Αρχική Υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων Υγειονομικού ενδιαφέροντος (επιχειρήσεις τροφίμων & ποτών και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγειονομικού ενδιαφέροντος).Άρθρο 13 – Κατηγορία ΙΙΙ. Επιχειρήσεις Λιανικού ΕμπορίουΣχόλιο του χρήστη Σύνδεσμος Εταιρειών Διαχείρισης Συστημάτων Αυτόματης Πώλησης Ελλάδος | 12 Απριλίου 2016, 15:03
Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Διαχείρισης Συστημάτων Αυτόματης Πώλησης Ελλάδος ζητά να απαλειφθεί από το παρόν άρθρο (13, παρ.2) η φράση: «Για τον κάθε αυτόματο πωλητή θα εκδίδεται μια άδεια λειτουργίας ή άλλη διαδικασία στο χώρο εγκατάστασης του. Εάν στον ίδιο χώρο τοποθετούνται περισσότεροι του ενός αυτόματοι πωλητές όπως π.χ. σε εμπορικά κέντρα, λιμάνια, αεροδρόμια, ενιαίους χώρους (οργανισμού ή ιδιώτη) απαιτείται ενιαία άδεια λειτουργίας ή άλλη διαδικασία για όλα τα μηχανήματα του χώρου στην οποία θα γίνεται καταγραφή των διατιθέμενων τροφίμων και ποτών ανά αυτόματο πωλητή καθώς και σχεδιάγραμμα της θέσης των αυτόματων πωλητών» και να αντικατασταθεί από την σαφή δήλωση ότι: «Μοναδικό αντικείμενο αδειοδότησης είναι η επιχείρηση και όχι κάθε μεμονωμένο μηχάνημα και προβλέπεται απλή ενημέρωση της περιοχής και της διεύθυνσης εγκατάστασης για κάθε νέα μηχανή αυτόματης πώλησης» Ο Σύνδεσμος μας, που εκπροσωπεί 200 επιχειρήσεις με 14.000 αυτόματους πωλητές, με έκπληξη διαπιστώνει σε ένα νομοθέτημα που γίνεται για την απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης των επιχειρήσεων, να επανέρχεται η απαίτηση αδειοδότησης κάθε μηχανής. Η υιοθέτηση του νομοθετήματος θα απαιτούσε από τα μέλη μας αντί για 200 άδειες, 14.000 άδειες! Όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει και τεκμηριώσει, η βέλτιστη νομοθετικά (σύμφωνα με τον ΕΚ 852/2004) και λειτουργικά εφικτή προστασία της δημόσιας υγείας επιτυγχάνεται μέσα από την αδειδότηση της επιχείρησης συνολικά και με την αυστηρή τήρηση των αρχών αυτοελέγχου (HACCP). Οι προβλέψεις της ΥΔ Υ1γ/ΓΠ/οικ.96967/2012 και οι διευκρινήσεις που παρείχαμε σε όλα τα επίπεδα (αρμόδιες διευθύνσεις του Υπ Υγείας, ΓΓ Υγείας, Δ/ση αδειδοτήσεων του Υπ Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού) παρέχουν επαρκείς εγγυήσεις τόσο για την ασφάλεια των τροφίμων και ροφημάτων που διατίθενται, την καταλληλότητα των μηχανημάτων από πλευράς υγιεινής τροφίμων, ασφάλειας λειτουργίας, συντήρησης και καθαρισμού των μηχανών, ενώ δίνουν τα απαραίτητα εργαλεία για ευχερή και στοχευμένη πρόσβαση των υπηρεσιών ελέγχου όπου και να είναι εγκατεστημένες οι μηχανές μας. Μάλιστα από τους μελετητές της Παγκόσμιας Τράπεζας που επικουρούν την κυβέρνηση στην απλούστευση των διαδικασιών, οι εγγυήσεις που δίδονται από τη πλευρά μας κρίνονται ως υπερβολικές. Τέλος, αισθανόμαστε ότι ο κλάδος μας τίθεται σε δυσανάλογα μειονεκτική θέση, αφού με τις ισχύουσες προβλέψεις και με τις βελτιώσεις που προβλέπει το υπό διαβούλευση νομοθέτημα, μένουμε ως η μοναδική εξαίρεση με δυσβάστακτο καθεστώς αδειοδότησης κάθε μηχανής, τη στιγμή που εγκαταστάσεις επεξεργασίας τροφίμων μπορούν να λειτουργούν μόνον με γνωστοποίηση ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1./34824/2013 (φεκ 3402/Τ.Β./2013) ΑΡΘΡΟ 1 ή άλλες δραστηριότητες μπορούν να λειτουργούν μόνον με ενημέρωση του οικείου Δήμου. (Βλέπετε και παρέμβασή μας προς Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού με ημ: 20/01/2016, με Θέμα: Συνοπτική περιγραφή αιτημάτων του κλάδου των εταιρειών διαχείρισης συστημάτων αυτόματης πώλησης Ελλάδος, για την αποφυγή πολλαπλής αδειοδότησης.)