Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παράγραφος 2 Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς προϊόντων καπνού καταβάλλουν παράβολο για την παραλαβή, την αποθήκευση, τον χειρισμό και την ανάλυση των πληροφοριών που υποβάλλουν, όπως ορίζεται στο άρθρο 29 του παρόντος. Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα δεν είναι προϊόντα καπνού και ως εκ τούτου η επίμαχη φράση θα πρέπει να γίνει: Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης καταβάλλουν παράβολο …… Παράγραφος 4 β) οι μονάδες συσκευασίας και όλες οι εξωτερικές συσκευασίες ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης, i) περιλαμβάνουν κατάλογο όλων των συστατικών που περιέχονται στο προϊόν σε φθίνουσα σειρά βάρους και αναφέρουν το περιεχόμενο σε νικοτίνη του προϊόντος και τη χορήγηση ανά δόση Από τη στιγμή που ο χρήστης για την άτμιση του υγρού επαναπλήρωσης έχει στη διάθεσή του μία σειρά από μεταβλητές όπως: α) Η διάρκεια εισπνοής κατά τη χρήση β) Η ισχύς που θερμαίνει την αντίσταση (Watt) γ) Το μέγεθος της αντίστασης (Ohm) δ) Το είδος του μέσου διάχυσης του υγρού επαναπλήρωσης (mesh, βαμβάκι, silica) ε) Η θέση του ατμοποιητή (πυθμένα – bottom coil, ελεύθερος) στ) Ο τύπος του ατμοποιητή (μονός, διπλός-dual) H γραπτή αναφορά της χορήγησης νικοτίνης ανά δόση, είναι άνευ σημασίας, μηδενικής πιθανότητας επαλήθευσης και χωρίς κάποια σκοπιμότητα. γ) οι προειδοποιήσεις για την υγεία τηρούν τις απαιτήσεις που καθορίζονται στο άρθρο 13 παράγραφος 2. Το άρθρο 13 τιτλοφορείται «Επισήμανση των μη καπνιζόμενων προϊόντων καπνού» και επομένως συγχέεται το ηλεκτρονικό τσιγάρο που ΔΕΝ περιέχει καπνό με τα λοιπά προϊόντα καπνού όπως ο μασώμενος καπνός (snus). Επιπρόσθετα, αντιμετωπίζεται ως προϊόν καπνού το ηλεκτρονικό τσιγάρο από το νόμο (ίση μεταχείριση άνισων). Παράγραφος 5 Απαγορεύονται για το ηλεκτρονικό τσιγάρο και τους περιέκτες επαναπλήρωσης οι εμπορικές επικοινωνίες στο διαδίκτυο, σε ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα (α), στο ραδιόφωνο (β), οι χορηγίες σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα (γ) ή σε εκδηλώσεις, δραστηριότητες, πρόσωπα (δ) και οι οπτικοακουστικές επικοινωνίες (ε). Με άλλα λόγια, το ηλεκτρονικό τσιγάρο αντιμετωπίζεται περίπου ως απειλή κατά της ανθρωπότητας, ως τρομοκρατική οργάνωση. Την ίδια ώρα που η Υπηρεσία Δημόσιας Υγείας της Αγγλίας (Public Health England) το έχει εντάξει στις επίσημες μεθόδους διακοπής του καπνίσματος και υποστηρίζει ότι είναι τουλάχιστον 95% ασφαλέστερο από τον καπνό. Η φίμωση της εμπορικής επικοινωνίας για το ηλεκτρονικό τσιγάρο έχει μόνο αρνητικά επακόλουθα: α) Αποσιωπά για τα 5 εκατομμύρια Έλληνες καπνιστές, τη δυνατότητα μιας δραστικά λιγότερο βλαπτικής συνήθειας, εναλλακτικής του καπνίσματος β) Η μη ύπαρξη δημόσιας επικοινωνίας όπως είναι η εμπορική επικοινωνία στα διάφορα μέσα, θα δώσει λαβή σε όποιον κακόβουλο θέλει να επικοινωνήσει με τρόπο απόκρυφο, μυστικό και ύποπτο με τον πελατειακό του στόχο. Άρα, θα υπάρχουν οι συνθήκες για παραπληροφόρηση, παραπλάνηση, εξαπάτηση των καταναλωτών και όλα αυτά διότι η εμπορική επικοινωνία θα βρίσκεται «στο σκοτάδι», «εν κρυπτώ» από τη δημόσια θέα. Η διαφάνεια της εμπορικής επικοινωνίας εξασφαλίζει ότι όσοι