Αρχική Πρόσβαση ανασφάλιστων στο δημόσιο σύστημα υγείαςΆρθρο 10: Τελική διάταξηΣχόλιο του χρήστη Μ.Κ.Ο. PRAKSIS | 11 Μαΐου 2015, 12:09
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια ώστε να υπαχθούν περισσότερες κατηγορίες ανθρώπων στην κάλυψη του ΒΥΑ εξασφαλίζοντας δωρεάν πρόσβαση στο Σύστημα Υγείας. Για τις περισσότερες κατηγορίες η νοσηλεία στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ ήταν δωρεάν δια μέσου των 3μελών επιτροπών και με ευκολότερη διαδικασία από αυτή που περιγράφεται στην ΚΥΑ. Η διαδικασία των 3μελών επιτροπών ωστόσο δεν εξασφάλιζε την αξιοπρέπεια στην πρόσβαση καθώς οι πολίτες αιτούνται την κάλυψη κάθε νοσηλείας ξεχωριστά. Είναι θετικό ότι στους δικαιούχους ΒΥΑ συμπεριλαμβάνονται κατηγορίες ανθρώπων όπως των μεταναστών και εγκύων και δίνεται, επιτέλους, η δυνατότητα κάλυψης των ανηλίκων χωρίς να απαιτείται η συνδρομή των γονέων. Παραμένουν χωρίς πρόσβαση άτυποι μετανάστες και ανασφάλιστοι τουρίστες της ΕΕ. Η άρση οποιουδήποτε οικονομικού κριτηρίου για την έκδοση του ΒΥΑ άρει αποκλεισμούς από την πρόσβαση στο Δημόσιο Νοσοκομείο και την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, όμως η προβλεπόμενη οικονομική συμμετοχή στην αγορά φαρμάκων στερεί την δυνατότητα εξασφάλισης της δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης –μέσω των Φαρμακείων των Νοσοκομείων του ΕΣΥ- που προβλέπεται με το υπάρχων καθεστώς σε ασθενείς με συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια. Η απλούστευση της διαδικασίας συγκέντρωσης των δικαιολογητικών είναι φαινομενικά ευνοϊκή για τους δικαιούχους αλλά επιβαρυντική για το σύστημα και θα επιφέρει καθυστερήσεις στην έκδοση και παράδοση των ΒΥΑ. Ενώ διακρίνεται η βούληση να γίνει ή έκδοση των ΒΥΑ μια απλή διοικητική διαδικασία, το βάρος της αποφασιστικής αρμοδιότητας παραμένει στις ήδη υποστελεχωμένες και επιβαρυμένες από άλλα καθήκοντα «Υπηρεσίες Πρόνοιας των Δήμων» ακόμα κι όταν δεν συμπεριλαμβάνεται έκθεση κοινωνικής έρευνας στα δικαιολογητικά που απαιτείται να καταθέσει ο δικαιούχος. Η αξιολόγηση των δικαιολογητικών που απαιτούνται (εκτός των περιπτώσεων που απαιτείται έκθεση κοινωνικής έρευνας) είναι μια αυστηρά διοικητική εργασία και επιβαρύνει άσκοπα επιστημονικό προσωπικό. Με διακεκριμένη τη διάθεση για την άρση αποκλεισμού της πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας, η ΚΥΑ μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο ως μια ενδιάμεση κατάσταση μέχρι την πρόσβαση στις υπηρεσίες υγειονομικής φροντίδας με την επίδειξη του ΑΜΚΑ και της αστυνομικής ταυτότητας/νομιμοποιητικού εγγράφου.