Αρχική Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία 2014/40/ΕΕ περί προσέγγισης νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών για προϊόντα καπνού και συναφή προϊόνταΆρθρο 21 – Ηλεκτρονικά τσιγάραΣχόλιο του χρήστη ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΥΣΤΙΚΟΣ | 11 Μαΐου 2016, 23:08
1. Το κάπνισμα περιλαμβάνει 4.000 και πλέον ουσίες από τις οποίες πάνω από 250 είναι αποδεδειγμένα καρκινογόνες ενώ το ηλεκτρονικό τσιγάρο δεν τις περιλαμβάνει. Tο ηλεκτρονικό τσιγάρο, πέρα από την παντελή έλλειψη καπνού (φυτό), δεν έχει και καπνό (αέριο αποτέλεσμα καύσης). Αντιθέτως, η υγρή φάση, μετά από θέρμανση στην αντίσταση, μετατρέπεται σε αέρια φάση. Ατμοποιούνται λοιπόν τα συστατικά των υγρών αναπλήρωσης και γίνονται ΑΤΜΟΣ. Το κάπνισμα προϋποθέτει καύση και εκεί ξεκινάνε όλα τα προβλήματα ενώ το ηλεκτρονικό τσιγάρο λειτουργεί με ομαλό βρασμό χαμηλής θερμοκρασίας. Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ και ως εκ τούτου η επίμαχη φράση θα πρέπει να γίνει: «Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς ηλεκτρονικών τσιγάρων και περιεκτών επαναπλήρωσης καταβάλλουν παράβολο». 2. Το κάπνισμα αποδεδειγμένα ενέχει παθητικό κάπνισμα ενώ το ηλεκτρονικό τσιγάρο όχι (Έρευνα που δημοσιεύτηκε 20 Απριλίου 2016 http://www.eurekalert.org/pub_rele…/2016-04/ac-nsf041916.php) 3. H πρόταση για απαγόρευση του ατμίσματος σε κλειστούς χώρους καταρχήν έρχεται σε αντίθεση με την πρακτική άλλων Ευρωπαϊκών χωρών όπως Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ που το επιτρέπουν παντού, και επιπρόσθετα, δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα καθώς αναγκάζει τον χρήστη του ηλεκτρονικού τσιγάρου σε παθητικό κάπνισμα επιβάλλοντάς του να ατμίζει μόνο στους χώρους όπου επιτρέπεται το κάπνισμα. 4. Η πρόταση για απαγόρευση της όποιας προώθησης και διαφήμισης των προϊόντων άτμισης θα στερήσει από εκατομμύρια ενήλικους καπνιστές το δικαίωμα ενημέρωσης σε προϊόντα που μπορούν να τους κρατήσουν μακριά από το αποδεδειγμένα καρκινογόνο κάπνισμα σε αντίθεση με το ηλεκτρονικό τσιγάρο κάτι το οποίο όμως αναγνωρίζεται από το εν λόγω νομοσχέδιο. 5. Δεν λαμβάνει παντελώς υπόψιν καμία μελέτη ή ανακοίνωση σχετικά με το ηλεκτρονικό τσιγάρο όπως ενδεικτικά αυτή του Βασιλικού Κολλεγίου των Ιατρών στην Αγγλία η οποία περιγράφει το ηλεκτρονικό τσιγάρο ως ενδεδειγμένο και ασφαλές υποκατάστατο του τσιγάρου και 95% λιγότερο βλαπτικό από το κανονικό τσιγάρο. 6. Εξισώνοντας το Ηλεκτρονικό Τσιγάρο με το παραδοσιακό δεν λαμβάνει υπόψη την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου της 4 Μαΐου 2016 όπου σαφώς αναφέρει «το Δικαστήριο επισημαίνει ότι τα τσιγάρα αυτά (σ.σ. δηλ. τα Ηλεκτρονικά Τσιγάρα) έχουν διαφορετικά αντικειμενικά χαρακτηριστικά από εκείνα των προϊόντων καπνού. Συνεπώς, ο νομοθέτης της Ένωσης δεν παραβίασε την αρχή της ίσης μεταχείρισης προβλέποντας για αυτά διαφορετικό νομικό καθεστώς, το οποίο είναι μάλιστα λιγότερο αυστηρό από το ισχύον για τα προϊόντα καπνού». Ζητάμε από το Υπουργείο Υγείας: 1. Να δώσει ικανό χρόνο στην διαβούλευση και να καλέσει τους αρμόδιους φορείς και επιχειρήσεις του κλάδου να παρουσιάσουν την άποψή τους και έγκυρες διεθνείς μελέτες. 2. Να κατανοήσει ότι ο Ατμός ΔΕΝ είναι Καπνός και να συμπεριφερθεί ανάλογα και υπεύθυνα. 3. Να λάβει υπόψιν τις μέχρι τώρα μελέτες παγκοσμίου κύρους σχετικά με την σχετικά μηδαμινή βλαπτικότητα του Ηλεκτρονικού τσιγάρου. 4. Να εφαρμόσει τον ισχύοντα αντικαπνιστικό νόμο στους δημόσιους χώρους και να εξαιρέσει πλήρως το άτμισμα. 5. Να αναλογιστεί τις ζωές που θα χαθούν αν εξισωθεί το τσιγάρο με το ηλεκτρονικό τσιγάρο καθώς και τα κολοσσιαία κόστη που επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό οι δαπάνες στον τομέα της Υγείας για να αντιμετωπισθούν οι συνέπειες του καπνίσματος. 6. Να αναλογιστεί την τεράστια ζημιά που θα προκαλέσει στην υγεία των ατμιστών η σοβαρότατη πιθανότητα επιστροφής τους στο παραδοσιακό τσιγάρο. 7. Να αναλογιστεί τις επιχειρήσεις και το κλάδο του Ηλεκτρονικού τσιγάρου και να τους επιτρέψει να συνεχίσουν να υπάρχουν ώστε να συνεχίσουν μαζί τον αντικαπνιστικό αγώνα.