Αρχική «Ίδρυση της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας για την Κεντρικοποίηση Προμηθειών των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Υγείας Φορέων»Άρθρο 01 – Σύσταση – Επωνυμία.Σχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΛΕΤΑ | 24 Απριλίου 2017, 20:38
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 1 Ο πολυδιαφημισμένος νέος νόμος για τις προμήθειες δεν περιλαμβάνει τίποτα το νεώτερο ή το σημαντικότερο για την εξοικονόμηση πόρων στο δημόσιο σύστημα υγείας όπως λεγόταν τόσο καιρό. Μάλλον επιφυλάσσει μια ακριβά λειτουργία της ΕΚΑΠΥ, πολύ ακριβότερη από τα ήδη υπάρχοντα ΕΚΑΠΤΥ και ΕΠΥ. Σε ότι έχει να κάνει με τις δημόσιες συμβάσεις και αυτός αναφέρεται στο ν.4412/2016. Αυτό ήταν και το αναμενόμενο αφού ο ν.4412 ενσωματώνει τις ευρωπαϊκές οδηγίες για τις δημόσιες συμβάσεις στο εθνικό δίκαιο. Το μόνο που επιχειρεί να κάνει, και μάλιστα με πολύ πρόχειρο και ευκαιριακό τρόπο, είναι να ενοποιήσει διαφορετικές υπηρεσίες και ανώνυμες εταιρείες του δημοσίου (ΕΠΥ, ΕΚΑΠΤΥ). Τα υπόλοιπα τα οποία περιέχει το νομοσχέδιο θα μπορούσαν να γίνουν με απλές διοικητικές πράξεις και όχι με έναν επιπλέον νόμο. Η κατάθεση του νομοσχέδιου έχει όμως και θετικά. Αναδεικνύει τι έπρεπε να κάνουν οι προηγούμενοι πρόεδροι, αντιπρόεδροι, διευθύνοντες σύμβουλοι και δεν το έκαναν. Αναδεικνύει ότι δεν πρέπει να ξανατοποθετηθούν επώνυμοι, συγγενείς πολιτικών, αποτυχημένοι βουλευτές και πολιτευτές, φίλοι και φίλες, χωρίς γνώσεις και εμπειρία, σε τόσο απαιτητικές θέσεις. Αναδεικνύει την απαίτηση για πλήρη και διάφανο απολογισμό των πεπραγμένων των τελευταίων 10 ετών της ΕΠΥ και του ΕΚΑΠΤΥ. Ο απολογισμός πρέπει να είναι λεπτομερής, τόσο για αυτά που δεν έγιναν όσο και για αυτά που έγιναν και κόστισαν ακριβά στην υγεία ,στους ασθενείς και την εθνική οικονομία, προκειμένου να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα και να μην επαναληφθούν. Αναδεικνύει ότι όλα αυτά που περιγράφει το σχέδιο νόμου έπρεπε να τα υλοποιήσει μια γενική διεύθυνση του υπουργείου υγείας που θα όμως μπορούσε να παρακολουθεί, να συντονίζει, να επιβλέπει και να καταλογίζει στους υπευθύνους τις ευθύνες τους. Αναδεικνύεται όμως ότι η μοναδική πρόθεση του νομοσχεδίου είναι και πάλι οι προσλήψεις (με άγνωστο αριθμό) εκτός ΑΣΕΠ, καλοπληρωμένων υπαλλήλων (εκτός ενιαίου μισθολογίου) και πιθανώς άσχετων με το αντικείμενο των προμηθειών.