Αρχική Μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, Κέντρα Αναφοράς σπανίων παθήσεων και άλλες διατάξειςΆρθρο 28 – Ιατροί/οδοντίατροι, ελεύθεροι επαγγελματίες, των άρθρων 16 και 17 του ν. 4238/2014Σχόλιο του χρήστη ΣΕΥΠ ΠΕΔΥ Θεσ/νίκης-Β.Ελλάδος | 22 Μαΐου 2016, 23:46
Προτάσεις του ΣΕΥΠ ΠΕΔΥ Θεσ/νίκης-Β.Ελλάδος για το άρθρο 28: -Να συμπεριληφθούν όλοι οι υπηρετούντες σήμερα γιατροί στο ΠΕΔΥ και όσοι έχουν ασφαλιστικά μέτρα (από τους εκτός ΠΕΔΥ) και κακώς δεν έχουν προσληφθεί έως σήμερα. -Να γίνει άρση των τιμωρητικών αναδρομικών απολύσεων της 3ης και 4ης ΥΠΕ, γιατρών που εντάχθηκαν και υπηρετούν από την αρχή έως σήμερα. Η κατάσταση αυτή είναι πρωτοφανής και μοναδική πανελλαδικά. -Να γίνει κρίση όσων συναδέλφων δεν κρίθηκαν για οποιοδήποτε λόγο, με το προηγούμενο καθεστώς κρίσης και όχι με το άρθρο 25 του νέου νόμου (περιλαμβάνονται και οι γιατροί της προηγούμενης παραγράφου. -Το χρονοδιάγραμμα κρίσης, κατάταξης και ανάληψης υπηρεσίας να είναι σαφές και ενιαίο για όλους -Άμεση επαναπρόσληψη* όσων συναδέλφων απολύθηκαν και επιθυμούν να επιστρέψουν για τους εξής λόγους: α. Άμεση ανάταξη της ΠΦΥ β. Οικονομικοί λόγοι: οι γιατροί ΠΕ εντός ΠΕΔΥ στοιχίζουν περίπου 2.000 ευρώ μικτά μηνιαίως και εξετάζουν 26 ασθενείς επί 22 ημέρες το μήνα δηλαδή περίπου 570 περιστατικά (συν τα έκτακτα περιστατικά). Οι συμβεβλημένοι γιατροί βλέπουν 200 περιστατικά το μήνα (με περίπου το ίδιο μισθολογικό κόστος) και συνήθως λόγω μεγάλης ζήτησης αυτά τελειώνουν το πρώτο δεκαήμερο του μήνα, μετά λειτουργούν ως ιδιώτες γιατροί με αποτέλεσμα την επιβάρυνση των ασθενών. Αν οι εκτός ΠΕΔΥ γιατροί που κατά πλειοψηφία είναι συμβεβλημένοι επιστρέψουν με το ίδιο κόστος θα εργάζονται όλες τις εργάσιμες ημέρες και θα βλέπουν πολλαπλάσιο αριθμό περιστατικών. γ. Έμπειροι γιατροί δ. Διαφοροποίηση της κυβέρνησης από τον επαίσχυντο νόμο Σ.Α. Γεωργιάδη και τήρηση των δεσμεύσεων της. -Επιπλέον η αναβάθμιση των εργαστηρίων του οργανισμού (μικροβιολογικά, ακτινολογικά κλπ) που συντελεί στη μείωση του γενικού κόστους καθώς τα εν λόγω εργαστήρια προτείνονται κατά προτεραιότητα από τους γιατρούς του ΠΕΔΥ, και λειτουργούν ως αντίπαλο δέος απέναντι στο συνεχώς αυξανόμενο ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα. Ακόμα και αν προσθέταμε στη μισθολογική δαπάνη το λειτουργικό κόστος των κτιρίων η συνολική επιβάρυνση ανά ασθενή είναι σαφώς μικρότερη και πλέον η λειτουργία είναι για όλο τον μήνα. -Θέση δική μας και της ΠΟΣΕΥΠ-ΠΕΔΥ είναι δύο εργασιακές σχέσεις, προσωποπαγείς ΠΕ για όσους το επιθυμούν ή ΠΑΑ. Να δοθεί δυνατότητα επίσης