επικοινωνούν το μήνυμά τους, εκθέτουν εαυτόν στην κρίση των αρχών, του Κράτους και των Υπηρεσιών και μπορούν να επικοινωνούν μόνο μηνύματα με νόμιμο και ακριβή τρόπο. Ο σκοταδισμός στην εμπορική επικοινωνία καταναλωτικών προϊόντων προετοιμάζει το έδαφος για διενέργεια αντικανονικών και ενδεχομένως παράνομων ενεργειών. Για όλα τα παραπάνω επιχειρήματα θα πρέπει να τροποποιηθεί η εν λόγω παράγραφος και να επιτραπούν οι εμπορικές επικοινωνίες με την υποχρεωτική τήρηση όρων δημοσιότητας όπως: α) Το ηλεκτρονικό τσιγάρο δεν απευθύνεται σε ανήλικους και μη καπνιστές. β) Το ηλεκτρονικό τσιγάρο δεν αποτελεί ιατρική μέθοδο απεξάρτησης από τη νικοτίνη ή διακοπής του καπνίσματος Όλα στο φως, ώστε να ελέγχονται και να είμαστε σίγουροι ότι τηρούν δεοντολογία, διαπνέονται από ήθος και επαγγελματική ευσυνειδησία. Παράγραφος 6 6. Απαγορεύονται οι διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης στους καταναλωτές. Τα κράτη μέλη συνεργάζονται για την πρόληψη των πωλήσεων αυτών. Τα καταστήματα λιανικής πώλησης που πραγματοποιούν διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης δεν προμηθεύουν τους καταναλωτές με αυτά τα προϊόντα στα κράτη μέλη όπου έχουν απαγορευθεί οι εν λόγω πωλήσεις. Εφόσον διευκρινίζεται ότι η απαγόρευση διασυνοριακών εξ αποστάσεως πωλήσεων αφορά τους καταναλωτές σε κράτη μέλη όπου έχουν απαγορευθεί οι εν λόγω πωλήσεις, η εναρκτήρια πρόταση της παραγράφου «Απαγορεύονται οι διασυνοριακές εξ αποστάσεως πωλήσεις ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης στους καταναλωτές» είναι περιττή και πρέπει να απαλειφθεί. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να υπάρχει μία σταθερά συνεχής επίσημη ενημέρωση σχετικά με το τι απαγορεύεται σε ποιο κράτος-μέλος της ΕΕ αφού ο καταναλωτής, παραγγέλνοντας-αγοράζοντας από το ηλεκτρονικό κατάστημα, συναινεί (στην πράξη) ότι στη χώρα του δεν υπάρχει τέτοια απαγόρευση αγοράς (και άρα πώλησης για την επιχείρηση). Παράγραφος 7 Το Υπουργείο Υγείας παρακολουθεί τις εξελίξεις της αγοράς σχετικά με τα ηλεκτρονικά τσιγάρα καθώς και τους περιέκτες επαναπλήρωσης, συμπεριλαμβανομένων τυχόν στοιχείων που αποδεικνύουν ότι η χρήση τους από νέους και μη καπνιστές οδηγεί στον εθισμό στη νικοτίνη και τελικά στην παραδοσιακή κατανάλωση καπνού. Ακόμα καλύτερο θα ήταν, το Υπουργείο να παρακολουθεί και να ενθαρρύνει τη διενέργεια επιστημονικών ερευνών αναφορικά με τις επιπτώσεις του ηλεκτρονικού τσιγάρου στην υγεία των χρηστών. Επίσης, να παρακολουθεί τις έρευνες που δημοσιοποιούνται παγκοσμίως για: α) τη βελτίωση της υγείας όσων καπνιστών αντικαθιστούν τον καπνό με το ηλεκτρονικό τσιγάρο β) το συντριπτικό ποσοστό αποτελεσματικότητας του ηλεκτρονικού τσιγάρου στη διακοπή του καπνίσματος γ) την εξασφάλιση της υγείας στο οικογενειακό και εργασιακό περιβάλλον, λόγω του αβλαβούς ηλεκτρονικού τσιγάρου για τους γύρω από τη διακοπή υποβολής στις βλάβες του παθητικού καπνίσματος. Το Υπουργείο Υγείας οφείλει επίσης να διενεργήσει έρευνα για τα μεσομακροπρόθεσμα οφέλη του Κρατικού Προϋπολογισμού από την υποκατάσταση του καπνίσματος και των συντριπτικών εξόδων που συνεπάγεται η ιατροφαρμακευτική αντιμετώπιση και νοσηλεία των συνδεόμενων με το κάπνισμα ασθενειών, από το ηλεκτρονικό τσιγάρο.