Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο Σ.Ν., για τα ιδιωτικά θεραπευτήρια κάτω των 30 κλινών στο παράρτημα Δ που αναφέρεται στη διάκριση και σύνθεση προσωπικού και στο παράρτημα Ε παράγραφος 6 που αναφέρεται στο ειδικό προσωπικό, προβλέπεται λειτουργία «αποθήκης φαρμάκων» πουθενά σε νόμο δεν αναφέρεται αποθήκη να εκτελή συνταγες Επίσης στο ίδιο σημείο αναφέρει «μόνο με βοηθό φαρμακοποιού» κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, π.χ. του νόμου 1963/91 άρθρο 4 παράγραφος 1, (όπου ορίζεται ότι το φάρμακο είναι κοινωνικό αγαθό και χορηγείται δια χειρός φαρμακοποιού), και των νόμων 5607/32 άρθρο 34 (αντιποίηση επαγγέλματος). Στο παράρτημα Β/6-υπηρεσίες υποστήριξης/4-φαρμακείο, για θεραπευτήρια δυναμικότητας μικρότερης των 60 κλινών, προβλέπεται χώρος για φαρμακείο 6m2, στον οποίο υπάρχει εξοπλισμός, και αναφέρονται διαδικασίες οι οποίες απαιτούν πολλαπλάσιο χώρο. 1. α) Η χρησιμοποίηση του όρου «χώρος αποθήκευσης φαρμάκων» αντί του όρου «φαρμακείο» είναι πρωτάκουστη και επικίνδυνη για τη Δημόσια Υγεία, αφού εξισώνεται η αποθήκη φαρμάκων με τον χώρο φαρμακείο όπου εκτελούνται οι συνταγές των φαρμάκων και χορηγούνται στους ασθενείς. β) Η ανάθεση των καθηκόντων των φαρμακοποιού σε βοηθό φαρμακοποιού είναι καθ’ όλα παράνομη (Ν. 5607/1932 άρθρο 34 περί αντιποίησης επαγγέλματος φαρμακοποιού, παραβίαση της διατάξεως της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν. 1963/1991 «το φάρμακο είναι κοινωνικό αγαθό και χορηγείται δια χειρός φαρμακοποιού), αντιεπιστημονική και επικίνδυνη για τους ασθενείς (εκτέλεση συνταγών φαρμάκων και ναρκωτικών κλπ από ακατάλληλο προσωπικό). 2. Η επιφάνεια των 10 τ.μ. είναι πολύ μικρή για τη λειτουργία ενός κανονικού φαρμακείου που θα πληροί το σύνολο των προδιαγραφών. Επίσης εσφαλμένως αναφέρονται οι βοηθοί φαρμακείου ως «βοηθοί φαρμακοποιού» - Η διακίνηση φαρμάκων δεν νοείται απουσία φαρμακοποιού. - Προβλέπεται λειτουργία laminal flow για διάλυση φαρμάκων (παράρτημα Γ/Β5). Δεν μπορεί να λειτουργήσει τέτοια δομή χωρίς την επιστημονική εποπτεία φαρμακοποιού και το ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό και ειδικές συνθήκες κ προδιαγραφές λειτουργίας. Απαιτείται διαμόρφωση χώρων και προσαρμογή στους ισχύοντες κανονισμούς των κλινικών κατ’ αντιστοιχία των δεδομένων που ισχύουν για τα Νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας και τα νέα οργανογράμματα αυτών. Επειδή τα αναγραφόμενα στο νομοσχέδιο, όπως προαναφέραμε αντίκειται στην κείμενη νομοθεσία με προφανείς κινδύνους ως προς την ασφάλεια των ασθενών και την ορθολογική διαχείριση των πόρων, αιτούμεθα την άμεση τροποποίηση όλων των άρθρων που σχετίζονται με το θέμα αυτό, και ζητάμε: Α) για τη στελέχωση-πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού (φαρμακοποιοί, βοηθοί φαρμακείου, τεχνικοί φαρμάκων) Β) διαμόρφωση χώρων και προσαρμογή στους ισχύοντες κανονισμούς των κλινικών κατ’ αντιστοιχία των δεδομένων που ισχύουν για τα Νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας και τα νέα οργανογράμματα αυτών. Γ) Διαμόρφωση διαδικασιών εσωτερικής λειτουργίας σε ότι αφορά στον ρόλο των φαρμακοποιών, βοηθών φαρμακείου, τεχνικών φαρμάκων, ανάλογα με τα τμήματα που απαρτίζουν την κλινική (π.χ. ογκολογικό, πυρηνική ιατρική κ.λπ) και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τις υφιστάμενες Υπουργικές αποφάσεις Δ) Όπως συμβαίνει και με τους υπόλοιπους υπηρετούντες Διευθυντές ιατρούς, ο φαρμακοποιός που προΐσταται, θα πρέπει να είναι μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Ιδρύματος και να συμμετέχει στις επιτροπές λοιμώξεων, φαρμακοεπαγρύπνησης κ.λπ., όπως ακριβώς συμβαίνει και στα Δημόσια Νοσοκομεία. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ανάλογη φαρμακευτική και ιατρική περίθαλψη σε όλο το φάσμα της υγείας