Αρχική Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία 2014/40/ΕΕ περί προσέγγισης νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων των κρατών μελών για προϊόντα καπνού και συναφή προϊόνταΆρθρο 24 – Πώληση, διαφήμιση και χρήση προϊόντων καπνού, νέων προϊόντων καπνού, ηλεκτρονικού τσιγάρου και περιεκτών επαναπλήρωσης, καθώς και φυτικών προϊόντων για κάπνισμαΣχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΠΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΥΡΩΠΗΣ | 12 Μαΐου 2016, 12:24
Σύμφωνα με το πνεύμα της Οδηγίας αλλά και του ελληνικού νόμου, οι μελλοντικές ρυθμίσεις που αφορούν στον περαιτέρω περιορισμό της διαφήμισης των καπνικών προϊόντων, των χώρων στους οποίους επιτρέπεται το κάπνισμα, ή στην συσκευασία των προϊόντων καπνού θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα κοινοβουλευτικής διαδικασίας που θα περιλαμβάνει αιτιολογημένες επιστημονικές εκθέσεις βάσει εμπεριστατωμένων μελετών και όχι απόφαση ενός μόνο οργάνου. Τέτοια νομοθετική εξουσιοδότηση σε άλλα πλην του Προέδρου της Δημοκρατίας όργανα πρέπει να δίδεται κατ' εξαίρεση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Σύνταγμα, αποκλειστικά και μόνο για την ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων ή θεμάτων με τοπικό ενδιαφέρον ή με χαρακτήρα τεχνικό ή λεπτομεριακό. Κατ' επέκταση, και εν σχέση με την Οδηγία, η οποία δεν προβλέπει ρητώς αυτήν τη δυνατότητα στα Κράτη-Μέλη, το άρθρο 24 του σχεδίου νόμου που ενσωματώνει την Οδηγία προτείνουν ευρύτατες αρμοδιότητες σε ένα μόνο όργανο και για θέματα τα οποία δεν χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε σημαντική την υιοθέτηση της πρότασης η διάταξη αυτή να είναι αποτέλεσμα κοινοβουλευτικής διαδικασίας και έγκρισης, βάσει αιτιολογημένων επιστημονικών εκθέσεων.