Αρχική Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία 2014/40/ΕΕ περί προσέγγισης νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών για προϊόντα καπνού και συναφή προϊόνταΆρθρο 28 – ΚυρώσειςΣχόλιο του χρήστη Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Τσιγάρου - Σ.Ε.Ε.Η.Τ. | 12 Μαΐου 2016, 09:20
Στο εν λόγω ΦΕΚ Α’ 1075 της ΚΥΑ, ορίζεται στο άρθρο 1, παρ.3 με σαφήνεια ότι «Η διαφήμιση που αφορά προϊόντα τα οποία προορίζονται για να χρησιμοποιηθούν για την καταπολέμηση του εθισμού του καπνίσματος δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας Κοινής Υπουργικής Απόφασης». Πέραν αυτού, τα πρόστιμα που επιβάλλονται από το ΦΕΚ Α’ 172/13-8-1988 (στο οποίο παραπέμπει η ΚΥΑ) είναι εξοντωτικά: Φυλάκιση έως έξι μηνών ή με χρηματική ποινή έως 10.000.000 δραχμές (29.347 ευρώ) και σε κάθε περίπτωση όχι κατώτερη του 100% του συνολικού ποσού που διατίθεται για τη συγκεκριμένη διαφήμιση ή και με τις δύο ποινές (φυλάκιση και πρόστιμο). Το επίπεδο κυρώσεων είναι δυσανάλογο για κάτι το οποίο είναι ασύγκριτα λιγότερο επιβλαβές με το κάπνισμα που αντικαθιστά.