Αρχική «Ίδρυση της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας για την Κεντρικοποίηση Προμηθειών των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Υγείας Φορέων»Άρθρο 12 – Διοικητική ΟργάνωσηΣχόλιο του χρήστη Roche Diagnostics Hellas A.E. | 25 Απριλίου 2017, 10:36
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι Κύριοι/ες, Σχετικά με τη Δημόσια Διαβούλευση του Φορέα σας θα θέλαμε να παραθέσουμε τα κάτωθι: (Άρθρο 12) Παρά την κεφαλαιώδη σημασία της ΕΚΑΠΥ για τη λειτουργία ενός κεντρικά οργανωμένου συστήματος προμηθειών στο χώρο της υγείας, δεν προβλέπονται, σε αντιστοιχία προς τη διοικητική οργάνωση της Αρχής (διευθύνσεις και τμήματα), συγκεκριμένες θέσεις προσωπικού, κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, ώστε να μπορεί να αξιολογηθεί η επάρκεια του οργανογράμματος των Υπηρεσιών της από πλευράς στελέχωσης και να γίνουν ενδεχόμενες βελτιωτικές προτάσεις για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της. Ανεξαρτήτως αυτού, με την παρ. 3.1.2 παρέχεται η δυνατότητα να ζητείται από την ΕΚΑΠΥ υπεύθυνης δήλωσης σχετικά με τις τρεις (3) χαμηλότερες τιμές στις χώρες στις οποίες διακινούνται τα προς προμήθεια είδη. Σημειώνεται ότι στο άρθρο 27 παρ. 12 του Ν. 3867/2010 είχε προβλεφθεί αντίστοιχη ρύθμιση, η οποία καταργήθηκε με το άρθρο 13 του Ν. 3918/2011, διότι με την ολοκλήρωση του Παρατηρητηρίου Τιμών παρεχόταν δυνατότητα αποτελεσματικού ελέγχου των τιμών των προϊόντων. Εξάλλου, είναι και αντικειμενικά ανέφικτη η υποβολή υπεύθυνης για τις τρεις (3) χαμηλότερες τιμές σε άλλες χώρες, διότι τα προσφερόμενα κατά περίπτωση ιατροτεχνολογικά προϊόντα δεν είναι είδη που η τιμή τους καθορίζεται με πράξη των αρμοδίων αρχών κάθε κράτους-μέλους της Ε.Ε. (ή και κράτους εκτός αυτής), ούτε υπάρχει ευρωπαϊκός μηχανισμός ή υπηρεσία καταγραφής των τιμών τους, αλλά ούτε και τηρούνται οπωσδήποτε τέτοια στοιχεία από τον παραγωγό (κατασκευαστικό οίκο). Επίσης οι κατά τόπους αντιπρόσωποι ή/ και διανομείς του ίδιου προϊόντος στις διάφορες χώρες, δρώντας ως ανεξάρτητοι επιχειρηματίες, δεν διαθέτουν τέτοια στοιχεία ή, ακόμα και στην περίπτωση που τα διαθέτουν, δεν τα ανακοινώνουν σε άλλους, στο βαθμό που τα στοιχεία αυτά ανάγονται στο επαγγελματικό τους απόρρητο, το οποίο προστατεύεται από το εθνικό αλλά και το κοινοτικό δίκαιο. Επίσης, οι εν λόγω τιμές διάθεσης διαμορφώνονται κατά περίπτωση, με βάση τις ειδικές συνθήκες της αγοράς κάθε κράτους-μέλους και ανάλογα με τα ειδικότερα, από άποψη τόπου και χρόνου, οικονομοτεχνικά δεδομένα (π.χ. συνολική αξία σύμβασης, διάρκεια, ποσότητες, όροι πληρωμής, προθεσμίες εξόφλησης, τρόπος, σύστημα και εν γένει όροι διάθεσης, παροχή ή μη συνοδού εξοπλισμού κ.λπ.), καθώς επίσης και με βάση την εκάστοτε εμπορική πολιτική της επιχείρησης που τα διαθέτει. Συνεπώς, τα σχετικά ζητήματα αντιμετωπίζονται πληρέστερα με την αξιοποίηση ενός λειτουργικού και ενημερωμένου Μητρώου εύρους αποδεκτών τιμών και Μητρώου παρατηρητηρίου ανώτατων αποδεκτών τιμών, σε συνδυασμό και με την πραγματοποίηση ερευνών αγοράς σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.