Αρχική Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα ΥγείαςΆρθρο 42 Οικογένειες με τρία τέκναΣχόλιο του χρήστη ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΝΑΒΑΡΗΣ | 21 Δεκεμβρίου 2010, 14:34
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως πολύτεκνος οικογενειάρχης έχω τη γνώνη ότι οι διατάξεις του ν/σ στο σκέλος που αφορούν τις πολύτεκνες οικογένειες είναι αντισυνταγματικές διότι: α) Το άρθρο 21 παρ.2 του Συντάγματος ορίζει ότι:" πολύτεκνες οικογένειες έχουν ΄δικαίιωμα ειδικής φροντίδας α΄πό το κράτος, ενώ η παρ.5 του ιδίου άρθρου ότι " ο σχεδιασμός κια η πολιτική εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής μέτρων αποτελεί υποχρέωση του κράτους". Ουδόλως το Σύνταγμα θέτει εισοδηματικά ή άλλα κριτήρια στην παροχή "ειδικής φροντίδας" την οποία η εκαόστοτε πολιτεία οφείλει να επιδεικνύει υπέρ της ευαίσθητης αυτής κοινωνικής ομάδας. β) η θεσπιση εισοδηματικών κριτηρίων για τη χορήγηση του επιδόματος και τη σύνταξη της πολύτεκνης μητέρας κρίθηκε αντισυνταγματική με την υπ'αριθμ. 1095/01 απόφαση του ΣτΕ και δεκάδες άλλες και ήδη από 1-1-2002 με το Ν.2972/2001 καταβάλλονται σε όλους τους δικαιούχους ανεξαρτήτως του εισοδήματός τους. Ωστόσο εκτός από αντισυνταγματικές οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι και προδήλως άδικες γιατί προσβάλλουν τους θεσμούς της μητρότητας και της οικογένειας σε μια χώρα που βρίσκεται στα πρόθυρα της δημογραφικής κατάρρευσης. Το Ν/Σ θέτει ως όριο για την καταβολή των επιδομάτων κια τη σύνταξη της πολυτεκνης μητέρας το ποσό των σαράντα ευρώ μεικτά (30.000 ευρώ περίπου καθαρά), δηλαδή για μια εξαμελή οικογένεια το κατά κεφαλήν εισόδημα να μην ξεπερνά τις 5.000 ευρώ ετησίως που είναι κάτω από το όριο της φτώχειας το οποίο η Υπουργός Εργασίας προσδιόρισε προ ημερών στις 6.000 ευρώ το άτομο. Η Ελλαδα μαζί με την Ιταλία και την Ισπανία έχουν το χαμηλότερο δείκτη στην Ευρώπη, η Ελλάδα είναι η τρίτη η πιο γηρασμένη χώρα στον κόσμο. βάσει των στοιχείων της ΕΣΥΕ οι ηλικίες από 0-14 έχουν μειωθεί κατά το χρονικό διάστημα 1994-2005 κατά 15% ενώ αντίθετα οι ηλικίες από 65 ετών έχουν αυξηθεί κατά 30%. Το ποσοστό γονιμότητας μειώθηκε κατά 8% κατά τη δεκαετία του 1990. Βάσει των ιδίων στοιχείων το 2004 το ποσοστό γεννήσεως των αλλοδαπών ήταν 16%, το 2005 16,5%, το 2006 17,4% , το 2007 18,3% και το 2008 18,6% . Από την άλλη πλευρά το 1980 ο δείκτης γονιμότητας στην Ελλάδα ήταν 2,21%, ενώ το 2007 είχε μειωθεί στο 1,29%.Με δεδομένο ότι οι γεννήσεις αλοδαπών είναι τουλάχιστον το 18,6 του συνόλουτων γεννήσεων προκύπτει ότι ο δείκτης γονιμότητος είναι 1,05.