διατηρήσει τα CCC για πολλά χρόνια, έχουμε συνεισφέρει με πολλούς τρόπους (επιστημονικά, ερευνητικά, εκπαιδευτικά) και για περισσότερα από 15 και 20 χρόνια στην επιστήμη στην Ελλάδα, και απλά σφάλαμε επειδή κάναμε το πρώτο μας πτυχίο στην ημεδαπή! Τα ΤΕΙ δεν κινδυνεύουν εάν οι καθηγητές τους, οι επόπτες κλινικών των φοιτητών τους και οι άνθρωποι που έφεραν τη Λογοθεραπεία στην Ελλάδα 15 χρόνια πριν ιδρυθούν τα ΤΕΙ πάρουν άδεια! Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ παίρνουν άδεια και με το αρχικό και με το νέο Π.Δ. Με ποιο δικαίωμα προσπαθούν να στερήσουν από τους υπόλοιπους τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με τη δικαιολογία ότι προστατεύουν την επιστήμη μας; Πώς προστατεύουν την επιστήμη όταν προσπαθούν να αποκλείσουν όσους έχουν τα υψηλότερα διεθνώς αναγνωρισμένα προσόντα;!; Η επιστήμη της Λογοθεραπείας ήρθε στην Ελλάδα 15 χρόνια πριν ιδρυθεί το πρώτο ΤΕΙ στη χώρα μας από ανθρώπους που έκαναν τεράστιες προσπάθειες να την κάνουν γνωστή και να αποκτήσουν το σεβασμό άλλων ειδικοτήτων αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Οι απόφοιτοι του ΤΕΙ Λογοθεραπείας ήρθαν να απολαύσουν τα προνόμια που κάποιοι άλλοι με την κατάρτισή τους, την επιστημονικότητά τους και τη δεοντολογία τους κατάφεραν να κατακτήσουν.