Αρχική «Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας»Άρθρο 01 – Γενικές Αρχές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας ΥγείαςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΠΑΛΕΤΣΟΣ ΙΩΑΝΝΝΗΣ, Πρόεδρος ΠΑΣΙΠΑΑ, Αντιπρόεδρος ΠΟΙΟΠΦΥ | 2 Μαΐου 2017, 09:42
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 1 ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΕ ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ η θέσπιση αποκεντρωμένων δομών καθώς δημιούργει δημόσιου χαρακτήρα εισαγωγικό επίπεδο που θα βρίσκεται κοντά στους λήπτες των υπηρεσιών. Απαιτείται εξορθολογισμός και στήριξη των υπαρχουσών δομών ή όποιων από αυτές μπορούν να αποδώσουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Κατά τη γνώμη μας το προτεινόμενο σχέδιο νόμου παρουσιάζει σημαντικά ΚΕΝΑ 1. στη χρηματοδότηση και των υπολογισμό κόστους καθώς εκτός από προσλήψεις προσωπικού υπάρχει το κόστος στέγασης και λειτουργικό κόστος. Κατά τη γνώμη μας για να καταστεί αποτελεσματική η αποσυμφόρηση της Δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης θα πρέπει ο σχεδιασμός του πρώτου (εισαγωγικού) επιπέδου να είναι τέτοιος που να προβλέπει ένα μεταβατικό στάδιο. 2 Στο ΚΤΙΡΙΑΚΟ Η στέγαση των δομών θα απαιτεί νέους πόρους και δεδομένων των δημοσιονομικών, θα πρέπει να προβλέψει τη σταδιακή συστέγαση σε πολλές περιπτώσεις και επίπεδα. Η αναγκαιότητα της τοπικής μονάδας για την καταγραφή των πληθυσμιακών δεδομένων την συμπλήρωση ηλεκτρονικού φακέλου υγείας και την παρέμβαση πρόληψης και προαγωγής υγείας είναι προφανής, αλλά για να αποδώσει τα αναμενόμενα μείωση φόρτου στα επόμενα (προνοσοκομειακά και νοσοκομειακά επίπεδα) οφείλει: 1ον να έχει πανελλαδική κάλυψη και 2ον να κερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηστών ώστε να μην καταφεύγουν απευθείας στα επόμενα στάδια Φροντίδας υγείας. 3ον να πλαισιώνεται από αποτελεσματικά Κέντρα Υγείας που θα περιορίζουν τη ροή των περιστατικών μειώνοντας την ανάγκη εισαγωγής και αντιμετωπίζοντας τα απλά περιστατικά σε προνοσοκομειακό επίπεδο. Για το λόγο αυτό και επειδή η χώρα διαθέτει στο δυναμικό του ΕΣΥ πλήθος ειδικευμένων ιατρών πρέπει να επιλυθούν συγχρόνως τα παρακάτω Η αύξηση της προσέλευσης για συνταγογράφηση και λοιπές ανάγκες περιπατητικών ασθενών από το εισαγωγικό επίπεδο δημόσιου ή και ιδιωτικού χαρακτήρα με τη σταδιακή του μετατροπή σε gatekeeper. Ο περιορισμός της παροχής υπηρεσιών ΠΦΥ από τα δευτεροβάθμια νοσοκομεία με ένταξη σταδιακά των ΚΥ και γενικά των ΤΕΠ σε δομές διασύνδεσης που θα έχουν κατεξοχήν το ρόλο του ρυθμιστή της ροής ασθενών μεταξύ του εισαγωγικού και τελικού επιπέδου φροντίδας. Αυτό σημαίνει τη σταδιακή διαφοροποίηση του χαρακτήρα των εκάστοτε κέντρων Υγείας. Ανάλογα δε με τις κατά τόπους ανάγκες και δεδομένης της πληθώρας των δομών θα ήταν δυνατό να ειδικεύονται ή να συστεγάζονται με ΚΥ τα Κέντρα μάνας και παιδιού, παιδιών και Εφήβων, Ψυχικής Υγείας, Απεξάρτησης, Παρακολούθησης Χρονίως πασχόντων, οδοντιατρικά ή μαιευτικά κέντρα και κοινωνικές υπηρεσίες, κάνοντας χρήση εκτός του προσωπικού των ΤΟΜΥ και των ειδικών ιατρών . Μόνο μετά από αξιολόγηση των μονάδων και διασύνδεση των επιπέδων φροντίδας υγείας θα μπορεί να καταστρωθεί ένα οργανόγραμμα και πλήρης χάρτης υγείας. Οι ειδικευμένοι ιατροί μπορούν να αποτελέσουν το σύνδεσμο και να προσδώσουν αναβαθμισμένη ποιότητα φροντίδας και ταχύτητα στην βελτίωση της διάρθρωσης των υπηρεσιών. Για το λόγο αυτό συνιστούμε την παραπέρα αξιοποίηση τους με την πλήρη εξίσωση και την ώσμωση με απλούστερο τρόπο των ιατρών κλάδου ΕΣΥ της ΠΦΥ με τους νοσοκομειακούς. Αποσπάσεις διαθέσεις και μετατάξεις για κάλυψη οργανικών κενών σε κλινικές ΕΣΥ. Οικονομικά και άλλα κίνητρα για στελέχωση άγονων περιοχών και κενών της ΠΦΥ με ειδικούς. Οι διορισμοί τέλος αορίστου χρόνου ιατρών στα ΚΥ να γίνεται με σαφή κριτήρια και Συμβούλια κρίσεων όπως στα νοσοκομεία. Οι επικουρικοί ιατροί να τοποθετούνται όπως επιβάλουν οι ανάγκες και να αφορούν κυρίως στις ειδικότητες υποδοχής. Αποκατάσταση των ελάχιστων ιατρών άνευ ειδικότητας που εργάζονται άνω της 10ετίας στην ΠΦΥ με ένταξή τους στον κλάδο ΕΣΥ, σα ιατροί υποδοχής (με Τίτλο λ.χ. θεραπευτή ιατρού που χρησιμοποιήθηκε από φορείς κοινωνικής ασφάλισης που τους προσέλαβαν) . Χρήση καινούργιων ειδικοτήτων κατά τα πρότυπα άλλων χωρών με παρόμοιες ειδικές δυσκολίες (νησιωτικές περιφέρειες, απομονωμένες περιοχές). Έμφαση στην εκπαίδευση των γενικών ιατρών και τη συνεχιζόμενη επιμόρφωση τους από ειδικούς ΚΥ. 3 Απαιτείται ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ δομών και ιατρών ΠΦΥ Προκύπτει από τα παραπάνω.