Αρχική Μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, Κέντρα Αναφοράς σπανίων παθήσεων και άλλες διατάξειςΆρθρο 28 – Ιατροί/οδοντίατροι, ελεύθεροι επαγγελματίες, των άρθρων 16 και 17 του ν. 4238/2014Σχόλιο του χρήστη Ηλίας Παπαδόπουλος | 14 Μαΐου 2016, 18:29
Στο πρώτο σχόλιο μου θα δημοσιοποιήσω μερικές σκέψεις, όσον αφορά το σχέδιο της επιτροπής Μπένου για τη μετερρύθμιση της ΠΦΥ, προσπαθώντας να πιάσω το θέμα απ την αρχή του. Σε μεταγενέστερο σχόλιο θα εκφράσω πιο αναλυτικά και την αποψή μου για τα εργασιακά και άλλα θέματα. Το εκπονηθέν λοιπόν, απο τη συγκεκριμένη επιτροπή σχέδιο, θα το χαρακτήριζα μια "φιλοτιμη", πλην όμως παντελώς ακοστολόγητη έκθεση ιδεών, ένα ευχολόγιο. Φοβάμαι πως βρίσκεται τελείως εκτός τόπου και χρόνου, μη λαμβάνοντας υπόψη του -κυρίως την δημοσιονομική συγκυρία, -την ανθρωπιστική κρίση που απαιτεί άμεσες ενέργειες, σαν αυτές που τώρα νομοθετήθηκαν, μεσω του παράλληλου προγράμματος και οχι γενικούς σχεδιασμούς, -την ήδη υπέρμετρη φορολογία στη χώρα, -Καθώς και τον συγκεκριμένο προυπολογισμό που το υπουργείο έχει να διαχειριστεί. Με μια πρώτη προσέγγιση, για την πλήρη υλοποιησή του απαιτούνται το λιγότερο - 12000 - 15000 νεες θέσεις εργασίας ιατρικού, παραιατρικού και βοηθητικού προσωπικού ... αποκλειστικά και μόνο στο τομέα της ΠΦΥ, όταν τα νοσοκομεία στενάζουν απο έλλειψη προσωπικού, -νέα ενοίκια, -νεοι εξοπλισμοί, -νεες παραιατρικές ειδικότητες αμφιβόλου χρησιμότητας κλπ, δημιουργώντας ενα καινούργιο υδροκεφαλικό δίκτυο ιατρείων γειτονιάς, ( πχ για ενα μεσο δημο 100000 κατοικων θα χρειαζοντουσαν βασει του σχεδιου 20 τετοιες μοναδες). Δημιουργεί νέες στρατιές γενικών γιατρών ... που δεν υπάρχουν, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του την υπερεπάρκεια στο σύστημα ειδικών γιατρών. Με πολύ μικρότερη λοιπόν ... και σε πολλές περιπτώσεις μηδενική δημοσιονομική επιβάρυνση, θα μπορουσαν να στελεχωθούν οι ήδη υπαρχουσες, αλλα υπολείτουργουσες δημόσιες δομές, με πνευμα εξορθολογισμού, ώστε να αποδώσουν άμεσα και ικανοποιητικά για τις ανάγκες ολου του πληθυσμού. Εχω την εντύπωση για να μη πώ τη βεβαιότητα, πως πρόκειται για ενα σχέδιο που συντάχθηκε για να ... μην εφαρμοστεί. Αδικημένο εν τη γενέσει του. Η εφαρμογή του για ολους τους παραπάνω λόγους ειναι αδύνατον να επιτευχθεί. Και ετσι, ο πιθανός χρόνος εφαρμογής του, νομίζω οτι παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες, παραμένοντας σε πιλοτικό στάδιο. Ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού, αλλά σε ενα πολύ πιο περιορισμένο δίκτυο μονάδων οικογενειακής ιατρικής, ιατρειων γειτονιας, οχι υδροκεφαλικά και δαπανηρά διαρθρωμένων, νομίζω οτι δεν έρχεται σε αντίθεση με την αξιοποίηση των ειδικών γιατρών που στηρίζουν μεχρι σήμερα την ΠΦΥ. Η αξιοποίηση των ειδικών γιατρών στις μονάδες πρωτοβάθμιας εξωνοσοκομειακής περίθαλψης (νυν μοναδες ΠΕΔΥ) σαν βάση του συστήματος, είναι αναγκαία και για την βελτιστοποίηση του συστήματος και για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Αυτές οι κινήσεις θα σταματούσαν άμεσα την ανεξέλεγκτη ροή πόρων προς τα μεγάλα ιδιωτικά κέντρα, Θα μείωναν δραστικά το φόρτο εργασίας των εξωτερικών ιατρείων των νοσοκομειακών μονάδων και θα ανακούφιζαν άμεσα τις αυξημένες, λόγω ανθρωπιστικής κρίσης, ανάγκες του πληθυσμού. Στόχος μας πρέπει να είναι, ΠΦΥ με ανοιχτές δημόσιες δομές. Βασισμένες στο προυπάρχον δίκτυο δημοσίων δομών του ΙΚΑ, με αναγκαστικές ο,που χρειάζεται πρωτοβουλίες για οικονομίες κλίμακος, πλήρως στελεχωμένες με ιατρικές ειδικότητες και εργαστήρια, νοσηλευτικό και παραιατρικό προσωπικό. Εύκολα προσβάσιμες στους πολίτες, ασφαλισμένους και μη. Με παρόντες όλους τους λειτουργούς της. Με αποκατάσταση των εργασιακών τους σχέσεων, και ενα ικανό μεταβατικό διάστημα, στη διάρκεια του οποίου πρέπει να γίνει ενας ειλικρινής διάλογος, χωρίς προκαταλήψεις και εκβιασμούς, που θα οδηγήσει στους όρους παραμονής τους στο σύστημα. Η προσωπική μου άποψη είναι: προσωποπαγείς θέσεις ... μέχρι την αποχώρηση ... (Μεσος ορος 4-6 χρόνια) Οι νέες προσλήψεις, εφ όσον έτσι όλοι συμφωνήσουμε, θα είναι ΠΑΑ, μέτρο που επίσης όλοι θα συμφωνήσουμε, να επεκταθεί, με την ίδια λογική, και στους πανεπιστημιακούς και τους στρατιωτικούς. -Μη ξεχνάμε οτι υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που μέχρι τώρα δικαιώνουν τους συναδελφους που έχουν προσφύγει εναντίον του νόμου Γεωργιαδη. -Μη ξεχνάμε τις δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την αποκατάσταση των αδικιών της προηγούμενης συγκυβερνησης, έναντι των λειτουργών της ΠΦΥ. -Αποκατάσταση η οποια σε πολλές περιπτώσεις, δεν δημιουργεί δημοσιονομικό κόστος ! - Επίσης οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και να επισημάνουμε θετικά οτι : Το Υπουργείο Υγείας , μέσω του παράλληλου προγράμματος, δικαίωσε επιτέλους μισθολογικά και βαθμολογικά, τους επι 2 χρόνια εργαζομενους συναδέλφους μας με σχέση ΠΑΑ. Καθως επίσης νομοθέτησε και πολλά άλλα σημαντικότερα, όπως την ελεύθερη πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα των ανασφάλιστων συμπολιτών μας, το νοικοκύρεμα του ΕΟΠΥΥ, τον σχεδιασμό για ενδυνάμωση του συστήματος με νέες προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και τη μη περαιτέρω περικοπή δαπανών για την υγεία. Και το βασικότερο ... Η ευθεία σύγκρουση της ηγεσίας του, με πολλά και διάφορα, συμφέροντα και παθογένειες δεκαετιών. ΗΛΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δερματολόγος Αφροδισιολογος Ιατρός ΠΕΔΥ Γαλατσίου Μελος Συντονιστικού ΟΜ ΠΦΥ Αττικής ΣΥΡΙΖΑ