Αρχική «Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας»Άρθρο 04 – Τοπικές Μονάδες ΥγείαςΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Λιονής | 1 Μαΐου 2017, 20:04
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 4 Γενική παρατήρηση Είναι σημαντικό να αποτυπωθεί η ορθή ορολογία στο πλαίσιο της ασθενοκεντρικής φροντίδας με σεβασμό προς τον ασθενή, τον πολίτη, αλλά και τον επαγγελματία υγείας. 4.1.α Ενδέχεται να χρειάζεται να αποσαφηνιστεί αν στην περίπτωση μετονομασίας, θα πληρούνται κριτήρια ή εάν θα γίνεται κάποια αξιολόγηση, β. ποια είναι τα χρονικά περιθώρια για τη σύσταση (Κε.Σ.Υ.Π.ε./Διοικητής/Διυπουργική απόφαση). 4.2 Απουσιάζει αναφορά στο προσωπικό που θα στελεχώσει τις Τοπικές Μονάδες Υγείας και στο συμβόλαιο που θα δεσμεύει τους οικογενειακούς ιατρούς στην παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών υγείας που αναφέρονται στη 2η παράγραφο, καθώς και στην αξιολόγησή τους. Επίσης, στο ίδιο πλαίσιο ασθενοκεντρικής φροντίδας, προτείνονται αλλαγές στους όρους: - «ψυχικές διαταραχές» έναντι του όρου «ψυχικές παθήσεις» (σύμφωνα με την ανανεωμένη ορολογία αναφερόμαστε σε ‘persons with psychosocial impairments – disabilities (UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (CRPD)), ενώ η Ευρωπαϊκή συστήνουν «mental ill health» αντί για «mental disorders» (π.χ. EUFAMI). UN General Assembly, A/61/611. Πλήρες κείμενο στην ιστοσελίδα http://www.un.org/esa/socdev/enable/rights/convtexte.htm [Τελευταία πρόσβαση, 1η Μαΐου, 2017] -«περιπτώσεις» έναντι του όρου «περιστατικών», -«συμβουλευτική και υποστήριξη» αντί του όρου «καθοδήγηση». Επιπροσθέτως, ο εκτενής κατάλογος υπηρεσιών θα μπορούσε να συνοδευτεί, έστω σε δεύτερο χρόνο, με σαφείς στόχους, αντιστοιχισμένο ανθρώπινο δυναμικό με προσδιορισμένους ρόλους σε οργανογράμματα και συμπληρωματική στήριξη ειδικών, όπου αυτή χρειάζεται. Για παράδειγμα, στα εδάφια 4.3.ια και 4.3.ιβ θα πρέπει, δεδομένων των περιορισμένων πόρων και ανθρωπίνου δυναμικού, να υπάρχει δυνατότητα στήριξης από πανεπιστημιακές δομές, ειδικούς στην επικοινωνία, την αυτοδιαχείριση και τη λήψη απόφασης από κοινού (4.3.ια), καθώς και την επιδημιολογία, δημόσια υγεία και τεκμηριωμένη ιατρική (4.3.ιβ). 4.3 Θα μπορούσαν να προστεθούν αναφορές για το πώς προσδιορίζονται τυχόν τροποποιήσεις στην ομάδα, αλλά και για τις περιπτώσεις που χρειάζεται επικοινωνία με την Το.Μ.Υ. εκτός του ωραρίου ή το ΣΚ, ιδιαίτερα σε περιοχές που δεν υπάρχει πρόσβαση σε άλλα επίπεδα φροντίδας υγείας. 4.4 Ενδεχομένως να μην υπάρχει λόγος για εκλογή σε τέτοιο επίπεδο, καθώς πρόκειται για λειτουργικό ρόλο με σαφή καθήκοντα και ενώ η εκλογή ενδέχεται να θέσει άλλα θέματα που δεν συμβαδίζουν με την επιλογή βάσει προσόντων, αξιολόγηση, συμπληρωματική αμοιβή κ.λπ. Ένα σημαντικό σχόλιο αφορά την απουσία αναφοράς για την αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας των Μονάδων αυτών, καθώς και του ελέγχου της ασφάλειας των υπηρεσιών τους. Για την υποβολή: Χ. Λιονής και Ε. Πιτέλου