Ο δείκτης που χρείαζεται ένας πληθυσμός για να παραμείνει σταθερός είναι 2,1 . Μόνο στο διάστημα της δεκαετίας 1994-2004 ο αριθμός των πολυτέκνων οικογενειών μειώθηκε κατά 18,2%. Εξ άλλου ο αριθμός των παιδιών από αλλοδαπούς γονείς υπολογίζεται στις 200.000 Από τα παραπάνω προκύπτει ότι επειδή ακριβώς ο αριθμός των πολυτέκνων συρρικνώνεται συνεχώς, η μόνη λυση θα ήταν για να μην χαθούμε σαν έθνος, να όχι η παροχή περισσοτέρων ευεργετημάτων, που κια αυτά είναι στο τελευταίο επίπεδο της Δυτικής Ευρώπης,τουλάχιστον η διατήρησή τους. Σε συνδυασμό με τη δεκαετή παραμονή στη χώρα, τα επιδόματα και τη σύνταξη θα λαμβάνουν στο εξής σε συντριπτικό ποσοστό Ελληνοποιηθέντες αλλοδαποί από όμορες και μη χώρες που δεν "εμφανίζουν" εισοδήματα στη φορολογική τους δήλωση. Αλλά δεν είναι μόνο η περικοπή επιδομάτων, συντάξεων και του επιδόματος των 2000 για τη γέννηση τρίτου και παραπάνω παιδιού, είναι τουλάχιστον ανάλγητο και αντεθνικό να μην θεωρούνται πολύτεκνοι το ζευγάρι των Ελλήνων που ως μέσοι ή ανώτεροι δημόσιοι υπάλληλοι έχοντας εισόδημα 70.000, 80.000, 90.000 ευρώ και έχοντας αγόγγυστα υποστεί περικοπές δώρων Χριστουγέννων , Πάσχα και αδείας, αποφάσισαν να γίνουν πολύτεκνοι. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις τα παιδιά τους δεν μπορούν να συμμετάσχουν με τους όποιους ευνοϊκούς όρους στους Διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, στρατιωτικών χωρών να τύχουν μετάθεση στον τόπο συμφερόντων τους. Αρα το επόμενο βήμα θα είναι να κοπεί από τον Ελληνα πολύτεκνο το μειωμένο τομολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος και νερού τα μειωμένα εισιτήρια για ορισμένα μέσα μαζικής μεταφοράς ,μη δυνατότητα μεταγγραφής φοιτητών κ.λπ. Αν το καλοσκεφτεί κανείς και οι ίδιες οι ενώσεις πολυτέκνων θα κινδυνεύουν να κλίσουν αφού δε θα υπάροχυν μέλη. Είναι ή δεν είνια το ακρον άοτον της αναλγησίας η ίδια η Κυβέρνηση που ψήφισε το άρθρο 50 του Ν. 2972/01 που όριζε ότι τα πολυτεκνικά επιδόματα καταβάλλονται σε ΄λους τους δικαιούχους ανεξαρτήτως του εισοδήματος τους νατα καταργεί με το άρθρο 44 τοτ ν/σ". Η μόνη λύση είναι η άμεση απόσυρση των άρθρων 42,43,44 του ν/σ.Διαφορετικά όλοι οι πολύτεκνοι δε θα έχουμε άλλο δρόμο εκτός από εκείνο των ομαδικων προσφυγών στη Δικαιοσύνη. Εκτός αν η Κυβέρνηση θεωρεί δεδομένη τη μεταβολή της παγίας νομολογίας των Δικαστηρίων. Με λύπη μας ακούσαμε στη Βουλή των Υπουργό Εργασίας κ Λοβέρδο να λέι τα εξης : Η εποχή της συμβολικής χρήσης των δημοσίων πόρων εξέπνευσε ανεπιστρεπτί με το τέλος της επίπλαστης μεταπολιτευτικής ευμάρειας". Οι πολύτεκνοι δεν κάνουν συμβολική χρήση των όποιων ελαχίστων παροχών αλλά το ίδιο το Σύνταγμα του Ελληνικού κράτος αλλά το ίδιο το Σύνταγμα του Ελληνικού Κράτους τους παρέχει τα όποια ευεργετήματα.Οσον δε αφορά στην "ευμάρεια" η λέξη αυτή απευθύνεται σε άλλες κατηγορίες πολιτών και όχι στους Ελληνες πολυτέκνους . Τέλος για το ότι υφίσταται "επίπλαστη ευμάρεια" για ορισμένες κατηγορίες πολιτών ευθύνονται οι εκάστοτε κυβερνώντες που τη δημιούργησαν και όχι οι πολύτεκνες οικογένειες. Ευχαριστώ πολύ.