στους υπηρετούντες ΠΑΑ να επαναπροσδιορίσουν την εργασιακή τους θέση. Οι προσωποπαγείς θέσεις είναι σαφώς συμφέρουσες για την πολιτεία στην δεδομένη οικονομική συγκυρία λόγω της χαμηλότερης αμοιβής. Εναλλακτικά αν δεν είναι δυνατή η ψήφιση προσωποπαγών θέσεων να υπάρξει μεταβατικό στάδιο που θα λήξει με την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης όπως είναι και το λογικό (παράγοντες του Υπουργείου Υγείας αναφέρουν ότι θα διαρκέσει 7-15 χρόνια). Να σημειώσουμε ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για ενιαίες εργασιακές σχέσεις ΠΑΑ στο δημόσιο όταν πανεπιστημιακοί και στρατιωτικοί διατηρούν και ιδιωτικό ιατρείο, όταν στο διπλανό εντός ΠΕΔΥ ιατρείο εργάζεται γιατρός π. ΚΑΠ-ΔΕΗ που διατηρεί το ιδιωτικό του ιατρείο (εξαιρέθηκαν από τον ν.4238/14) όπως και οι γιατροί του ΣΕΥΠ ή της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΕΟΠΥΥ. Επίσης η πρόσληψη γιατρών με μπλοκάκι αποδεικνύει ότι μόνο ενιαίες εργασιακές σχέσεις δεν υπάρχουν. Το ορθό θα ήταν αν υποστηρίζεται από την κυβέρνηση μια και μοναδική σχέση εργασίας ΠΑΑ αυτή να ξεκινήσει από τους νεοπροσλαμβανόμενους οι οποίοι θα γνωρίζουν και τις επιπτώσεις της απόφασης τους και όχι σε ανθρώπους στην 6η και 7η δεκαετία της ζωής τους, που έχουν δρομολογημένες υποχρεώσεις και λίγο πριν τη συνταξιοδότησή τους. Από το σύνολο των πρώην γιατρών ΙΚΑ δηλαδή τους απολυμένους και τους νυν υπηρετούντες στο ΠΕΔΥ οι 1.100 είναι άνω των 63 ετών και οι 1.900 άνω των 59. -Βελτίωση των όρων εργασίας των επικουρικών γιατρών ώστε οι θέσεις να είναι ελκυστικές για να μην παρατηρείται το φαινόμενο από τις 900 θέσεις που αρχικά είχαν προκηρυχθεί, εκδήλωσαν ενδιαφέρον μόνο 170. Η είσοδος των νέων γιατρών είναι απαραίτητη στην ΠΦΥ (όπως και στο ΕΣΥ) καθ' ότι ο πληθυσμός των γιατρών της χώρας γηράσκει επικίνδυνα χωρίς την κατάλληλη ανανέωση. -Ζητάμε την απόσυρση του εδαφίου ββ παρ. 4 του άρθρου 28 το οποίο αναφέρει ότι οι γιατροί πρέπει να παραιτηθούν των δικαστικών τους μέτρων. Η διάταξη αυτή είναι κατάφωρα αντισυνταγματική και παραβιάζει το άρθρο 20 του Συντάγματος. -Όποια ημερομηνία και να επιλεγεί τελικά για την ένταξη ως ΠΑΑ στο σύστημα, πρέπει να ισχύει η ίδια για όλους συναδέλφους χωρίς διαχωρισμούς για να μην καταπατείται η αρχή της ισότητας. * Aν υπάρξει πρόβλημα σχετικά με τις προσλήψεις θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί η προκήρυξη του ΑΣΕΠ (2009) των 1.860 θέσεων που ολοκληρώθηκε και ουδέποτε εφαρμόσθηκε. Για το Δ.Σ. του ΣΕΥΠ ΠΕΔΥ Θεσσαλονίκης-Β.Ελλάδος Ο Πρόεδρος Σ. Παρασκευόπουλος Η Γ.Γραμματέας Ν. Μανιάτη